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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.83 / 5
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디자이너
William Sariego
-
아티스트
Guy Riessen
-
인원
게임 소개
1940년 9월, 이탈리아는 리비아와 영국령 이집트 사이의 국경을 넘어갔다. 수십 마일을 전진한 후, 보급선을 확보하기 위해 멈췄으나, 영국의 파괴적인 반격에 맞닥뜨렸고, 곧 리비아 반도로 후퇴했다. 이후 2년 반 동안, 추축국과 연합군은 북아프리카 사막을 가로질러 마침내 장군이 될 때까지 돌진했다. 버나드 로 몽고메리가 이끄는 영국 제8군은 에르윈 롬멜이 이끄는 아프리카 기갑군을 격파했다.
서부 사막군: 데저트 캠페인 1940-1942는 우리의 같은 디자이너인 Defiant Russia가 만든 빠른 게임으로, 같은 철학을 따르고 있다: 긴장감 있는 액션과 많은 재미를 강조하며 한 두 시간 안에 할 수 있는 게임.
그 지도는 엘 아겔라에서 알렉산드리아에 이르는 북아프리카를 묘사하고 있다. 그것은 각각 15마일씩의 규모로 6각형으로 나뉘어져 있습니다.
플레이어는 이 캠페인에 참가한 실제 유닛을 제어합니다. 부대는 사단, 여단, 연대이며 일부 대대가 있다. 추축국 플레이어는 독일, 이탈리아, 이탈리아 식민지(리비아) 부대를 통솔하며, 연합국 플레이어는 영국, 호주, 뉴질랜드, 남아프리카, 인도, 폴란드, 유대인, 자유 프랑스, 그리스 부대를 이끌고 파시즘에 대항한다.
양측의 목표는 간단하다: 북아프리카에서 적을 쫓아내는 것이다. 연합군은 수에즈 운하를 지키기 위해 버텨야 하고 추축국은 이 중요한 수로를 봉쇄해야 한다. 둘 다 쓸모없는 사막에서 쫓겨날 여유가 없다.
게임 디자인은 윌리엄 사리에고, 개발은 산업 베테랑 폴 댕겔이 그의 아발란체 프레스 데뷔작이다.
서부 사막군은 다음을 포함한다.
33"x17" 지도 하나
풀 컬러 놀이 보조 도구
140개의 게임 피스
16페이지 분량의 규칙집
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 24km/15마일
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리:
3개의 11 x 17" 풀 컬러 맵
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(140 1/2&인용 카운터)
16페이지짜리 서부 사막군 규정집
단일 면에 인쇄된 3장의 플레이어 지원 카드
하나의 양면 인쇄 랜덤 이벤트 카드
6면 주사위 2개
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-4시간
서부 사막군: 데저트 캠페인 1940-1942는 우리의 같은 디자이너인 Defiant Russia가 만든 빠른 게임으로, 같은 철학을 따르고 있다: 긴장감 있는 액션과 많은 재미를 강조하며 한 두 시간 안에 할 수 있는 게임.
그 지도는 엘 아겔라에서 알렉산드리아에 이르는 북아프리카를 묘사하고 있다. 그것은 각각 15마일씩의 규모로 6각형으로 나뉘어져 있습니다.
플레이어는 이 캠페인에 참가한 실제 유닛을 제어합니다. 부대는 사단, 여단, 연대이며 일부 대대가 있다. 추축국 플레이어는 독일, 이탈리아, 이탈리아 식민지(리비아) 부대를 통솔하며, 연합국 플레이어는 영국, 호주, 뉴질랜드, 남아프리카, 인도, 폴란드, 유대인, 자유 프랑스, 그리스 부대를 이끌고 파시즘에 대항한다.
양측의 목표는 간단하다: 북아프리카에서 적을 쫓아내는 것이다. 연합군은 수에즈 운하를 지키기 위해 버텨야 하고 추축국은 이 중요한 수로를 봉쇄해야 한다. 둘 다 쓸모없는 사막에서 쫓겨날 여유가 없다.
