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BGG랭킹
BGG전체 : 7765
WARGAMES : 1489
6.4PanzerArmee Afrika: Rommel in the Desert, April 1941 - November 1942 (1973) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.56 / 5
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디자이너
Jim Dunnigan
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
《사막의 롬멜》(1941년 4월 ~ 1942년 11월)은 1941년 4월부터 1942년 11월까지 북아프리카 전역의 전쟁 시뮬레이션이다. 대대, 연대, 여단 규모의 부대들은 전투에 참여한 실제 병력을 대표한다. 게임에 포함된 가변 전투 순서 차트는 역사가 어떻게 달라졌는지를 보여줄 수 있는 다양한 힘을 제공한다.
이 게임은 20개월간의 전체 캠페인에 걸쳐 진행되며, 영국 주도의 영연방군과 독일, 이탈리아의 추축군 사이의 유명한 전투를 재현할 수 있으며, 여기에는 롬멜의 기갑군 아프리카가 포함된다. 작전 수준에서 설정된, 선수들은 승리를 거두기 위해 그들의 군사력과 귀중한 물자를 상대보다 더 잘 관리해야 한다. 추축국은 수에즈 운하의 열쇠인 알렉산드리아를 점령하는 것을 목표로 한다. 영국 선수는 이 모든 것을 막아야 한다.
원래 SPI (Simulations Publications, Inc.)가 Strategy & Tactics 잡지 #40 (Sep/Oct 1973)에 실렸을 때, 그것은 The Avalon Hill Game Co.에 의해 아프리카 Korps (1964)에서 워게이머들에게 친숙한 주제에 대한 매우 다른 취급을 의미했다. 아주 전통적인 육탄전술이다 그것은 그 자체로 아프리카 굽스와 함께 고전이 되었다.
이 게임은 위협, 반격, 놀라움 등으로 가득 찬, 전면전술, 공격, 필사적인 역행의 매우 긴장되고 긴장감 넘치는 대결이다.
게임 규모:
턴: 1개월
16진수: 19km/12마일
부대: 대대 대 여단
게임 인벤토리(SPI/전략 및 전술 버전):
22 x 34" 컬러 지도 시트 1개
단일 면 인쇄 카운터 시트 하나(200 1/2" 카운터 - 공백 없음)
12페이지 분량의 다중 접이식 규칙 책자 1권
게임 인벤토리(Avalon Hill 버전):
22 x 34" 5색 다중 힌지 장착 맵보드 1개
단일 면 인쇄 카운터 시트 하나(260 1/2&인용 카운터 - 60은 비어 있음)
8페이지 분량의 기갑군 아프리카 규칙 책자
측면 인쇄 에라타 TEC 카드 1장
6면 주사위 하나
복잡성: 중저가
카드놀이 적합성: 중간
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 8-10시간
이 게임은 20개월간의 전체 캠페인에 걸쳐 진행되며, 영국 주도의 영연방군과 독일, 이탈리아의 추축군 사이의 유명한 전투를 재현할 수 있으며, 여기에는 롬멜의 기갑군 아프리카가 포함된다. 작전 수준에서 설정된, 선수들은 승리를 거두기 위해 그들의 군사력과 귀중한 물자를 상대보다 더 잘 관리해야 한다. 추축국은 수에즈 운하의 열쇠인 알렉산드리아를 점령하는 것을 목표로 한다. 영국 선수는 이 모든 것을 막아야 한다.
원래 SPI (Simulations Publications, Inc.)가 Strategy & Tactics 잡지 #40 (Sep/Oct 1973)에 실렸을 때, 그것은 The Avalon Hill Game Co.에 의해 아프리카 Korps (1964)에서 워게이머들에게 친숙한 주제에 대한 매우 다른 취급을 의미했다. 아주 전통적인 육탄전술이다 그것은 그 자체로 아프리카 굽스와 함께 고전이 되었다.
이 게임은 위협, 반격, 놀라움 등으로 가득 찬, 전면전술, 공격, 필사적인 역행의 매우 긴장되고 긴장감 넘치는 대결이다.
