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BGG랭킹
BGG전체 : 15505
WARGAMES : 3305
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.61 / 5
-
디자이너
Jim Dunnigan
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1914년은 서부 전선에서 제1차 세계 대전의 개시 단계를 시뮬레이션하는 전통적인 육각형 대항전 게임이다. 이것은 아발론 힐을 위한 제임스 더니건의 두 번째 경기였다. 많은 워게임과 마찬가지로 전투는 주사위와 전투 결과표(CRT)를 사용하여 해결된다.
플레이어는 게임 엔드에서 24개의 주요 영역을 점유하고 파괴된 적 유닛의 포인트를 축적합니다. 러시아와의 동부전선은 추상화됐고 독일 선수는 초기 병력 일부를 러시아에 배치해 승점을 얻을 수 있으며 벨기에, 룩셈부르크, 네덜란드를 침공할 경우 승점을 잃을 수 있다. 상대를 가장 효과적으로 지치게 하고 지리적 목표를 가진 선수가 승리한다.
이 게임은 당시의 다른 아발론 힐 게임들에 비해 특히 복잡하다. 34페이지 룰북, 유닛 페이스 사용, 공급 라인 제한, CRT를 갖추고 있을 뿐만 아니라 포그 오브 워(counters가 거꾸로 뒤집혀 있거나 더미 카운터가 있는 경우), 유닛에 대한 스텝 손실에 대한 여러 옵션도 있다. 게임의 짧고 긴 버전뿐만 아니라 여러 변형을 위한 카드도 있다. 동시 이동과 지연 명령과 같은 몇 가지 옵션은 심판으로서 제3의 선수가 필요하다. 이 게임의 긴 버전은 여러 차례 자리를 차지해야 할 수 있다.
쉬운 '게임'은 아니지만, 1914년은 하루 동안 혁신적이고 즐길 수 있는 보람 있는 시뮬레이션이다. 이 게임은 그 시대의 다른 게임들과 매우 다르며 몇 가지 희미하게 지루한 역학을 가지고 있지만, 그것은 노력할 가치가 있고 꽤 흥미로울 수 있다. 오늘날의 기준으로 볼 때, 우리는 지나치게 확장된 독일인들을 위한 강제 행진과 일부 지휘권 침해를 보고 싶지만, 대부분의 오래된 게임에 대해서도 비슷한 말을 할 수 있다. 이 게임은 신의 관점에서 플레이어가 결정적 전투 우위를 증대시키는 것을 허용하지 않는다. 어떤 개별 싸움도 결정적이지 않고 극복할 수 없을 뿐이다. 경기는 모든 벨과 휘파람으로 진행되어야 하며, 이것을 하려고 할 때 그들은 계획이 성과를 거두는 흥미로운 속임수 게임을 발견한다.
수정 키트가 없는 경우:
강제 행진:
각 유닛은 D6를 탄다 (내가 기억하기론 보병과 기병 유닛으로 제한된다.)
1,2 전혀 움직일 수 없습니다.
3-6 1 MP를 얻습니다.
17번 계획 규칙은 프랑스가 1-3번 턴에 6번 공격을 하도록 규정하고 있다.
내용:
1. 2장의 390 다이 절단 카운터(참고: 390개 중 37개는 빈 카운터입니다.)
2. 컬러 마운트 맵 - 27" x 22" 섹션.
3. 하나의 기본 게임 사용 설명서(4페이지)
4. 하나의 전투 매뉴얼(36페이지)
5. 이동용 시트 1정(37장)
6. &친구에게 카드 & 등록 카드" 콤보를 하세요.
7. 전투 결과 테이블 카드.
8. 입문 게임 예제 카드.
9. 독일 단위 계수도.
10. 연합군 부대 계수표.
11. 20개의 게임 변형 카드(동맹 10개 및 독일 10개).
12. 두 개의 판지 삽입 트레이가 있는 원래 상자.