게임 디자인은 윌리엄 사리에고, 개발은 산업 베테랑 폴 댕겔이 그의 아발란체 프레스 데뷔작이다.
서부 사막군은 다음을 포함한다.
33"x17" 지도 하나
풀 컬러 놀이 보조 도구
140개의 게임 피스
16페이지 분량의 규칙집
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 24km/15마일
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리:
3개의 11 x 17" 풀 컬러 맵
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(140 1/2&인용 카운터)
16페이지짜리 서부 사막군 규정집
단일 면에 인쇄된 3장의 플레이어 지원 카드
하나의 양면 인쇄 랜덤 이벤트 카드
6면 주사위 2개
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-4시간
In September 1940, Italian divisions rolled over the border between their colony of Libya and British-dominated Egypt. After advancing several dozen miles they stopped to secure their supply lines, only to meet a devastating British counter-attack that soon had them reeling back halfway across Libya. For the next two and a half years, Axis and Allied armies surged back and forth across the North African desert until finally Gen. Bernard Law Montgomery's British Eighth Army wrecked Erwin Rommel's vaunted Panzer Army Africa.
Western Desert Force: The Desert Campaign 1940-1942 is a quick-playing game from the same designer as our Defiant Russia, following the same philosophy: a game you can play in just an hour or two, with the emphasis on tense action and lots of fun.
The map portrays the North Africa from El Agheila to Alexandria. It's divided into hexagons, at a scale of 15 miles across each.
Players control the actual units that fought in this campaign. Units are divisions, brigades and regiments with some battalions. The Axis player controls German, Italian and Italian Colonial (Libyan) units; the Allied player leads British, Australian, New Zealand, South African, Indian, Polish, Jewish, Free French and Greek units in the fight against fascism.
The objectives for each side are simple: kick the enemy out of North Africa. The strategy is not so easy: the Allies must hold on to protect the Suez Canal; the Axis must choke off this vital waterway. Neither can afford to be ejected from the otherwise worthless desert.
The game design is by William Sariego, and development is by industry veteran Paul Dangel in his Avalanche Press debut.
Western Desert Force includes:
One 33"x17" map
Full-color play aids
140 game pieces
16-page rulebook
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 15 miles / 24 kilometers
Units: Battalion to Division
Game Inventory:
Three 11 x 17" full color maps
One dual-side printed countersheet (140 1/2" counters)
One 16-page Western Desert Force rulebook
Three single-side printed Player Aid cards
One dual-side printed Random Events Card
Two 6-sided dice
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 2-4 hours
Western Desert Force: The Desert Campaign 1940-1942 is a quick-playing game from the same designer as our Defiant Russia, following the same philosophy: a game you can play in just an hour or two, with the emphasis on tense action and lots of fun.
The map portrays the North Africa from El Agheila to Alexandria. It's divided into hexagons, at a scale of 15 miles across each.
Players control the actual units that fought in this campaign. Units are divisions, brigades and regiments with some battalions. The Axis player controls German, Italian and Italian Colonial (Libyan) units; the Allied player leads British, Australian, New Zealand, South African, Indian, Polish, Jewish, Free French and Greek units in the fight against fascism.
The objectives for each side are simple: kick the enemy out of North Africa. The strategy is not so easy: the Allies must hold on to protect the Suez Canal; the Axis must choke off this vital waterway. Neither can afford to be ejected from the otherwise worthless desert.
The game design is by William Sariego, and development is by industry veteran Paul Dangel in his Avalanche Press debut.
Western Desert Force includes:
One 33"x17" map
Full-color play aids
140 game pieces
16-page rulebook
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 15 miles / 24 kilometers
Units: Battalion to Division
Game Inventory:
Three 11 x 17" full color maps
One dual-side printed countersheet (140 1/2" counters)
One 16-page Western Desert Force rulebook
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Complexity Level: Medium
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