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BGG랭킹
BGG전체 : 9302
ABSTRACTS : 371
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.13 / 5
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디자이너
Néstor Romeral Andrés
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
《Adaptoid》는 2007년 Néstor Romeral Andrés가 디자인한 두 명의 플레이어를 위한 보드 게임이다. 각 경기는 약 20분 정도 지속된다.
아답토이드는 환경에 적응하기 위해 끊임없이 진화하는 생물이다. 살아남기 위해서는 먹이를 줘야 합니다. 적응에서, 적응의 두 군대는 모든 적들을 제거하기 위해 서로 맞서야 한다.
이 게임은 37칸의 육각형 보드에서 진행됩니다. 각 플레이어는 흰색이나 검은색으로 된 몸체를 공급받는데, 이 몸체는 레이저 컷 소켓이 달린 플라스틱 디스크로 각 플레이어의 색상의 작은 발톱과 다리 더미 중 하나를 받을 수 있다. 각 어댑트의 기능은 게임을 통해 얼마나 많은, 어떤 종류의 부록이 추가되느냐에 따라 달라집니다.
각 선수 순번은 3단계로 나뉜다. 움직임, 성장, 그리고 먹이. 이동 단계에서 플레이어는 팔다리가 있는 만큼 자신의 어댑터 중 하나를 움직일 수 있다. Adaptoid는 점유된 공간을 통해 이동할 수 없지만 캡처를 시작하기 위해 반대쪽 Adaptoid 위로 이동할 수 있습니다.
성장 단계에서 플레이어는 기존의 피스 옆에 비어있는 새로운 어댑터를 생성하거나 보드에 이미 있는 어댑터에 다리 또는 집게발을 추가해야 한다.
먹이 공급 단계에서는 모든 적들의 조각들이 굶어 죽는지 점검한다. 아답토이드는 팔다리의 수와 같은 공간을 필요로 한다. 팔다리에 비해 주변에 빈 공간이 적은 적 조각은 모두 굶어 죽고 제거된다. 상대를 굶겨 죽이는 것(혹은 정말로 그들이 무리하게 굶게 하는 것)은 1점의 가치가 있다.
캡처 이동의 해상도는 간단합니다. 집게발을 가장 많이 가진 어뎁트가 승리하고 다른 어뎁트가 보드에서 제거된다. 만약 두 조각의 발톱 수가 같다면, 두 조각은 제거되고 각 플레이어에게 1점이 주어진다. 굶주리거나 포획된 피스는 나중에 사용할 수 있도록 준비된 공급품으로 반송됩니다.
게임 종료는 한 명의 플레이어가 적군의 적응을 잡아 5점을 얻거나 보드에서 완전히 탈락하면 종료된다.
아답토이드는 환경에 적응하기 위해 끊임없이 진화하는 생물이다. 살아남기 위해서는 먹이를 줘야 합니다. 적응에서, 적응의 두 군대는 모든 적들을 제거하기 위해 서로 맞서야 한다.
이 게임은 37칸의 육각형 보드에서 진행됩니다. 각 플레이어는 흰색이나 검은색으로 된 몸체를 공급받는데, 이 몸체는 레이저 컷 소켓이 달린 플라스틱 디스크로 각 플레이어의 색상의 작은 발톱과 다리 더미 중 하나를 받을 수 있다. 각 어댑트의 기능은 게임을 통해 얼마나 많은, 어떤 종류의 부록이 추가되느냐에 따라 달라집니다.
각 선수 순번은 3단계로 나뉜다. 움직임, 성장, 그리고 먹이. 이동 단계에서 플레이어는 팔다리가 있는 만큼 자신의 어댑터 중 하나를 움직일 수 있다. Adaptoid는 점유된 공간을 통해 이동할 수 없지만 캡처를 시작하기 위해 반대쪽 Adaptoid 위로 이동할 수 있습니다.
성장 단계에서 플레이어는 기존의 피스 옆에 비어있는 새로운 어댑터를 생성하거나 보드에 이미 있는 어댑터에 다리 또는 집게발을 추가해야 한다.
