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BGG랭킹
BGG전체 : 22148
WARGAMES : 4007
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
360-480 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.08 / 5
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디자이너
Perry Moore
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아티스트
Craig Grando
-
인원
게임 소개
(ATO 웹 사이트:)
케셀슐라흐트: 우크라이나의 봄 전투()는 1944년 봄에 우크라이나에서 독일 제1기갑군이 포위되어 탈출하는 장면을 그린 시뮬레이션이다.
독일군은 연료와 탄약이 매우 부족했고 소련군의 또 다른 압도적 공세에 발목이 잡혔다. 제1기갑군은 총 9개의 소련군에 의해 차단되었다. 1944년 3월 25일부터 시작하여 4월 초까지 계속되었다. 이 2주 동안 독일군은 동쪽으로 공격해오는 제2SS기갑군단의 지원을 받기 위해 포위망을 서쪽으로 돌면서 기동 방어를 계속했다. 대부분의 시간 동안 공기로 보급된 제1기갑군은 소련 장군들이 예상한 대로 남쪽으로 이동하지 않고 서쪽으로 이동함으로써 소련군을 속였다. 주머니는 몇 개의 불어난 강을 건넜고, 두꺼운 진흙과 깊은 눈을 헤치며 버둥거렸지만, 어찌된 일인지 온전했다. 전월의 코르순 포위 참사와는 달리 이번에는 독일군이 또 다른 참변을 피했다. 제1기갑군의 사령관인 한스 후베 장군은 그의 능숙한 지도력을 통해 기동 방어전의 달인이라는 것을 증명했다.
게임 규모:
Turn 하루 턴
육각: 5.5Km
부대: 대대 대 사단
복잡성 - 중간
카드놀이 적합성 - 중간
내용:
풀 컬러 22"x34"지도 1개
카운터 시트 2개(360 1/2&인용 카운터)
24페이지 규칙서 1권
두 개의 항공 부문 차트
육면 주사위 하나
케셀슐라흐트: 우크라이나의 봄 전투()는 1944년 봄에 우크라이나에서 독일 제1기갑군이 포위되어 탈출하는 장면을 그린 시뮬레이션이다.
독일군은 연료와 탄약이 매우 부족했고 소련군의 또 다른 압도적 공세에 발목이 잡혔다. 제1기갑군은 총 9개의 소련군에 의해 차단되었다. 1944년 3월 25일부터 시작하여 4월 초까지 계속되었다. 이 2주 동안 독일군은 동쪽으로 공격해오는 제2SS기갑군단의 지원을 받기 위해 포위망을 서쪽으로 돌면서 기동 방어를 계속했다. 대부분의 시간 동안 공기로 보급된 제1기갑군은 소련 장군들이 예상한 대로 남쪽으로 이동하지 않고 서쪽으로 이동함으로써 소련군을 속였다. 주머니는 몇 개의 불어난 강을 건넜고, 두꺼운 진흙과 깊은 눈을 헤치며 버둥거렸지만, 어찌된 일인지 온전했다. 전월의 코르순 포위 참사와는 달리 이번에는 독일군이 또 다른 참변을 피했다. 제1기갑군의 사령관인 한스 후베 장군은 그의 능숙한 지도력을 통해 기동 방어전의 달인이라는 것을 증명했다.
게임 규모:
Turn 하루 턴
육각: 5.5Km
부대: 대대 대 사단
복잡성 - 중간
카드놀이 적합성 - 중간
내용:
풀 컬러 22"x34"지도 1개
카운터 시트 2개(360 1/2&인용 카운터)
24페이지 규칙서 1권
두 개의 항공 부문 차트
육면 주사위 하나
(from ATO web site:)
Kesselschlacht: Ukraine Spring 1944, (literally, "cauldron battle") is a simulation depicting the encirclement and escape of the German First Panzer Army from the Ukraine in the Spring of 1944.
The German forces were very low on fuel and ammunition and had been caught flat-footed by yet another overwhelming Soviet offensive. First Panzer Army had been cut-off by a total of nine Soviet armies. Its breakout began on March 25, 1944, and continued into early April. In these two weeks, the Germans continuously conducted a mobile defense as their pocket drove westward in an effort to meet a relief force (which was spearheaded by the II SS Panzer Corps) attacking eastward. Supplied by air much of the time, First Panzer Army deceived the Soviet forces by moving west, instead of south as the Soviet generals had anticipated. The pocket crossed several swollen rivers, and struggled through thick mud and deep snow, yet somehow remained intact. Unlike the Korsun Pocket disaster the month before, this time the Germans avoided yet another debacle. The commander of the First Panzer Army, Generaloberst Hans Hube, through his skillful leadership, proved to be a master of mobile defensive warfare.
Game Scale:
Turn One day turns
Hex: 5.5Km
Units: Battalions to Divisions
Complexity - Medium
Solitaire Suitability - Medium
Contents:
One Full color 22"x34" map
Two Counter sheets (360 1/2" counters)
One 24 page rulebook
Two Air Sector Charts
One six-sided die
Kesselschlacht: Ukraine Spring 1944, (literally, "cauldron battle") is a simulation depicting the encirclement and escape of the German First Panzer Army from the Ukraine in the Spring of 1944.
The German forces were very low on fuel and ammunition and had been caught flat-footed by yet another overwhelming Soviet offensive. First Panzer Army had been cut-off by a total of nine Soviet armies. Its breakout began on March 25, 1944, and continued into early April. In these two weeks, the Germans continuously conducted a mobile defense as their pocket drove westward in an effort to meet a relief force (which was spearheaded by the II SS Panzer Corps) attacking eastward. Supplied by air much of the time, First Panzer Army deceived the Soviet forces by moving west, instead of south as the Soviet generals had anticipated. The pocket crossed several swollen rivers, and struggled through thick mud and deep snow, yet somehow remained intact. Unlike the Korsun Pocket disaster the month before, this time the Germans avoided yet another debacle. The commander of the First Panzer Army, Generaloberst Hans Hube, through his skillful leadership, proved to be a master of mobile defensive warfare.
Game Scale:
Turn One day turns
Hex: 5.5Km
Units: Battalions to Divisions
Complexity - Medium
Solitaire Suitability - Medium
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