게임 규모:
턴: 1개월
16진수: 19km/12마일
부대: 대대 대 여단
게임 인벤토리(SPI/전략 및 전술 버전):
22 x 34" 컬러 지도 시트 1개
단일 면 인쇄 카운터 시트 하나(200 1/2" 카운터 - 공백 없음)
12페이지 분량의 다중 접이식 규칙 책자 1권
게임 인벤토리(Avalon Hill 버전):
22 x 34" 5색 다중 힌지 장착 맵보드 1개
단일 면 인쇄 카운터 시트 하나(260 1/2&인용 카운터 - 60은 비어 있음)
8페이지 분량의 기갑군 아프리카 규칙 책자
측면 인쇄 에라타 TEC 카드 1장
6면 주사위 하나
복잡성: 중저가
카드놀이 적합성: 중간
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 8-10시간
"PanzerArmee Afrika: Rommel in the Desert, April 1941 - November 1942", is a wargame simulation of the North African Campaign between April 1941 and November 1942. Battalion, Regiment and Brigade-sized units represent the actual forces which took part in the fighting. Included in the game is a Variable Orders-of-Battle Chart that offers variations in forces to demonstrate how history might have been different.
The game spans the entire 20-month campaign, allowing players to recreate the famous battles of the period between the British-led Commonwealth forces and the Axis forces of Germany and Italy, to include Rommel's Panzer Army Africa. Set at an operational level, players must manage their military forces and precious supplies better than their opponent to achieve victory. The Axis aims at capturing Alexandria, the key to the Suez Canal. The British player has to prevent all this.
When originally published by SPI (Simulations Publications, Inc.) in Strategy & Tactics magazine #40 (Sep/Oct 1973), it was meant to be a very different treatment of a subject made familiar to wargamers in Afrika Korps (1964) by The Avalon Hill Game Co . Different it indeed was, introducing a number of novel twists to what seemed to otherwise be a very traditional-style hex-and-counter wargame. It became a classic in its own right alongside Afrika Korps.
The game is a very tense, very suspenseful contest of sweeping maneuver, lunging attacks, desperate retrogrades, filled with threat, counter-threat, surprises, and more.
Game Scale:
Turn: 1 month
Hex: 12 miles / 19 Km
Units: Battalion to Brigade
Game Inventory (SPI/Strategy & Tactics version):
One 22 x 34" color mapsheet
One single-side printed countersheet (200 1/2" counters - no blanks)
One 12-page multi-fold rules booklet
Game Inventory (Avalon Hill version):
One 22 x 34" five color multi-hinged mounted mapboard
One single-side printed countersheet (260 1/2" counters - 60 are blank)
One 8-page PanzerArmee Afrika rules booklet
One side-printed errata TEC card
One 6-sided die
Complexity: Low-Medium
Solitaire Suitability: Medium
Players: 1 or more
Playing Time: 8-10 Hours
The game spans the entire 20-month campaign, allowing players to recreate the famous battles of the period between the British-led Commonwealth forces and the Axis forces of Germany and Italy, to include Rommel's Panzer Army Africa. Set at an operational level, players must manage their military forces and precious supplies better than their opponent to achieve victory. The Axis aims at capturing Alexandria, the key to the Suez Canal. The British player has to prevent all this.
When originally published by SPI (Simulations Publications, Inc.) in Strategy & Tactics magazine #40 (Sep/Oct 1973), it was meant to be a very different treatment of a subject made familiar to wargamers in Afrika Korps (1964) by The Avalon Hill Game Co . Different it indeed was, introducing a number of novel twists to what seemed to otherwise be a very traditional-style hex-and-counter wargame. It became a classic in its own right alongside Afrika Korps.
The game is a very tense, very suspenseful contest of sweeping maneuver, lunging attacks, desperate retrogrades, filled with threat, counter-threat, surprises, and more.
Game Scale:
Turn: 1 month
Hex: 12 miles / 19 Km
Units: Battalion to Brigade
Game Inventory (SPI/Strategy & Tactics version):
One 22 x 34" color mapsheet
One single-side printed countersheet (200 1/2" counters - no blanks)
One 12-page multi-fold rules booklet
Game Inventory (Avalon Hill version):
One 22 x 34" five color multi-hinged mounted mapboard
One single-side printed countersheet (260 1/2" counters - 60 are blank)
One 8-page PanzerArmee Afrika rules booklet
One side-printed errata TEC card
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