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BGG랭킹
BGG전체 : 6355
ABSTRACTS : 200
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인원
4-8 명
BGG추천: 4-8+ 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.93 / 5
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디자이너
Robert Abbott
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아티스트
-
인원
게임 소개
엘레우시스(Eleusis, 1976년 이후 뉴엘레우시스)는 과학적 방법을 시뮬레이션한 카드 게임이다. 놀기 위해서는 카드 두 팩, 테이블, 종이와 연필이 필요합니다. 4~8명의 플레이어 범위가 가장 적합합니다.
한 명(")하느님", "자연&인용어; 또는 "Demiurge")는 카드의 올바른 플레이를 지배하는 규칙("자연의 법칙")을 생각해낸다. 일반적으로 규칙은 가장 최근에 올바르게 표시된 카드만 포함하지만 더 복잡할 수 있습니다.
다른 선수들(")과학자들은 돌아가면서 카드 게임을 하고 누가 규칙에 대한 좋은 가설을 생각해 낼 수 있는지 서로 경쟁한다. 규칙을 정확하게 추론한 첫 번째 선수가 점수를 크게 매긴다; 신은 또한 선수들이 규칙을 알아내는 데 걸린 시간을 기준으로 점수를 매긴다. 하나님은 아무도 알지 못할 정도로 찾기 어려운 규칙을 선택해서는 안 됩니다. 왜냐하면 그러면 그는 점수를 내지 못하기 때문입니다.
게다가, 가설을 가진 플레이어는 자신을 다른 플레이어의 실험 결과를 예측할 수 있는 "프로펫"이라고 선언할 수 있다. 그런 다음 다른 플레이어들은 결과를 예측할 수 없는 실험(유령화)을 찾아 스스로 예언자가 될 기회를 얻음으로써 예언자의 전복을 가져올 수 있다.
아주 간단한 규칙은 "일 것이다.블랙 카드와 레드 카드를 번갈아 쓰세요. 간단하지만 발견하기 어려운 규칙은 "일 것이다.숫자 또는 문자 지정에 닫힌 루프가 있는 카드(예: 4, Q)와 없는 카드(예: 2, K)"를 번갈아 사용합니다.
이 게임은 1959년 6월 마틴 가드너의 사이언티픽 아메리칸 칼럼에 처음 출판되었다. 1977년 10월 가드너의 사이언티픽 아메리칸 칼럼에 개정판이 실렸다.
한 명(")하느님", "자연&인용어; 또는 "Demiurge")는 카드의 올바른 플레이를 지배하는 규칙("자연의 법칙")을 생각해낸다. 일반적으로 규칙은 가장 최근에 올바르게 표시된 카드만 포함하지만 더 복잡할 수 있습니다.
다른 선수들(")과학자들은 돌아가면서 카드 게임을 하고 누가 규칙에 대한 좋은 가설을 생각해 낼 수 있는지 서로 경쟁한다. 규칙을 정확하게 추론한 첫 번째 선수가 점수를 크게 매긴다; 신은 또한 선수들이 규칙을 알아내는 데 걸린 시간을 기준으로 점수를 매긴다. 하나님은 아무도 알지 못할 정도로 찾기 어려운 규칙을 선택해서는 안 됩니다. 왜냐하면 그러면 그는 점수를 내지 못하기 때문입니다.
게다가, 가설을 가진 플레이어는 자신을 다른 플레이어의 실험 결과를 예측할 수 있는 "프로펫"이라고 선언할 수 있다. 그런 다음 다른 플레이어들은 결과를 예측할 수 없는 실험(유령화)을 찾아 스스로 예언자가 될 기회를 얻음으로써 예언자의 전복을 가져올 수 있다.
아주 간단한 규칙은 "일 것이다.블랙 카드와 레드 카드를 번갈아 쓰세요. 간단하지만 발견하기 어려운 규칙은 "일 것이다.숫자 또는 문자 지정에 닫힌 루프가 있는 카드(예: 4, Q)와 없는 카드(예: 2, K)"를 번갈아 사용합니다.
이 게임은 1959년 6월 마틴 가드너의 사이언티픽 아메리칸 칼럼에 처음 출판되었다. 1977년 10월 가드너의 사이언티픽 아메리칸 칼럼에 개정판이 실렸다.
Eleusis (and later New Eleusis, 1976) is a card game that simulates the scientific method in action. You need two packs of cards, a table and some paper and pencil to play. The 4-8 player range works best.
One player ("God", "Nature" or the "Demiurge") thinks up a rule (a "law of nature") that governs the correct play of the cards. Usually, the rule only involves the most recently correctly-played card, but it can be more complex.
The other players ("Scientists") take turns playing cards ("performing experiments") and race one another to see who can come up with a good hypothesis about the rule. The first player to correctly deduce the rule scores big; God also scores based on how long it took for the players to figure the rule out. God should not choose a rule that is so hard to find out that nobody does, because then he doesn't score.
Additionally, a player with an hypothesis can declare himself to be a "prophet" who can predict the results of the other player's experiments. Other players can then try to bring about the overthrow of the prophet by trying to find experiments whose results cannot be predicted (falsification), thus gaining a chance to become prophet themselves.
A very simple rule would be "Alternate between black and red cards". A simple but hard to discover rule would be "Alternate between cards which have closed loops in their number or letter designations (e.g. 4, Q), and cards which don't (e.g. 2, K)".
The game was first published in Martin Gardner's Scientific American column in June 1959. A revised version appeared in Gardner's October 1977 Scientific American column.
One player ("God", "Nature" or the "Demiurge") thinks up a rule (a "law of nature") that governs the correct play of the cards. Usually, the rule only involves the most recently correctly-played card, but it can be more complex.
The other players ("Scientists") take turns playing cards ("performing experiments") and race one another to see who can come up with a good hypothesis about the rule. The first player to correctly deduce the rule scores big; God also scores based on how long it took for the players to figure the rule out. God should not choose a rule that is so hard to find out that nobody does, because then he doesn't score.
Additionally, a player with an hypothesis can declare himself to be a "prophet" who can predict the results of the other player's experiments. Other players can then try to bring about the overthrow of the prophet by trying to find experiments whose results cannot be predicted (falsification), thus gaining a chance to become prophet themselves.
A very simple rule would be "Alternate between black and red cards". A simple but hard to discover rule would be "Alternate between cards which have closed loops in their number or letter designations (e.g. 4, Q), and cards which don't (e.g. 2, K)".
The game was first published in Martin Gardner's Scientific American column in June 1959. A revised version appeared in Gardner's October 1977 Scientific American column.
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