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BGG랭킹
BGG전체 : 5891
WARGAMES : 667
THEMATIC : 946 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.47 / 5
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디자이너
Philip C. Barker, Sue Laflin Barker, Richard Bodley Scott
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아티스트
-
인원
게임 소개
판타지 미니어처 게임은 De Bellis Antiquitatis와 같은 시스템을 기반으로 한다. 고대 및 중세 전투 및 드 벨리스 멀티티니(De Bellis Multitudinis)에 대한 육군 목록과 함께 빠른 플레이 전쟁 게임 규칙: 전쟁 게임 고대 및 중세 전투 규칙 – 기원전 3000년부터 기원후 1500년까지. 초판은 1991년에 출판되었고, 제2판은 2002년에 출판되었다. 그 게임은 하나의 규칙집으로 구성되어 있다.
플레이어의 미니어처는 스탠드 또는 10-14개의 요소로 구성된 군대인 '원소'에 배치된다. 군대의 종류는 강력한 영웅, 마법사, 드래곤부터 블레이드, 라이더, 스피어스, 그리고 게임 타이틀의 보잘것없는 호드에 이르기까지 다양하다.
각 플레이어는 PIP(액션 포인트)를 사용하여 단일 요소나 요소 그룹을 이동하고 특정 요소 유형을 배치하고 마술사를 사용하여 적군을 말할 수 있다. 요소 간의 전투는 각 플레이어가 주사위를 굴리고 요소의 전투 요소를 추가하면 해결된다. 가장 높은 점수가 승리하며, 어떤 요소는 자동으로 다른 요소를 파괴하고, 다른 요소는 최종 점수가 상대의 절반 또는 그 이하일 경우 대부분 파괴된다.
이 게임의 강점은 고정된 군대가 없다는 것이다. 장군이 될 수 있는 요소와 '강력한' 부대의 비율과 관련된 몇 가지 제한만 있으면 원하는 방식으로 군대를 구성할 수 있습니다. 이것은 당신이 상상력이 원하는 어떤 판타지 소설, 신화, 전설, 영화, TV 등의 작품에서나 나오는 것들을 대표할 수 있는 군대를 만들 수 있다는 것을 의미한다. 다양한 출처의 많은 예시 군대 리스트가 규칙집에 포함되어 있다.
플레이어의 미니어처는 스탠드 또는 10-14개의 요소로 구성된 군대인 '원소'에 배치된다. 군대의 종류는 강력한 영웅, 마법사, 드래곤부터 블레이드, 라이더, 스피어스, 그리고 게임 타이틀의 보잘것없는 호드에 이르기까지 다양하다.
각 플레이어는 PIP(액션 포인트)를 사용하여 단일 요소나 요소 그룹을 이동하고 특정 요소 유형을 배치하고 마술사를 사용하여 적군을 말할 수 있다. 요소 간의 전투는 각 플레이어가 주사위를 굴리고 요소의 전투 요소를 추가하면 해결된다. 가장 높은 점수가 승리하며, 어떤 요소는 자동으로 다른 요소를 파괴하고, 다른 요소는 최종 점수가 상대의 절반 또는 그 이하일 경우 대부분 파괴된다.
이 게임의 강점은 고정된 군대가 없다는 것이다. 장군이 될 수 있는 요소와 '강력한' 부대의 비율과 관련된 몇 가지 제한만 있으면 원하는 방식으로 군대를 구성할 수 있습니다. 이것은 당신이 상상력이 원하는 어떤 판타지 소설, 신화, 전설, 영화, TV 등의 작품에서나 나오는 것들을 대표할 수 있는 군대를 만들 수 있다는 것을 의미한다. 다양한 출처의 많은 예시 군대 리스트가 규칙집에 포함되어 있다.
A fantasy miniatures game that is based on the same system as De Bellis Antiquitatis: Quick Play Wargame Rules with Army Lists for Ancient and Medieval Battles and De Bellis Multitudinis: Wargames Rules for Ancient and Medieval Battles – 3000 BC to 1500 AD. The first edition was published in 1991, with a much more clearly written second edition being published in 2002. The game consists of a single rulebook.
The player's miniatures are organized onto stands or 'elements', an army consisting of about 10-14 such elements. Troop types range from powerful Heroes, Magicians, and Dragons, through such things as Blades, Riders, and Spears and down to the humble Hordes of the game title.
Movement is alternate, with each player dicing for action points (PIPs) which allow them to move single elements or groups of elements, deploy certain element types and use magicians to be-spell enemy troops. Combat between elements is resolved by each player rolling a die and adding the element's combat factor. Highest score wins, with some elements automatically destroying others and most others being destroyed if their final score is half, or less, than that of the opponent.
The strength of the game is that there are no 'fixed' armies. With only a few restrictions (concerned with which elements can be generals and the proportion of 'powerful' troop types) you can construct your army any way you wish. This means you can create armies to represent those from any work of fantasy fiction, myth, legend, film, TV, anything else that your imagination desires. A large number of example army lists, from a variety of sources, are included in the rules book.
The player's miniatures are organized onto stands or 'elements', an army consisting of about 10-14 such elements. Troop types range from powerful Heroes, Magicians, and Dragons, through such things as Blades, Riders, and Spears and down to the humble Hordes of the game title.
Movement is alternate, with each player dicing for action points (PIPs) which allow them to move single elements or groups of elements, deploy certain element types and use magicians to be-spell enemy troops. Combat between elements is resolved by each player rolling a die and adding the element's combat factor. Highest score wins, with some elements automatically destroying others and most others being destroyed if their final score is half, or less, than that of the opponent.
The strength of the game is that there are no 'fixed' armies. With only a few restrictions (concerned with which elements can be generals and the proportion of 'powerful' troop types) you can construct your army any way you wish. This means you can create armies to represent those from any work of fantasy fiction, myth, legend, film, TV, anything else that your imagination desires. A large number of example army lists, from a variety of sources, are included in the rules book.
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