플레이어는 게임 엔드에서 24개의 주요 영역을 점유하고 파괴된 적 유닛의 포인트를 축적합니다. 러시아와의 동부전선은 추상화됐고 독일 선수는 초기 병력 일부를 러시아에 배치해 승점을 얻을 수 있으며 벨기에, 룩셈부르크, 네덜란드를 침공할 경우 승점을 잃을 수 있다. 상대를 가장 효과적으로 지치게 하고 지리적 목표를 가진 선수가 승리한다.
이 게임은 당시의 다른 아발론 힐 게임들에 비해 특히 복잡하다. 34페이지 룰북, 유닛 페이스 사용, 공급 라인 제한, CRT를 갖추고 있을 뿐만 아니라 포그 오브 워(counters가 거꾸로 뒤집혀 있거나 더미 카운터가 있는 경우), 유닛에 대한 스텝 손실에 대한 여러 옵션도 있다. 게임의 짧고 긴 버전뿐만 아니라 여러 변형을 위한 카드도 있다. 동시 이동과 지연 명령과 같은 몇 가지 옵션은 심판으로서 제3의 선수가 필요하다. 이 게임의 긴 버전은 여러 차례 자리를 차지해야 할 수 있다.
쉬운 '게임'은 아니지만, 1914년은 하루 동안 혁신적이고 즐길 수 있는 보람 있는 시뮬레이션이다. 이 게임은 그 시대의 다른 게임들과 매우 다르며 몇 가지 희미하게 지루한 역학을 가지고 있지만, 그것은 노력할 가치가 있고 꽤 흥미로울 수 있다. 오늘날의 기준으로 볼 때, 우리는 지나치게 확장된 독일인들을 위한 강제 행진과 일부 지휘권 침해를 보고 싶지만, 대부분의 오래된 게임에 대해서도 비슷한 말을 할 수 있다. 이 게임은 신의 관점에서 플레이어가 결정적 전투 우위를 증대시키는 것을 허용하지 않는다. 어떤 개별 싸움도 결정적이지 않고 극복할 수 없을 뿐이다. 경기는 모든 벨과 휘파람으로 진행되어야 하며, 이것을 하려고 할 때 그들은 계획이 성과를 거두는 흥미로운 속임수 게임을 발견한다.
수정 키트가 없는 경우:
강제 행진:
각 유닛은 D6를 탄다 (내가 기억하기론 보병과 기병 유닛으로 제한된다.)
1,2 전혀 움직일 수 없습니다.
3-6 1 MP를 얻습니다.
17번 계획 규칙은 프랑스가 1-3번 턴에 6번 공격을 하도록 규정하고 있다.
내용:
1. 2장의 390 다이 절단 카운터(참고: 390개 중 37개는 빈 카운터입니다.)
2. 컬러 마운트 맵 - 27" x 22" 섹션.
3. 하나의 기본 게임 사용 설명서(4페이지)
4. 하나의 전투 매뉴얼(36페이지)
5. 이동용 시트 1정(37장)
6. &친구에게 카드 & 등록 카드" 콤보를 하세요.
7. 전투 결과 테이블 카드.
8. 입문 게임 예제 카드.
9. 독일 단위 계수도.
10. 연합군 부대 계수표.
11. 20개의 게임 변형 카드(동맹 10개 및 독일 10개).
12. 두 개의 판지 삽입 트레이가 있는 원래 상자.
1914 is a traditional hex and counter wargame that attempts to simulate the opening phases of WW I on the Western Front. This was James Dunnigan’s second game for Avalon Hill. Like many wargames combat is resolved through the use of dice and a Combat results table (CRT).
The players accumulate victory points by occupying 24 key areas at the game end as well as points for enemy units destroyed. The Eastern Front with Russia is abstracted and the German player may receive victory points for deploying part of his initial forces there, and will lose points for invading Belgium, Luxembourg or Holland. The player who most effectively wears down his opponent and holds geographical objectives will win the game.