먹이 공급 단계에서는 모든 적들의 조각들이 굶어 죽는지 점검한다. 아답토이드는 팔다리의 수와 같은 공간을 필요로 한다. 팔다리에 비해 주변에 빈 공간이 적은 적 조각은 모두 굶어 죽고 제거된다. 상대를 굶겨 죽이는 것(혹은 정말로 그들이 무리하게 굶게 하는 것)은 1점의 가치가 있다.
캡처 이동의 해상도는 간단합니다. 집게발을 가장 많이 가진 어뎁트가 승리하고 다른 어뎁트가 보드에서 제거된다. 만약 두 조각의 발톱 수가 같다면, 두 조각은 제거되고 각 플레이어에게 1점이 주어진다. 굶주리거나 포획된 피스는 나중에 사용할 수 있도록 준비된 공급품으로 반송됩니다.
게임 종료는 한 명의 플레이어가 적군의 적응을 잡아 5점을 얻거나 보드에서 완전히 탈락하면 종료된다.
Adaptoid is a board game for two players designed by Néstor Romeral Andrés in 2007. Each game lasts around 20 minutes.
An adaptoid is a creature that constantly evolves to adapt itself to its surroundings. To survive it needs to be fed. In adaptoid, two armies of adaptoids must confront one another with the aim of eliminating all opponents.
The game is played on a 37-space hexagonal board. Each player receives a supply of adaptoid bodies in either white or black which are plastic discs with laser-cut sockets ready to receive one of the small pile of claws and legs in the colour of each player. The capabilities of each of the adaptoids varies through the game depending on how many and what type of appendage are added.
Each player turn has 3 phases: Movement, Growth and Feeding. In the movement phase, the player may move one of their adaptoids as many spaces as it has limbs. Adaptoids cannot move through occupied spaces, but they can move on top of an opposing adaptoid to initiate a capture.
In the growth phase the player must either spawn a new, empty, adaptoid next to one of their existing pieces or add a leg or a claw to any adaptoid already on the board.
In the feeding phase, every enemy piece is checked for starvation. An adaptoid requires space to graze equal to its number of limbs. Any enemy piece which has fewer empty spaces around it than limbs starves to death and is removed. Starving your opponent to death (or indeed having them incautiously starve themselves) is worth a point.
The resolution of capture move is simple. The adaptoid with the most claws wins and the other adaptoid is removed from the board. If both pieces have the same number of claws, both are removed with a point going to each player. Starved or captured pieces are returned to the supply ready for further use.
The game ends when one player has either obtained 5 points by capturing and starving enemy adaptoids or has been completely eliminated from the board.
An adaptoid is a creature that constantly evolves to adapt itself to its surroundings. To survive it needs to be fed. In adaptoid, two armies of adaptoids must confront one another with the aim of eliminating all opponents.
The game is played on a 37-space hexagonal board. Each player receives a supply of adaptoid bodies in either white or black which are plastic discs with laser-cut sockets ready to receive one of the small pile of claws and legs in the colour of each player. The capabilities of each of the adaptoids varies through the game depending on how many and what type of appendage are added.
Each player turn has 3 phases: Movement, Growth and Feeding. In the movement phase, the player may move one of their adaptoids as many spaces as it has limbs. Adaptoids cannot move through occupied spaces, but they can move on top of an opposing adaptoid to initiate a capture.
In the growth phase the player must either spawn a new, empty, adaptoid next to one of their existing pieces or add a leg or a claw to any adaptoid already on the board.
In the feeding phase, every enemy piece is checked for starvation. An adaptoid requires space to graze equal to its number of limbs. Any enemy piece which has fewer empty spaces around it than limbs starves to death and is removed. Starving your opponent to death (or indeed having them incautiously starve themselves) is worth a point.
The resolution of capture move is simple. The adaptoid with the most claws wins and the other adaptoid is removed from the board. If both pieces have the same number of claws, both are removed with a point going to each player. Starved or captured pieces are returned to the supply ready for further use.
The game ends when one player has either obtained 5 points by capturing and starving enemy adaptoids or has been completely eliminated from the board.
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