-
BGG랭킹
BGG전체 : 4133
STRATEGY : 1678
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
75-75 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.95 / 5
-
디자이너
Leo Colovini, Michael Schacht
-
아티스트
François Bruel
-
인원
게임 소개
Altavista babel fish를 통해 번역된 spielbox-online.de:
마그나 그레시아 (문명의 요람)는 클레멘토니와 함께 한 해의 주요 명소입니다. 이 게임은 레오 콜로비니와 미하엘 샤흐트의 합작 작품이다.
이탈리아의 남쪽 지역은 마그나 그레시아라고 불렸고 2,500년 전에 그리스 상인들과 모험가들에 의해 정착되었다. 그리스인들이 도착하기 전에, 그 나라는 소수의 소수 부족만이 살고 있었다. 비옥한 토양, 항해할 수 있는 강, 넓은 숲, 청동과 은광은 엄청난 발전 가능성을 제공했다. 타란툼, 시라쿠사, 카타네, 로크리, 낙소스 같은 큰 도시들이 발전했다. 그 외에도 흔적이 남아 있지 않은 수많은 마을들이 있었다. 지방 도로 체계는 무역을 촉진했고, 도시들에서 풍부한 시장이 발달했다. 도시들 사이에 점점 더 많은 경쟁들이 일어났는데, 특히 명성과 부를 위한 중요한 원천인 오라클에 대한 통제권을 두고 그러했다.
저녁에 놀기에 충분한 재료입니다. 각 플레이어는 마그나 그레시아를 성공적으로 정착시키고 발전시켜야 한다. 유리한 지점에 시장이 건설되고, 마을이 도시로 발전하며 도로 체계로 상호 연결된다. 그래야 내부가 열리고 오라클이 통제할 수 있다. 당신만의 대도시를 건설하는 것은 종종 매우 비용이 많이 들고, 때로는 중립적인 마을이나 상대의 도시에 대신 건설하는 것이 가치가 있다.
그 판은 도로, 마을, 시장의 조각들이 놓인 육각형 격자로 덮여 있다. 한 게임은 12라운드입니다. 각 라운드는 특정 패턴에 따라 플레이가 시작될 때 설정되는 액션 맵에 의해 결정됩니다. 맵은 플레이어 순서를 지정하고 세 가지 기본 동작(도로 건설, 도시 건설, 공급)을 어느 정도까지 사용할 수 있는지를 나타냅니다. 물론 고려해야 할 특정한 건축 규칙도 있습니다. 또한, 연결된 위치의 수에 따라 가치가 달라지는 시장이 형성될 수 있습니다. 오라클이 보드에 표시되어 있습니다. 오라클을 제어하기 위해 플레이어는 자신의 도시 중 하나를 도로로 연결해야 한다. 그러나 여러 도시가 오라클과 연결되어 있다면, 가장 중요한 도시가 우선시되며, 이는 (오라클레스는 제외) 도시에 연결된 위치의 수에 따라 결정된다.
언제 게임이 끝날지는 시장과 오라클이 결정합니다.
마그나 그레시아 (문명의 요람)는 클레멘토니와 함께 한 해의 주요 명소입니다. 이 게임은 레오 콜로비니와 미하엘 샤흐트의 합작 작품이다.
이탈리아의 남쪽 지역은 마그나 그레시아라고 불렸고 2,500년 전에 그리스 상인들과 모험가들에 의해 정착되었다. 그리스인들이 도착하기 전에, 그 나라는 소수의 소수 부족만이 살고 있었다. 비옥한 토양, 항해할 수 있는 강, 넓은 숲, 청동과 은광은 엄청난 발전 가능성을 제공했다. 타란툼, 시라쿠사, 카타네, 로크리, 낙소스 같은 큰 도시들이 발전했다. 그 외에도 흔적이 남아 있지 않은 수많은 마을들이 있었다. 지방 도로 체계는 무역을 촉진했고, 도시들에서 풍부한 시장이 발달했다. 도시들 사이에 점점 더 많은 경쟁들이 일어났는데, 특히 명성과 부를 위한 중요한 원천인 오라클에 대한 통제권을 두고 그러했다.
저녁에 놀기에 충분한 재료입니다. 각 플레이어는 마그나 그레시아를 성공적으로 정착시키고 발전시켜야 한다. 유리한 지점에 시장이 건설되고, 마을이 도시로 발전하며 도로 체계로 상호 연결된다. 그래야 내부가 열리고 오라클이 통제할 수 있다. 당신만의 대도시를 건설하는 것은 종종 매우 비용이 많이 들고, 때로는 중립적인 마을이나 상대의 도시에 대신 건설하는 것이 가치가 있다.
