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BGG랭킹
BGG전체 : 18382
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.35 / 5
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디자이너
Reinhard Staupe
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아티스트
Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
에스치나푸르는 플레이어들이 인도의 사원을 탐험하고 그 안에 숨겨진 비밀 보물을 발견하려고 시도하는 게임이다.
게임은 디스커버리 칩, 이동 타일, 공급 타일 및 심볼 카드와 같은 다양한 메커니즘의 혼합체입니다. 게임 보드는 탑다운 방식으로 사원의 모습을 보여주는데, 많은 틈새들이 보물을 보관하고 있는 사원을 통과하는 길을 보여준다. 그 오솔길 앞에는 여러 가지 상징이 새겨진 징검다리가 있다. 틈새시장을 열기 위해서는 올바른 상징이 있어야 한다. 이동하려면 발자국 타일을 사용해야 합니다. 이를 얻으려면 플레이어는 2개의 공급 타일을 공개하고 하나는 보관하고 다른 하나는 경매에 부쳐야 한다. 플레이어들은 그들이 가지고 있는 타일, 동전, 카드 등 무엇이든 입찰한다.
혼잡스러운 소리? 괜찮아. 넌고 이동하고 틈새 시장 개방과 보물들이 경기에서 이기기점을 수집할 더 많은 경매에서 이기기 위해 필요한 것을 살 경매에서 이기다 해야 한다는 것이다. 모든 아이템의 진정한 가치를 파악하고 어떻게 모든 아이템이 잘 맞는지 알아내려면 시간이 좀 걸릴 수 있지만 일단 선수가 아이디어를 얻으면 게임이 제대로 작동한다.
게임은 디스커버리 칩, 이동 타일, 공급 타일 및 심볼 카드와 같은 다양한 메커니즘의 혼합체입니다. 게임 보드는 탑다운 방식으로 사원의 모습을 보여주는데, 많은 틈새들이 보물을 보관하고 있는 사원을 통과하는 길을 보여준다. 그 오솔길 앞에는 여러 가지 상징이 새겨진 징검다리가 있다. 틈새시장을 열기 위해서는 올바른 상징이 있어야 한다. 이동하려면 발자국 타일을 사용해야 합니다. 이를 얻으려면 플레이어는 2개의 공급 타일을 공개하고 하나는 보관하고 다른 하나는 경매에 부쳐야 한다. 플레이어들은 그들이 가지고 있는 타일, 동전, 카드 등 무엇이든 입찰한다.
혼잡스러운 소리? 괜찮아. 넌고 이동하고 틈새 시장 개방과 보물들이 경기에서 이기기점을 수집할 더 많은 경매에서 이기기 위해 필요한 것을 살 경매에서 이기다 해야 한다는 것이다. 모든 아이템의 진정한 가치를 파악하고 어떻게 모든 아이템이 잘 맞는지 알아내려면 시간이 좀 걸릴 수 있지만 일단 선수가 아이디어를 얻으면 게임이 제대로 작동한다.
Eschnapur is a game where players explore an Indian temple and try to discover the secret treasures hidden within.
The game is a mixture of a variety of mechanisms; discovery chips, movement tiles, supply tiles and symbol cards. The game board shows a top-down view of the temple, showing a path through the temple off which are many niches holding the treasures. The pathway has stepping stones marked with a variety of symbols, one in front of each. To open the niche you must have the right symbol. To move around, you must spend footprint tiles. To obtain these, the player must reveal 2 supply tiles, keeps one and auctions the other. Players bid with anything they have, tiles, coins, cards.
Sounds confusing? It is. You must win auctions to get the stuff you need to win more auctions and move and open niches and collect treasures to score points to win the game. It might take a player a while to figure the true value of all of the items and how it all fits together, but once a player has the idea, the game really works.
The game is a mixture of a variety of mechanisms; discovery chips, movement tiles, supply tiles and symbol cards. The game board shows a top-down view of the temple, showing a path through the temple off which are many niches holding the treasures. The pathway has stepping stones marked with a variety of symbols, one in front of each. To open the niche you must have the right symbol. To move around, you must spend footprint tiles. To obtain these, the player must reveal 2 supply tiles, keeps one and auctions the other. Players bid with anything they have, tiles, coins, cards.
Sounds confusing? It is. You must win auctions to get the stuff you need to win more auctions and move and open niches and collect treasures to score points to win the game. It might take a player a while to figure the true value of all of the items and how it all fits together, but once a player has the idea, the game really works.
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