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BGG랭킹
BGG전체 : 8762
WARGAMES : 1214
7.1Lost Victory: Manstein At Kharkov, Winter 1943 (1994) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
120-720 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.44 / 5
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디자이너
David James Ritchie
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch, Joe Youst
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인원
게임 소개
잃어버린 승리: 1943년 겨울, 하르코프의 만슈타인은 1943년 겨울 작전에서 당신을 적군의 지휘관으로 임명합니다. 고유한 통합 운영 단계를 통해 이동 및 전투 가능 시기에 대한 인위적인 제한 없이 유닛이 수행하는 작업과 시기를 선택할 수 있습니다. 이 시스템은 당신이 싸우는 각 전투에 적합한 무기를 선택할 수 있는 전투 보너스 시스템으로 보완된다. 함께, 그들은 당신에게 당신의 군대에 대한 비교할 수 없는 통제권을 줍니다. 그러나 주의: 잘못된 본부가 공격을 조정하거나 너무 많은 다른 포메이션의 유닛이 관련될 경우, 여러분은 솔기에서 완벽한 공격을 발견할 수 있습니다. 그리고 모든 지휘관의 악몽에 직면할 수 있습니다. 그 무서운 SNAFU는 당신의 공격을 엉망으로 만들고 당신의 경력을 의심하게 만듭니다.
게임 기능:
플레이어가 원하는 순서에 따라 자유롭게 이동, 전투, 지원, 폭격 작업을 결합할 수 있는 통합 작전 단계를 중심으로 구축된 빠른 속도의 게임 시스템이다.
포병, 전차, 대전차 및 공병 효과, 형벌 대대에 대한 공격 보너스, C3I의 영향력을 포함하는 현실적인 전투 시스템. 특별한 SNAFU 시스템 모델들 -- 군사 계획이 틀렸을 때 어떤 일이 일어나는지요. *자동화 보병, 기갑전차, 중전차, 돌격포, 플램판저, 정찰기, 오토바이, 기병, 파르티잔, 스키 부대, 특공대, 카타유샤, 장갑열차 및 에르사츠 부대를 포함한 다양한 유닛 유형
날씨, 정찰, 반응, 본부, 연료 고갈, 도시 봉기, 소련군 모집에 대한 특별 규칙입니다
게임 규모:
게임 턴: 3일
16진수: 6km/4마일
부대: 중대 대 여단
게임 인벤토리:
22 x 34" 전체 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(480 1/2" 카운터)
32페이지 분량의 로스트 빅토리 규칙집
12페이지 분량의 Lost Victory Study 책자(디자이너 노트)
4페이지로 된 듀얼 사이드 인쇄 플레이어 보조 카드 2장
10면 주사위 하나
카드놀이 적합성: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-12시간
게임 기능:
플레이어가 원하는 순서에 따라 자유롭게 이동, 전투, 지원, 폭격 작업을 결합할 수 있는 통합 작전 단계를 중심으로 구축된 빠른 속도의 게임 시스템이다.
포병, 전차, 대전차 및 공병 효과, 형벌 대대에 대한 공격 보너스, C3I의 영향력을 포함하는 현실적인 전투 시스템. 특별한 SNAFU 시스템 모델들 -- 군사 계획이 틀렸을 때 어떤 일이 일어나는지요. *자동화 보병, 기갑전차, 중전차, 돌격포, 플램판저, 정찰기, 오토바이, 기병, 파르티잔, 스키 부대, 특공대, 카타유샤, 장갑열차 및 에르사츠 부대를 포함한 다양한 유닛 유형
날씨, 정찰, 반응, 본부, 연료 고갈, 도시 봉기, 소련군 모집에 대한 특별 규칙입니다
게임 규모:
게임 턴: 3일
16진수: 6km/4마일
부대: 중대 대 여단
게임 인벤토리:
22 x 34" 전체 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(480 1/2" 카운터)
32페이지 분량의 로스트 빅토리 규칙집
12페이지 분량의 Lost Victory Study 책자(디자이너 노트)
4페이지로 된 듀얼 사이드 인쇄 플레이어 보조 카드 2장
10면 주사위 하나
카드놀이 적합성: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-12시간
Lost Victory: Manstein at Kharkov, Winter 1943, puts you in command of the opposing forces in the winter 1943 campaign. A unique integrated Ops Phase lets you choose what your units do and when they do it without any artificial limits on when they can move and fight. This system is complemented by a system of combat bonuses that lets you choose just the right weapons for each battle you fight. Together, they give you unparalleled control over your armies. But watch out: if the wrong HQ is coordinating an attack or units from too many different formations are involved, you can find your perfect attack coming apart at the seams. Then you may face every commander's nightmare: the dreaded SNAFU that leaves your assault in shambles and your career in doubt.
Game features:
Fast-paced game system built around integrated Ops Phase in which players can freely combine movement, combat, support and bombardment operations in any desired order.
Realistic combat system that includes artillery, tank, antitank, and engineer effects, assault bonuses for penal battalions and the influence of C3I. Special SNAFU system models -- what happens when military planning goes awry. *Multiplicity of unit types, including motorized infantry, panzergrenadiers, heavy tanks, assault guns, flammpanzers, recon, motorcycle, cavalry, partisans, ski troops, commandos, katayushas, armored trains and ersatz units.
Special rules for weather, recon, reaction, HQ's, fuel depletion, urban uprisings and Soviet recruitment.
Game Scale:
Game Turn: 3 days
Hex: 4 miles / 6 kilometers
Units: Company to Brigade
Game Inventory:
One 22 x 34" full-color mapsheet
Two dual-side printed countersheets (480 1/2" counters)
One 32-page Lost Victory rulebook
One 12-page Lost Victory Study Booklet (Designers Notes)
Two 4-page dual-side printed Player Aid Cards
One 10-sided die
Solitaire Suitability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 2-12 hours
Game features:
Fast-paced game system built around integrated Ops Phase in which players can freely combine movement, combat, support and bombardment operations in any desired order.
Realistic combat system that includes artillery, tank, antitank, and engineer effects, assault bonuses for penal battalions and the influence of C3I. Special SNAFU system models -- what happens when military planning goes awry. *Multiplicity of unit types, including motorized infantry, panzergrenadiers, heavy tanks, assault guns, flammpanzers, recon, motorcycle, cavalry, partisans, ski troops, commandos, katayushas, armored trains and ersatz units.
Special rules for weather, recon, reaction, HQ's, fuel depletion, urban uprisings and Soviet recruitment.
Game Scale:
Game Turn: 3 days
Hex: 4 miles / 6 kilometers
Units: Company to Brigade
Game Inventory:
One 22 x 34" full-color mapsheet
Two dual-side printed countersheets (480 1/2" counters)
One 32-page Lost Victory rulebook
One 12-page Lost Victory Study Booklet (Designers Notes)
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Complexity Level: Medium
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