그 판은 도로, 마을, 시장의 조각들이 놓인 육각형 격자로 덮여 있다. 한 게임은 12라운드입니다. 각 라운드는 특정 패턴에 따라 플레이가 시작될 때 설정되는 액션 맵에 의해 결정됩니다. 맵은 플레이어 순서를 지정하고 세 가지 기본 동작(도로 건설, 도시 건설, 공급)을 어느 정도까지 사용할 수 있는지를 나타냅니다. 물론 고려해야 할 특정한 건축 규칙도 있습니다. 또한, 연결된 위치의 수에 따라 가치가 달라지는 시장이 형성될 수 있습니다. 오라클이 보드에 표시되어 있습니다. 오라클을 제어하기 위해 플레이어는 자신의 도시 중 하나를 도로로 연결해야 한다. 그러나 여러 도시가 오라클과 연결되어 있다면, 가장 중요한 도시가 우선시되며, 이는 (오라클레스는 제외) 도시에 연결된 위치의 수에 따라 결정된다.
언제 게임이 끝날지는 시장과 오라클이 결정합니다.
From spielbox-online.de, translated via altavista babel fish (with a lot of manual tweaks):
Magna Grecia (The cradle of the civilization) is the main attraction of the year with Clementoni. The game is a joint work of Leo Colovini and Michael Schacht.
The southern region of Italy was called Magna Grecia and was settled 2,500 years ago by Greek merchants and adventurers. Before the arrival of the Greeks, the country was inhabited by only a few small tribes. Fruitful soil, navigable rivers, large forests, and bronze and silver mines offered enormous development possibilities. Larger cities developed, such as Tarantum, Syracuse, Katane, Locri, and Naxos. In addition, there were numerous villages of which no trace remains. A local road system promoted trade, and rich markets developed in the cities. More and more rivalries between the cities arose, particularly over control of the Oracle, which represented an important source for fame and wealth.
Sufficient material for an evening of play. Each player must successfully settle and develop Magna Grecia. At favorable points, markets are built, villages are developed into cities and interconnected by a road system. Only thus may the interior be opened and the Oracle controlled. Constructing your own large city is often very expensive, and it is sometimes worthwhile to build instead in the neutral villages or opponents' cities.
The board is covered with a hexagon grid on which pieces of road, towns, or markets are placed. A game is 12 rounds long. Each round is determined by an action map, which is set up at the beginning of play according to a certain pattern. The map specifies the player sequence and indicates to which extent the three basic actions (road construction, city building, and supply) may be used. There are also, of course, certain building rules to be considered. Additionally, markets can be established, the value of which depends on the number of connected locations. The Oracle is shown on the board. In order to control the Oracle, a player must connect one of his own cities to it by road. But if several cities are connected to an Oracle, the most important city takes precedence, determined by the number of locations connected to the city (not including Oracles).
Markets and the Oracle determine when the game ends.
Magna Grecia (The cradle of the civilization) is the main attraction of the year with Clementoni. The game is a joint work of Leo Colovini and Michael Schacht.
The southern region of Italy was called Magna Grecia and was settled 2,500 years ago by Greek merchants and adventurers. Before the arrival of the Greeks, the country was inhabited by only a few small tribes. Fruitful soil, navigable rivers, large forests, and bronze and silver mines offered enormous development possibilities. Larger cities developed, such as Tarantum, Syracuse, Katane, Locri, and Naxos. In addition, there were numerous villages of which no trace remains. A local road system promoted trade, and rich markets developed in the cities. More and more rivalries between the cities arose, particularly over control of the Oracle, which represented an important source for fame and wealth.
Sufficient material for an evening of play. Each player must successfully settle and develop Magna Grecia. At favorable points, markets are built, villages are developed into cities and interconnected by a road system. Only thus may the interior be opened and the Oracle controlled. Constructing your own large city is often very expensive, and it is sometimes worthwhile to build instead in the neutral villages or opponents' cities.
The board is covered with a hexagon grid on which pieces of road, towns, or markets are placed. A game is 12 rounds long. Each round is determined by an action map, which is set up at the beginning of play according to a certain pattern. The map specifies the player sequence and indicates to which extent the three basic actions (road construction, city building, and supply) may be used. There are also, of course, certain building rules to be considered. Additionally, markets can be established, the value of which depends on the number of connected locations. The Oracle is shown on the board. In order to control the Oracle, a player must connect one of his own cities to it by road. But if several cities are connected to an Oracle, the most important city takes precedence, determined by the number of locations connected to the city (not including Oracles).
Markets and the Oracle determine when the game ends.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18