This game is particularly complex in comparison to other Avalon Hill games at the time. Not only does it have a 34 page rulebook, use unit facing, supply line limitations, and a CRT, there are also multiple options for fog of war (counters turned upside down or dummy counters), and step losses for units. There is a short and long version of the game as well as cards for several variants. Several options such as simultaneous movement and delayed commands require a third player as a referee. The long version of the game may take multiple sittings to accomplish.
While not an easy 'game' to play, 1914 is a rewarding simulation both innovative for its day and enjoyable to play. While this game is very different from other games from the period and has a couple of faintly tedious mechanics it is worth the effort and can be quite exciting to play. By today's standards we would like to see forced march and some command hurtles for the over extended Germans but one could say something similar about most old games. This game does not allow players to ramp up a decided combat advantage from a god's eye point of view. No individual combat is decisive and one can only manage this not overcome it. The game needs to be played with all its bells and whistles (minus those requiring a referee) and when one bothers to do this they find an intriguing game of deception where planning pays off.
For those who do not have the revision kit:
Forced March:
Each unit rolls on a D6 (as I recall this is limited to infantry and cavalry units)
1,2 Cannot move at all.
3-6 Gain 1 mp.
The Plan 17 rule requires the French to make 6 attacks on turns 1-3.
Contents:
1. 390 Die Cut Counters in two sheet (note: 37 of the 390 are blank counters.)
2. Color mounted map - 27" x 22" sections.
3. One Basic Game instruction manual (4 pages).
4. One Battle Manual (36 pages).
5. One tablet of Mobilization sheets (37 sheets).
6. "Do Your Friend a Favor Card & Registration Card" Combo.
7. Combat Results Table Card.
8. Introductory Game Example Card.
9. German Unit Counter Chart.
10. Allied Unit Counter Chart.
11. 20 Game Variation Cards (10 Allied & 10 German).
12. Original box with two cardboard insert trays.
The players accumulate victory points by occupying 24 key areas at the game end as well as points for enemy units destroyed. The Eastern Front with Russia is abstracted and the German player may receive victory points for deploying part of his initial forces there, and will lose points for invading Belgium, Luxembourg or Holland. The player who most effectively wears down his opponent and holds geographical objectives will win the game.
This game is particularly complex in comparison to other Avalon Hill games at the time. Not only does it have a 34 page rulebook, use unit facing, supply line limitations, and a CRT, there are also multiple options for fog of war (counters turned upside down or dummy counters), and step losses for units. There is a short and long version of the game as well as cards for several variants. Several options such as simultaneous movement and delayed commands require a third player as a referee. The long version of the game may take multiple sittings to accomplish.
While not an easy 'game' to play, 1914 is a rewarding simulation both innovative for its day and enjoyable to play. While this game is very different from other games from the period and has a couple of faintly tedious mechanics it is worth the effort and can be quite exciting to play. By today's standards we would like to see forced march and some command hurtles for the over extended Germans but one could say something similar about most old games. This game does not allow players to ramp up a decided combat advantage from a god's eye point of view. No individual combat is decisive and one can only manage this not overcome it. The game needs to be played with all its bells and whistles (minus those requiring a referee) and when one bothers to do this they find an intriguing game of deception where planning pays off.
For those who do not have the revision kit:
Forced March:
Each unit rolls on a D6 (as I recall this is limited to infantry and cavalry units)
1,2 Cannot move at all.
3-6 Gain 1 mp.
The Plan 17 rule requires the French to make 6 attacks on turns 1-3.
Contents:
1. 390 Die Cut Counters in two sheet (note: 37 of the 390 are blank counters.)
2. Color mounted map - 27" x 22" sections.
3. One Basic Game instruction manual (4 pages).
4. One Battle Manual (36 pages).
5. One tablet of Mobilization sheets (37 sheets).
6. "Do Your Friend a Favor Card & Registration Card" Combo.
7. Combat Results Table Card.
8. Introductory Game Example Card.
9. German Unit Counter Chart.
10. Allied Unit Counter Chart.
11. 20 Game Variation Cards (10 Allied & 10 German).
12. Original box with two cardboard insert trays.
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