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BGG랭킹
BGG전체 : 26621
CHILDRENSGAMES : 1056
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
3+
BGG추천: 3+ -
게임 난이도
1.13 / 5
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디자이너
Eleanor Abbott
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아티스트
(Uncredited)
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인원
게임 소개
소아마비로부터 회복하는 어린이들을 즐겁게 하기 위해 1940년대 초에 엘리너 애벗이 만들었고 1949년에 밀턴 브래들리(현재의 해스브로)가 처음으로 출판한 캔디랜드는 어린 선수들이 사교성, 인내심, 색상 인식, 규칙 학습, 지시를 따르도록 장려한다.
플레이어들은 캔디 캐슬에서 잃어버린 킹 캔디를 처음으로 찾기 위해 무지개 색깔의 트랙을 따라 경주를 하지만 끈적끈적한 몰라스 늪과 같은 장애물을 조심하세요! 트랙의 시작 부분에 플라스틱 진저브레드 맨(또는 다른 캐릭터 마커)을 배치하는 것부터 시작하십시오. 각 턴마다, 선수들은 간단한 카드를 뽑고 카드의 색을 트랙의 다음 색상과 일치시킴으로써 움직인다. 어떤 카드들은 보드에서 명명된 위치를 보여주는데, 이러한 카드를 그리는 플레이어는 트랙에서 명명된 위치로 전진하거나 후진한다. 게임은 첫 번째 플레이어가 캔디 캐슬에 도착하거나 트랙의 마지막 스퀘어 너머로 이동하면 종료된다.
2004년 버전에서는 어린 선수들이 명함을 뽑으면 트랙에서 뒤로 물러날 필요가 없으며 트랙의 마지막 사각형이 바이올렛 스퀘어에서 레인보우 스퀘어로 변경되어 55년 동안 지속된 바이올렛 스퀘어에 착지해야 승리할 수 있는지에 대한 논쟁이 해결되었다.
2006년 버전 이전에는 트랙에 3가지 색상의 공간(하나는 몰라스 늪에, 두 개는 ")이 있었다.Cherry Pitfalls")는 점으로 표시되어 있었다. 점 위에 착지한 선수들은 그들이 있는 사각형의 색깔에 맞는 카드를 뽑을 때까지 그 자리에서 움직일 수 없었다. 2006년 버전에서는 껌 방울을 감초 공간으로 대체하였다.
잃어버린 캔디 성의 전설은 박스 안에 인쇄되어 있고 큰 소리로 읽을 수 있습니다. 게임 부분은 그 아래에 보관할 수 있습니다. 게임 보드는 다채롭고 맛있는 사탕 레퍼런스가 많이 있습니다.
플레이어들은 캔디 캐슬에서 잃어버린 킹 캔디를 처음으로 찾기 위해 무지개 색깔의 트랙을 따라 경주를 하지만 끈적끈적한 몰라스 늪과 같은 장애물을 조심하세요! 트랙의 시작 부분에 플라스틱 진저브레드 맨(또는 다른 캐릭터 마커)을 배치하는 것부터 시작하십시오. 각 턴마다, 선수들은 간단한 카드를 뽑고 카드의 색을 트랙의 다음 색상과 일치시킴으로써 움직인다. 어떤 카드들은 보드에서 명명된 위치를 보여주는데, 이러한 카드를 그리는 플레이어는 트랙에서 명명된 위치로 전진하거나 후진한다. 게임은 첫 번째 플레이어가 캔디 캐슬에 도착하거나 트랙의 마지막 스퀘어 너머로 이동하면 종료된다.
2004년 버전에서는 어린 선수들이 명함을 뽑으면 트랙에서 뒤로 물러날 필요가 없으며 트랙의 마지막 사각형이 바이올렛 스퀘어에서 레인보우 스퀘어로 변경되어 55년 동안 지속된 바이올렛 스퀘어에 착지해야 승리할 수 있는지에 대한 논쟁이 해결되었다.
2006년 버전 이전에는 트랙에 3가지 색상의 공간(하나는 몰라스 늪에, 두 개는 ")이 있었다.Cherry Pitfalls")는 점으로 표시되어 있었다. 점 위에 착지한 선수들은 그들이 있는 사각형의 색깔에 맞는 카드를 뽑을 때까지 그 자리에서 움직일 수 없었다. 2006년 버전에서는 껌 방울을 감초 공간으로 대체하였다.
잃어버린 캔디 성의 전설은 박스 안에 인쇄되어 있고 큰 소리로 읽을 수 있습니다. 게임 부분은 그 아래에 보관할 수 있습니다. 게임 보드는 다채롭고 맛있는 사탕 레퍼런스가 많이 있습니다.
Created by Eleanor Abbott in the early 1940's to entertain children recovering from polio and first published by Milton Bradley (now Hasbro) in 1949, Candy Land encourages young players to socialize, exercise patience, recognize colors, learn rules, and follow directions.
Players race down a rainbow-colored track to be the first to find the lost King Kandy at Candy Castle, but watch out for obstacles like the sticky Molasses Swamp! Start by placing your plastic Gingerbread Man (or other character marker) at the beginning of the track. Each turn, players draw a simple card and move by matching the color on the card to the next color on the track. Some cards show a named location on the board; players who draw these cards move forward or backward on the track to the named location. The game ends when the first player arrives at Candy Castle by reaching or moving beyond the last square on the track.
In the 2004 version, younger players are not required to remove backward on the track if they draw a named card, and the last square of the track was changed from a Violet Square to a Rainbow Square, resolving a 55-year dispute over whether a player needs to land on the Violet Square or move beyond the Violet Square to win.
Prior to the 2006 version, three colored spaces on the track (one in Molasses Swamp and two "Cherry Pitfalls") were marked with a dot. Players who landed on a dot were "stuck," and were unable to move from the spot until they drew a card that matched the color of the square they were on. The 2006 version replaced gum drops with licorice spaces; players who land on a licorice space only lose their next turn.
“The Legend of the Lost Candy Castle” is printed inside the box and can be read out loud. The game parts can be stored below it. The game board is colorful and has lots of yummy candy references.
Players race down a rainbow-colored track to be the first to find the lost King Kandy at Candy Castle, but watch out for obstacles like the sticky Molasses Swamp! Start by placing your plastic Gingerbread Man (or other character marker) at the beginning of the track. Each turn, players draw a simple card and move by matching the color on the card to the next color on the track. Some cards show a named location on the board; players who draw these cards move forward or backward on the track to the named location. The game ends when the first player arrives at Candy Castle by reaching or moving beyond the last square on the track.
In the 2004 version, younger players are not required to remove backward on the track if they draw a named card, and the last square of the track was changed from a Violet Square to a Rainbow Square, resolving a 55-year dispute over whether a player needs to land on the Violet Square or move beyond the Violet Square to win.
Prior to the 2006 version, three colored spaces on the track (one in Molasses Swamp and two "Cherry Pitfalls") were marked with a dot. Players who landed on a dot were "stuck," and were unable to move from the spot until they drew a card that matched the color of the square they were on. The 2006 version replaced gum drops with licorice spaces; players who land on a licorice space only lose their next turn.
“The Legend of the Lost Candy Castle” is printed inside the box and can be read out loud. The game parts can be stored below it. The game board is colorful and has lots of yummy candy references.
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