-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4+ 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Ryan S. Johnson
-
아티스트
-
인원
게임 소개
아랍 이스라엘 전쟁은 추축국과 연합국을 위한 제3자 확장 전쟁이며 1967년과 1973년 이스라엘과 아랍 이웃 국가 간의 전쟁을 다루는 영토 전략 보드 게임이다. 엠파이어 오브 히스토리 게임으로, 축과 연합 게임 시스템의 D10 변형을 사용한다. 아랍 이스라엘 전쟁은 1967년 전쟁과 1973년 전쟁 두 가지 게임 시나리오를 포함한다.
1967년 전쟁에서 이스라엘은 시나이 지역을 이집트에서 떼어내고 시리아와 요르단에 치명타를 가하기 위해 재빨리 공격해야 아랍 수적 우위의 무게감이 완전히 동원될 수 있고 이라크가 그들과 전쟁에 합류하기 전에 할 수 있다. 이스라엘의 준비된 예비군은 그들에게 군대를 소집하는 데 있어서 유리하며 그들은 모든 가치를 위해 그것을 활용해야 한다.
1973년 전쟁에서 이스라엘은 시나이, 팔레스타인, 골란 고원을 장악하기 시작했다. 아랍 강대국들은 이스라엘을 강하게 그리고 빠르게 공격하여, 이스라엘 국경 군대를 제압하려 해야 당시 이스라엘이 우월했던 군사력을 동원할 수 있다.
아랍 이스라엘 전쟁은 역사적으로 이 두 중동 분쟁을 묘사하는 빠른 속도의 게임이다. 지뢰에 대한 선택적 규칙과 핵무기 사용은 게임 플레이의 다양성을 더한다.
내용:
17" x 22" 4피스 카드스톡 게임 맵(8.5"x11" 시트 4개)
270개의 플라스틱 놀이 토큰.
270개의 플라스틱 놀이 토큰 스티커.
게임 규칙 책자.
1D10
지뢰, 핵 및 국가 표식기 절단
확장 기간:
축 & 연합군
1967년 전쟁에서 이스라엘은 시나이 지역을 이집트에서 떼어내고 시리아와 요르단에 치명타를 가하기 위해 재빨리 공격해야 아랍 수적 우위의 무게감이 완전히 동원될 수 있고 이라크가 그들과 전쟁에 합류하기 전에 할 수 있다. 이스라엘의 준비된 예비군은 그들에게 군대를 소집하는 데 있어서 유리하며 그들은 모든 가치를 위해 그것을 활용해야 한다.
1973년 전쟁에서 이스라엘은 시나이, 팔레스타인, 골란 고원을 장악하기 시작했다. 아랍 강대국들은 이스라엘을 강하게 그리고 빠르게 공격하여, 이스라엘 국경 군대를 제압하려 해야 당시 이스라엘이 우월했던 군사력을 동원할 수 있다.
아랍 이스라엘 전쟁은 역사적으로 이 두 중동 분쟁을 묘사하는 빠른 속도의 게임이다. 지뢰에 대한 선택적 규칙과 핵무기 사용은 게임 플레이의 다양성을 더한다.
내용:
17" x 22" 4피스 카드스톡 게임 맵(8.5"x11" 시트 4개)
270개의 플라스틱 놀이 토큰.
270개의 플라스틱 놀이 토큰 스티커.
게임 규칙 책자.
1D10
지뢰, 핵 및 국가 표식기 절단
확장 기간:
축 & 연합군
The Arab Israeli Wars is an 3rd party expansion for Axis & Allies and is a territorial strategy board game covering the 1967 and 1973 wars between Israel and its Arab neighbors. It is an Empires of History game, which utilizes a D10 variant of the Axis & Allies gaming system. The Arab Israeli Wars includes 2 game scenarios; one for the 1967 War and one for the 1973 War.
In the 1967 war, Israel must strike out quickly to wrestle the Sinai region away from Egypt and deal deadly blows against Syria and Jordan before the weight of the superior Arab numbers can fully be mobilized, and before Iraq joins in the war against them. Israel's ready reserves gives them an edge in calling up their armies and they have to leverage that for everything it is worth.
In the 1973 war, Israel begins play in control of the Sinai, Palestine, and the Golan Heights. The Arab powers must hit Israel hard and fast, trying to overrun Israel's border armies before Israel can mobilize its then-superior military might.
The Arab Israeli Wars is a fast paced game (some games can be concluded in as little as a hour) historically portraying these two middle east conflicts. Optional rules for land mines and the use of the nuclear weapons adds additional game play variety.
Contents:
17" x 22" four piece Cardstock Game Map (four 8.5"x11" sheets)
270 Plastic Playing Tokens.
270 Plastic Playing Tokens Stickers.
Game Rule Booklet.
1D10
Cardstock cut out Mines, Nukes, and National Markers
Expansion For:
Axis & Allies
In the 1967 war, Israel must strike out quickly to wrestle the Sinai region away from Egypt and deal deadly blows against Syria and Jordan before the weight of the superior Arab numbers can fully be mobilized, and before Iraq joins in the war against them. Israel's ready reserves gives them an edge in calling up their armies and they have to leverage that for everything it is worth.
In the 1973 war, Israel begins play in control of the Sinai, Palestine, and the Golan Heights. The Arab powers must hit Israel hard and fast, trying to overrun Israel's border armies before Israel can mobilize its then-superior military might.
The Arab Israeli Wars is a fast paced game (some games can be concluded in as little as a hour) historically portraying these two middle east conflicts. Optional rules for land mines and the use of the nuclear weapons adds additional game play variety.
Contents:
17" x 22" four piece Cardstock Game Map (four 8.5"x11" sheets)
270 Plastic Playing Tokens.
270 Plastic Playing Tokens Stickers.
Game Rule Booklet.
1D10
Cardstock cut out Mines, Nukes, and National Markers
Expansion For:
Axis & Allies
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18