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BGG랭킹
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WARGAMES : 2547
6.5Barbarossa: The Russo-German War 1941-45 (1969) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.35 / 5
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디자이너
Jim Dunnigan
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아티스트
Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
1941년 6월 22일, 동이 트기 전에 독일군의 탱크와 포가 러시아 국경을 넘어 포격을 시작했다. 그것은 전쟁 역사상 가장 잔혹한 작전 중 하나인 히틀러의 바르바로사 작전의 시작이었다. 4년 후, 승리한 붉은 군대는 7백만 명의 목숨을 잃었습니다.
바르바로사 전역에는 1941년부터 1942년까지의 겨울의 헛된 모스크바 공격, 스탈린그라드 포위전, 1944년부터 시작된 러시아의 대공세 등 군사 역사상 가장 위대한 사건들이 포함되어 있었다.
바르바로사는 단순히 한 게임이 아니라 세 가지 다른 게임으로 구성되어 있다.
1) 표준 게임: 이 게임은 네 가지가 있습니다. 그들은 전쟁의 중요한 부분의 특정한 상황을 묘사한다.
2)캠페인 게임: 앞서 말한 4경기를 합친 뒤 부족한 부분을 채워 순차적으로 캠페인이 진행될 수 있도록 했다.
3)변수 상황: 위의 게임에 추가할 때 몇 가지 "what if"역사적 효과가 검토됩니다.
이 게임에는 작전이 일어난 소련의 지역을 묘사한 23"x29"의 지도 시트가 포함되어 있다.
지도 위에 육각형 격자를 덧대어 놀이의 움직임과 위치를 정례화한다.
전투 지도는 모두 지형 효과도(TEC) 및 전투 결과표(CRT)와 함께 제공됩니다.
두 종류의 부대가 각각 상대 군대 중 하나를 진압한다.각각의 작품은 강인한 국적과 모폴리티로 구분된다.
게임 방법
각 플레이어는 유닛을 이동하고 차례대로 공격을 실행합니다.플레이어는 아군 유닛의 손실을 최소화하면서 적 유닛을 파괴하고 영토를 획득하는 것을 목표로 한다.
전투는 인접한 상대 부대의 공격력과 방어력을 비교하고 단순화된 확률비(odd)로 비교를 표현함으로써 해결된다.
수비수가 사용할 CRT 테이블을 선택한 후 다이 롤 결과와 오즈 칼럼을 교차 참조하여 결과를 나타내는 다이가 공격 대상 장치에 적용됩니다.
바르바로사는 돌아가면서 한다.
각 게임 턴은 두 명의 플레이어 턴으로 구성되며, 세 단계로 나뉜다.
바르바로사 전역에는 1941년부터 1942년까지의 겨울의 헛된 모스크바 공격, 스탈린그라드 포위전, 1944년부터 시작된 러시아의 대공세 등 군사 역사상 가장 위대한 사건들이 포함되어 있었다.
바르바로사는 단순히 한 게임이 아니라 세 가지 다른 게임으로 구성되어 있다.
1) 표준 게임: 이 게임은 네 가지가 있습니다. 그들은 전쟁의 중요한 부분의 특정한 상황을 묘사한다.
2)캠페인 게임: 앞서 말한 4경기를 합친 뒤 부족한 부분을 채워 순차적으로 캠페인이 진행될 수 있도록 했다.
3)변수 상황: 위의 게임에 추가할 때 몇 가지 "what if"역사적 효과가 검토됩니다.
이 게임에는 작전이 일어난 소련의 지역을 묘사한 23"x29"의 지도 시트가 포함되어 있다.
지도 위에 육각형 격자를 덧대어 놀이의 움직임과 위치를 정례화한다.
전투 지도는 모두 지형 효과도(TEC) 및 전투 결과표(CRT)와 함께 제공됩니다.
두 종류의 부대가 각각 상대 군대 중 하나를 진압한다.각각의 작품은 강인한 국적과 모폴리티로 구분된다.
