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BGG랭킹
BGG전체 : 12752
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.75 / 5
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디자이너
Günter Burkhardt
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아티스트
-
인원
게임 소개
Schloesser 세션 보고서:
이것은 트릭 테이킹 게임이지만, 매우 다른 느낌을 주기에 충분한 반전이 있습니다. 각 손에 영향을 미칠 세 가지 요소를 결정하기 위해 플레이어는 한 번에 하나씩 입찰에 응한다.
a) 트럼 색상(기본 & 보조)
c) 대부분 또는 가장 적은 트릭
c) 0을 '높음' 또는 '낮음
c) 0으로 간주하는지 여부를 핸드다운 카드를 사용하여 입찰한다. 플레이어는 각 카테고리에 대해 1 - 3장의 카드를 입찰해야 합니다. 세 가지 요소가 모두 결정되면 선수들은 이 입찰 과정에서 플레이한 카드의 가치를 집계한다. 가장 적은 값을 가진 플레이어는 4점(또는 플레이어 수에 따라 5점)의 승리 포인트를 얻게 되며, 다른 플레이어들은 자신의 총점에 따라 더 적은 점수를 받게 된다. 그런 다음, 선수들은 입찰 과정에서 사용한 카드 중 3장을 폐기해야 하고, 남은 카드는 그들의 손에 돌려주어야 한다. 특정 손에 적용되는 조건이 여러분이 바라던 것과 다른 것으로 드러나는 경우가 많기 때문에 이것은 보통 어려운 선택입니다. 이것은 당신이 플레이한 많은 카드들이 당신에게 더 이상 유용하지 않을 수도 있다는 것을 의미한다; 실제로 그것들은 손해일 수도 있다. 따라서 어떤 카드를 보관하고 어떤 카드를 폐기할지 결정하는 것은 어려울 수 있습니다.
이 절차가 완료된 후 표준 트릭 테이킹 게임이 이어진다. 그러나 포인트는 가장 많은 트릭을 취하거나 가장 적은 트릭을 취하는 것이 목표인지에 따라 보상된다. 가장 많은 점수(또는 가장 적은 점수)를 획득하는 선수는 8점(5명 중 10점)을 획득하고, 다음 선수는 6점을 획득하는 방식으로 2점을 획득한다. 손이 끝나면 입찰 단계를 포함한 전 과정이 반복된다. 플레이어 수와 동일한 라운드가 진행되며, 가장 많은 승점을 축적한 플레이어가 승리자이다.
이것은 트릭 테이킹 게임이지만, 매우 다른 느낌을 주기에 충분한 반전이 있습니다. 각 손에 영향을 미칠 세 가지 요소를 결정하기 위해 플레이어는 한 번에 하나씩 입찰에 응한다.
a) 트럼 색상(기본 & 보조)
c) 대부분 또는 가장 적은 트릭
c) 0을 '높음' 또는 '낮음
c) 0으로 간주하는지 여부를 핸드다운 카드를 사용하여 입찰한다. 플레이어는 각 카테고리에 대해 1 - 3장의 카드를 입찰해야 합니다. 세 가지 요소가 모두 결정되면 선수들은 이 입찰 과정에서 플레이한 카드의 가치를 집계한다. 가장 적은 값을 가진 플레이어는 4점(또는 플레이어 수에 따라 5점)의 승리 포인트를 얻게 되며, 다른 플레이어들은 자신의 총점에 따라 더 적은 점수를 받게 된다. 그런 다음, 선수들은 입찰 과정에서 사용한 카드 중 3장을 폐기해야 하고, 남은 카드는 그들의 손에 돌려주어야 한다. 특정 손에 적용되는 조건이 여러분이 바라던 것과 다른 것으로 드러나는 경우가 많기 때문에 이것은 보통 어려운 선택입니다. 이것은 당신이 플레이한 많은 카드들이 당신에게 더 이상 유용하지 않을 수도 있다는 것을 의미한다; 실제로 그것들은 손해일 수도 있다. 따라서 어떤 카드를 보관하고 어떤 카드를 폐기할지 결정하는 것은 어려울 수 있습니다.
이 절차가 완료된 후 표준 트릭 테이킹 게임이 이어진다. 그러나 포인트는 가장 많은 트릭을 취하거나 가장 적은 트릭을 취하는 것이 목표인지에 따라 보상된다. 가장 많은 점수(또는 가장 적은 점수)를 획득하는 선수는 8점(5명 중 10점)을 획득하고, 다음 선수는 6점을 획득하는 방식으로 2점을 획득한다. 손이 끝나면 입찰 단계를 포함한 전 과정이 반복된다. 플레이어 수와 동일한 라운드가 진행되며, 가장 많은 승점을 축적한 플레이어가 승리자이다.
from Schloesser session report:
This is a trick-taking game, but with enough twists to give it a very different feel. Before each hand, players bid, one at a time, to determine three factors which will affect the hand:
a) trump colors (primary & secondary)
b) most or fewest tricks
c) whether zero is considered 'high' or 'low'
Bidding is done by playing cards face-down from your hand. Players must bid 1 - 3 three cards on each of these categories. Once all three factors have been determined, players tally the value of the cards they played during this bidding process. The player who played the least value receives 4 (or 5, depending upon the number of players) victory points, with each other player receiving less points depending upon their total. Then, players must discard three of the cards they used in the bidding process, with the remaining cards being returned to their hands. This is usually a tough choice as often the conditions in effect for a particular hand turn out to be different than what you had hoped. This means that many of the cards you played may no longer be useful to you; indeed, they may be a detriment. So, deciding on which cards to keep and which to discard can be tough.
After this procedure is complete, A standard trick-taking game ensues. Points, however, are rewarded based on whether the goal was to take the most or fewest tricks. The player finishing with the most (or fewest, depending upon which goal was in force) receives 8 points (or 10 of playing with 5 players), the next player gets 6 points and so on down to 2 points. After a hand is completed, the entire process is repeated, including the bidding phase. A number of rounds equal to the number of players is played, with the player accumulating the greatest number of victory points being the victor.
This is a trick-taking game, but with enough twists to give it a very different feel. Before each hand, players bid, one at a time, to determine three factors which will affect the hand:
a) trump colors (primary & secondary)
b) most or fewest tricks
c) whether zero is considered 'high' or 'low'
Bidding is done by playing cards face-down from your hand. Players must bid 1 - 3 three cards on each of these categories. Once all three factors have been determined, players tally the value of the cards they played during this bidding process. The player who played the least value receives 4 (or 5, depending upon the number of players) victory points, with each other player receiving less points depending upon their total. Then, players must discard three of the cards they used in the bidding process, with the remaining cards being returned to their hands. This is usually a tough choice as often the conditions in effect for a particular hand turn out to be different than what you had hoped. This means that many of the cards you played may no longer be useful to you; indeed, they may be a detriment. So, deciding on which cards to keep and which to discard can be tough.
After this procedure is complete, A standard trick-taking game ensues. Points, however, are rewarded based on whether the goal was to take the most or fewest tricks. The player finishing with the most (or fewest, depending upon which goal was in force) receives 8 points (or 10 of playing with 5 players), the next player gets 6 points and so on down to 2 points. After a hand is completed, the entire process is repeated, including the bidding phase. A number of rounds equal to the number of players is played, with the player accumulating the greatest number of victory points being the victor.
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