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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
600-600 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Chester Hendrix
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아티스트
Chester Hendrix
-
인원
게임 소개
저는 BOB를 중저 복잡도 벌지 게임의 마지막 단어가 되도록 디자인했습니다. 나는 벌지 게임을 즐기지만 내 마음에 드는 게임을 찾지 못했다. 그래서 나는 나만의 것을 만들기로 결심했어요.
BASTONE OR BUST는 벌지 전투를 연대별로 표현한 단일 지도이다. 이건 플레이어의 게임이야! 시뮬레이션보다는 워게임이 될 목적으로 설계되었습니다. 그것은 내가 수년간 해왔던 벌지 게임에 대한 나의 많은 불만들을 다루고 있다. 이러한 문제 중 일부는 다음과 같습니다.
오프보드 무브먼트 차트 [지도를 벗어나는 모든 조각은 어떻게 됩니까?
[역대 최고의 기계 중 하나 - 디자이너들이 더 자주 사용하지 않는 이유는?]
명령 및 제어 [단위 결속력을 위한 부서별 보너스]
공급 차이 [동맹국과 독일에 미치는 다른 영향]
INITIAL [본질적으로 CRT의 5-1 열이 사라짐]
오버런 없음 [연대에 대한 교차로 보유]
날씨 규칙 없음 [날씨는 항공 지원에 반영됨]
VON DER HIDTE [항상 보드에 탑승]
능률화된 플레이 [물 할당 포인트 필요 없음]
워게이머들에게 애칭은 밥(BOB)이며, 나는 그것을 세계에서 가장 좋은 벌지 게임이라고 부르고 싶다. 손으로 그린 카운터를 포함해서 모든 예술작품은 나 혼자 그린 것입니다!
22&x34&지도 [4장의 11&x17&카드스톡 시트에 인쇄]
600개의 카운터[8.5&x 11&라벨 용지 2장에 인쇄]
OOB/OOA 설정 시트 2개
1 선외 이동 차트
플레이어 지원 카드 2개
예제 시트 1개
이것은 1년 후 마크 시모니치의 모든 새로운 그래픽과 함께 발표된 TERAN GAMES, INC 버전이 아닌 산호세에서 열린 ORIGIRS '94에서 선보인 BOB의 오리지널 TERAN GAMES dtp 출판물이다.
BASTONE OR BUST는 벌지 전투를 연대별로 표현한 단일 지도이다. 이건 플레이어의 게임이야! 시뮬레이션보다는 워게임이 될 목적으로 설계되었습니다. 그것은 내가 수년간 해왔던 벌지 게임에 대한 나의 많은 불만들을 다루고 있다. 이러한 문제 중 일부는 다음과 같습니다.
오프보드 무브먼트 차트 [지도를 벗어나는 모든 조각은 어떻게 됩니까?
[역대 최고의 기계 중 하나 - 디자이너들이 더 자주 사용하지 않는 이유는?]
명령 및 제어 [단위 결속력을 위한 부서별 보너스]
공급 차이 [동맹국과 독일에 미치는 다른 영향]
INITIAL [본질적으로 CRT의 5-1 열이 사라짐]
오버런 없음 [연대에 대한 교차로 보유]
날씨 규칙 없음 [날씨는 항공 지원에 반영됨]
VON DER HIDTE [항상 보드에 탑승]
능률화된 플레이 [물 할당 포인트 필요 없음]
워게이머들에게 애칭은 밥(BOB)이며, 나는 그것을 세계에서 가장 좋은 벌지 게임이라고 부르고 싶다. 손으로 그린 카운터를 포함해서 모든 예술작품은 나 혼자 그린 것입니다!
22&x34&지도 [4장의 11&x17&카드스톡 시트에 인쇄]
600개의 카운터[8.5&x 11&라벨 용지 2장에 인쇄]
OOB/OOA 설정 시트 2개
1 선외 이동 차트
플레이어 지원 카드 2개
예제 시트 1개
이것은 1년 후 마크 시모니치의 모든 새로운 그래픽과 함께 발표된 TERAN GAMES, INC 버전이 아닌 산호세에서 열린 ORIGIRS '94에서 선보인 BOB의 오리지널 TERAN GAMES dtp 출판물이다.
I designed BOB to be the last word on low to medium complexity Bulge games. I enjoy playing Bulge games but I never found one that satisfied me. So I decided to make my own.
BASTOGNE OR BUST is a single-map, regimental treatment of the Battle of the Bulge. This is a PLAYER'S game! Designed on purpose to be more of a warGAME than a simulation. It addresses a number of pet peeves of mine in regard to Bulge games I'd played over the years. Some of these issues include:
OFF BOARD MOVEMENT CHART [what happens to all those pieces that 'exit the map?']
STACKING POINTS [one of the greatest mechanics of all time - why don't designers use it more often?]
COMMAND & CONTROL [divisional bonuses for unit cohesiveness]
SUPPLY DIFFERENCES [different effects on ALLIES vs GERMANS]
INITIATIVE [essentially, the 5-1 column on the CRT is gone]
NO OVERRUN [squads held crossroads against regiments]
NO WEATHER RULES [weather is reflected in air support]
VON DER HYDTE [ALWAYS gets on the board]
STREAMLINED PLAY [I don't need water allocation points]
Referred to affectionately by wargamers as BOB, I like to refer to it as The World's Finest Bulge Game. All of the artwork was done by myself - including the counters which were hand drawn!
22" x 34" map [printed on four 11" x 17" cardstock sheets]
600 counters [printed on 2 sheets of 8.5" x 11" label paper]
2 OOB/OOA set-up sheets
1 OFF-BOARD MOVEMENT CHART
2 Player Aid Cards
1 example sheet
This is the original TERRAN GAMES dtp publication of BOB showcased at ORIGINS '94 in San Jose, not the TERRAN GAMES, INC. version published a year later with all new [gorgeous] graphics by Mark Simonitch.
BASTOGNE OR BUST is a single-map, regimental treatment of the Battle of the Bulge. This is a PLAYER'S game! Designed on purpose to be more of a warGAME than a simulation. It addresses a number of pet peeves of mine in regard to Bulge games I'd played over the years. Some of these issues include:
OFF BOARD MOVEMENT CHART [what happens to all those pieces that 'exit the map?']
STACKING POINTS [one of the greatest mechanics of all time - why don't designers use it more often?]
COMMAND & CONTROL [divisional bonuses for unit cohesiveness]
SUPPLY DIFFERENCES [different effects on ALLIES vs GERMANS]
INITIATIVE [essentially, the 5-1 column on the CRT is gone]
NO OVERRUN [squads held crossroads against regiments]
NO WEATHER RULES [weather is reflected in air support]
VON DER HYDTE [ALWAYS gets on the board]
STREAMLINED PLAY [I don't need water allocation points]
Referred to affectionately by wargamers as BOB, I like to refer to it as The World's Finest Bulge Game. All of the artwork was done by myself - including the counters which were hand drawn!
22" x 34" map [printed on four 11" x 17" cardstock sheets]
600 counters [printed on 2 sheets of 8.5" x 11" label paper]
2 OOB/OOA set-up sheets
1 OFF-BOARD MOVEMENT CHART
2 Player Aid Cards
1 example sheet
This is the original TERRAN GAMES dtp publication of BOB showcased at ORIGINS '94 in San Jose, not the TERRAN GAMES, INC. version published a year later with all new [gorgeous] graphics by Mark Simonitch.
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