게임 방법
각 플레이어는 유닛을 이동하고 차례대로 공격을 실행합니다.플레이어는 아군 유닛의 손실을 최소화하면서 적 유닛을 파괴하고 영토를 획득하는 것을 목표로 한다.
전투는 인접한 상대 부대의 공격력과 방어력을 비교하고 단순화된 확률비(odd)로 비교를 표현함으로써 해결된다.
수비수가 사용할 CRT 테이블을 선택한 후 다이 롤 결과와 오즈 칼럼을 교차 참조하여 결과를 나타내는 다이가 공격 대상 장치에 적용됩니다.
바르바로사는 돌아가면서 한다.
각 게임 턴은 두 명의 플레이어 턴으로 구성되며, 세 단계로 나뉜다.
On June 22, 1941, before dawn, German tanks and guns began firing across the Russian border. It was the beginning of Hitler's Operation Barbarossa, one of the most brutal campaigns in the history of warfare. Four years later, the victorious Red Army has suffered a loss of seven million lives.
The Barbarossa campaign included some of the greatest episodes in military history: the futile attack on Moscow in the winter of 1941-42, the siege of Stalingrad, the great Russian offensive beginning in 1944 that would lead the Red Army to the historic meeting with the Americans at the Elbe and on to victory in Berlin.
Barbarossa is not simply one game but it is composed of three different types of games.
1) The Standard Games: There are four of these games. They depict specific situations of crucial parts of the war
2)The Campaign Game: It combines the four afforementioned games and fill in the gaps so that the campaign can be played out in sequence
3)The Variable situations: Several "what if" historical effects are examined when added to the above games.
The Game includes a 23" by 29" map sheet that portrays the area os the Soviet Union in which the operations took place.
A hexagonal grid is superimposed upon the map to regularize the movement and the position of the playing pieces.
The combat map is all inclusive with a Terrain Effects Chart (TEC) and Combat Results Table(CRT)
There are two types of units each repressenting one of the opposing armies.Each piece is distinguished by type strenght nationality and mobolity.
How To Play
Each player moves his Units and executes attacks in turn.Players have as an objective to destroy the enemy units and gaining territory whilst minimizing friendly unit loses.
The combat is resolved by comparing attack and defence strengths of adjacent opposing units and expressing the comparison as a simplified probability ratio(odds)
After the defender has chosen which CRT table will be used a die is rolled and the outcome indicated by cross referencing the die roll result and the odds column is applied to the unit being attacked.
Barbarossa is played in turns.
Each Game-turn is composed of two player turns that are divided into three phases.
The Barbarossa campaign included some of the greatest episodes in military history: the futile attack on Moscow in the winter of 1941-42, the siege of Stalingrad, the great Russian offensive beginning in 1944 that would lead the Red Army to the historic meeting with the Americans at the Elbe and on to victory in Berlin.
Barbarossa is not simply one game but it is composed of three different types of games.
1) The Standard Games: There are four of these games. They depict specific situations of crucial parts of the war
2)The Campaign Game: It combines the four afforementioned games and fill in the gaps so that the campaign can be played out in sequence
3)The Variable situations: Several "what if" historical effects are examined when added to the above games.
The Game includes a 23" by 29" map sheet that portrays the area os the Soviet Union in which the operations took place.
A hexagonal grid is superimposed upon the map to regularize the movement and the position of the playing pieces.
The combat map is all inclusive with a Terrain Effects Chart (TEC) and Combat Results Table(CRT)
There are two types of units each repressenting one of the opposing armies.Each piece is distinguished by type strenght nationality and mobolity.
How To Play
Each player moves his Units and executes attacks in turn.Players have as an objective to destroy the enemy units and gaining territory whilst minimizing friendly unit loses.
The combat is resolved by comparing attack and defence strengths of adjacent opposing units and expressing the comparison as a simplified probability ratio(odds)
After the defender has chosen which CRT table will be used a die is rolled and the outcome indicated by cross referencing the die roll result and the odds column is applied to the unit being attacked.
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