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BGG랭킹
BGG전체 : 0
CHILDRENSGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
6+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Michael Gray
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아티스트
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인원
게임 소개
여기 개미의 인생관을 볼 수 있는 기회가 있습니다. 여러분이 배고픈 작은 개미이고 몇몇 사람들이 와서 소풍을 위해 군침 돌게 하는 많은 간식을 펼쳐놓는다고 가정해보자. 몇 개 사고 싶겠지만 쉽지 않을 거란 걸 알잖아요
이것은 소풍(7x7 그리드)에서 개미 터널을 굿즈와 연결하는 어린이(6~12세) 타일 쌓기 게임이다. 그들은 또한 다른 플레이어의 터널에서 "baddies"(벌레 스프레이, 개미 잡아먹는 거미, 개미를 짓누르는 사람의 발 등)의 타일을 플레이할 수 있으며, 계속 진행하기 전에 문제를 해결하거나 타일을 플레이할 수 있다. 맛있는 것을 다 먹으면 가장 많이 얻은 사람이 이깁니다.
비록 단순하지만(선택할 수 있는 5가지 다른 터널 패턴만) 어린 게이머들이 운 대신 전략 기술을 개발하고 의존하도록 돕는 주사위 굴리기나 기억 요소는 없다.
이것은 소풍(7x7 그리드)에서 개미 터널을 굿즈와 연결하는 어린이(6~12세) 타일 쌓기 게임이다. 그들은 또한 다른 플레이어의 터널에서 "baddies"(벌레 스프레이, 개미 잡아먹는 거미, 개미를 짓누르는 사람의 발 등)의 타일을 플레이할 수 있으며, 계속 진행하기 전에 문제를 해결하거나 타일을 플레이할 수 있다. 맛있는 것을 다 먹으면 가장 많이 얻은 사람이 이깁니다.
비록 단순하지만(선택할 수 있는 5가지 다른 터널 패턴만) 어린 게이머들이 운 대신 전략 기술을 개발하고 의존하도록 돕는 주사위 굴리기나 기억 요소는 없다.
Here's your chance to get an ant's eye view of life. Suppose you're a starving little ant and some people come along and spread out a lot of mouth-watering snacks for their picnic. You'd really love to get a few but you know it's not going to be easy...
This is a children's (Ages 6 - 12) tile laying game where the players try to connect their ant tunnels to the goodies at the picnic (7x7 grid). They can also play tiles of "baddies" (bug spray, ant-eating spiders, human feet that squash ants, etc.) on the other player's tunnels causing them to go around or play a tile clearing the problem before they can go on. When all the goodies are eaten, the player who got the most wins.
Although simple (only 5 different tunnel patterns to choose from), no dice rolling or memory element helps young gamers develop and rely on their strategy skills instead of luck.
This is a children's (Ages 6 - 12) tile laying game where the players try to connect their ant tunnels to the goodies at the picnic (7x7 grid). They can also play tiles of "baddies" (bug spray, ant-eating spiders, human feet that squash ants, etc.) on the other player's tunnels causing them to go around or play a tile clearing the problem before they can go on. When all the goodies are eaten, the player who got the most wins.
Although simple (only 5 different tunnel patterns to choose from), no dice rolling or memory element helps young gamers develop and rely on their strategy skills instead of luck.
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