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BGG랭킹
BGG전체 : 3199
WARGAMES : 348
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6+ 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.27 / 5
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디자이너
Phil Hall, John Harshman
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아티스트
Thierry Monter, Steve Venters
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인원
게임 소개
인 "블루맥스, 제1차 세계 대전 비행기를 조종해 개싸움을 벌인다. 이 워게임은 시간이 지남에 따라 새로운 비행기를 이용할 수 있고 생존한 조종사들이 그들이 하는 일을 더 잘 할 수 있도록 하는 캠페인으로 진행될 수 있다.
각 비행기에는 어떤 기동을 할 수 있는지 보여주는 기동 시트가 있습니다. 어떤 기동은 에이스 조종사만 실행할 수 있고, 다른 기동은 한 회전에서 다음 회전으로 반복할 수 없다는 의미에서 "제한"입니다.
다른 비행기를 인용할 경우, 조종사는 그가 오른쪽, 왼쪽 또는 직진하는지 보여줘야 합니다. 뒤에 관찰자/사수가 있는 폭격기가 없는 한 비행기보다 앞서서 쏠 수 있습니다. 데미지가 파란색과 빨간색 적중률로 심각도를 결정하는 테이블에 굴려진 다음 컵에서 콜루잉된 치트 수를 표시합니다. 날개, 꼬리, 엔진 등에 타격이 가해진다. 조종사가 죽거나 비행기에 불이 붙을 가능성이 있다.
Fuel은 결국 바닥났고 조종사들은 살아남았다면 다른 날을 만나기 위해 날아간다. 많은 수의 플레이어들에게 이것은 매우 재미있다; 여러분은 20여 대의 비행기를 지도에 한 번에 올릴 수 있고, 더 좋은 비행기와 더 약한 조종사의 균형을 맞출 수 있다.
제2판은 조잡한 고도 규칙을 도입했고, 1995년 GDW는 완전한 미니어처 규칙을 발표했다.
블루맥스의 2014년 판은 상당한 변화가 있었으며, 여기서 자체 게임 페이지를 찾을 수 있다.
각 비행기에는 어떤 기동을 할 수 있는지 보여주는 기동 시트가 있습니다. 어떤 기동은 에이스 조종사만 실행할 수 있고, 다른 기동은 한 회전에서 다음 회전으로 반복할 수 없다는 의미에서 "제한"입니다.
다른 비행기를 인용할 경우, 조종사는 그가 오른쪽, 왼쪽 또는 직진하는지 보여줘야 합니다. 뒤에 관찰자/사수가 있는 폭격기가 없는 한 비행기보다 앞서서 쏠 수 있습니다. 데미지가 파란색과 빨간색 적중률로 심각도를 결정하는 테이블에 굴려진 다음 컵에서 콜루잉된 치트 수를 표시합니다. 날개, 꼬리, 엔진 등에 타격이 가해진다. 조종사가 죽거나 비행기에 불이 붙을 가능성이 있다.
Fuel은 결국 바닥났고 조종사들은 살아남았다면 다른 날을 만나기 위해 날아간다. 많은 수의 플레이어들에게 이것은 매우 재미있다; 여러분은 20여 대의 비행기를 지도에 한 번에 올릴 수 있고, 더 좋은 비행기와 더 약한 조종사의 균형을 맞출 수 있다.
제2판은 조잡한 고도 규칙을 도입했고, 1995년 GDW는 완전한 미니어처 규칙을 발표했다.
블루맥스의 2014년 판은 상당한 변화가 있었으며, 여기서 자체 게임 페이지를 찾을 수 있다.
In "Blue Max", each player pilots a World War I airplane in a dogfight. This wargame can be played as a campaign, with new planes becoming available as time passes, and with surviving pilots getting better at what they do.
Each plane has a maneuver sheet showing which ones it is allowed to do -- some maneuvers can only be executed by ace pilots, and other maneuvers are "restricted" in the sense that they can't be repeated from one turn to the next (the plane would stall).
If you "tail" another plane, its pilot must show you whether he's going right, left or straight ahead. You get to shoot ahead of your plane, unless you have a bomber with an observer/gunner in the back (swivel-mounted guns). Damage is rolled on a table that determines severity in terms of blue and red hits; you then draw the indicated number of coloued chits from a cup. Hits are taken to the wings, tail, engine, etc. There's a chance the pilot is killed, or that the plane catches fire.
Fuel eventually runs out and the pilots fly off to meet another day --if they survived.
This is a lot of fun with massive numbers of players; you can put the 20-odd planes on the map at once, balancing the better airplanes with weaker pilots.
The second edition introduced crude altitude rules, and in 1995 GDW put out full-blown miniatures rules.
The 2014 edition of Blue Max had substantial changes, and can be found with its own game page HERE.
Each plane has a maneuver sheet showing which ones it is allowed to do -- some maneuvers can only be executed by ace pilots, and other maneuvers are "restricted" in the sense that they can't be repeated from one turn to the next (the plane would stall).
If you "tail" another plane, its pilot must show you whether he's going right, left or straight ahead. You get to shoot ahead of your plane, unless you have a bomber with an observer/gunner in the back (swivel-mounted guns). Damage is rolled on a table that determines severity in terms of blue and red hits; you then draw the indicated number of coloued chits from a cup. Hits are taken to the wings, tail, engine, etc. There's a chance the pilot is killed, or that the plane catches fire.
Fuel eventually runs out and the pilots fly off to meet another day --if they survived.
This is a lot of fun with massive numbers of players; you can put the 20-odd planes on the map at once, balancing the better airplanes with weaker pilots.
The second edition introduced crude altitude rules, and in 1995 GDW put out full-blown miniatures rules.
The 2014 edition of Blue Max had substantial changes, and can be found with its own game page HERE.
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