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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 2-5 명
  • 게임시간

    50-50 분

  • 연령

    6+

    BGG추천: 5+
  • 게임 난이도

    1.50 / 5

게임 소개

이것은 삼국지를 테마로 한 독과점 같은 게임입니다.주사위를 굴리고, 위치를 사들이고, 장군들을 고용해서 다른 영주들을 정복하고 고대 중국을 통일시키세요.

이것과 모노폴리 사이의 몇 가지 규칙 차이는 다음과 같다.


바둑 공간(이 게임에서는 궁궐이라고 부름)이 아니라 시작 공간이 시작 재산이다. 예를 들어, 조조는 천류에서 게임을 시작하고 그 증서를 소유한다.
또한 폰에 착지할 때 폰의 시작 속성에 해당하는 컬러 세트도 자유롭게 구매할 수 있습니다. 예를 들어, 조조는 착륙할 때 천류, 서우천, 시아피를 포함한 모든 청색 부동산을 공짜로 살 수 있고 아무도 소유하지 않는다.

색상 집합을 완료하는 데 대한 보너스가 없습니다.
독점과 달리, 당신은 완전한 색상의 세트를 수집하지 않고도 "house" (이 게임에서는 캠프를) 지을 수 있습니다. 그러나 해당 사유지에 착륙한 경우에만 해당 사유지에 착륙할 수 있습니다.
호텔 "호텔" (이 게임에서 도시[벽] 앞에 단지 세 집만 있다.

무료 주차 공간은 신사 공간으로 대체되는데, 그 자리에 착륙하면 그 자리에 쌓인 돈이 50/50의 비율로 은행에 분배된다.
감옥/방문자리가 관리공간으로 대체됨
각 플레이어는 소유 재산당 200텔(금)을 지불한다.
최소의 돈을 지불한 플레이어는 자신이 선택한 사유지에 무료 캠프를 건설할 수 있습니다. 유지비를 지불한 돈은 신사 공간에 들어갑니다.

재해 지원 공간으로 대체된 감옥 공간으로 이동합니다.
각 플레이어는 사당 공간에 현재 보유한 현금의 100텔을 반올림하여 10%를 지불한다.
이로 인해 가장 많은 돈을 지불한 플레이어는 자신이 선택한 사유지에 건설된 무료 캠프를 받게 됩니다.

공동체 상자 카드는 비밀의 주머니(ala Zhugge Liang)라고 불리며 모노폴리보다 다소 강력하지만 일부는 여전히 약하다.
찬스 공간은 술집으로 대체되어 장교들을 모집할 수 있습니다.
한 번에 3명의 장교만 표시되며, 이 3명은 당신이 Tavern Space에 착륙한 후 채용하든 말든 교체됩니다.
각 플레이어는 총 3명의 임원을 영입할 수 있으며, 각 임원은 해당 임원에 특화된 수동적 능력을 가지고 있습니다. 예를 들어, 다이오찬은 당신에게 임대료를 지불하고 있는 상대에게 1,500원을 추가로 지불하도록 강요합니다. 루부는 공간에 착륙할 때 임대료를 내지 않아도 되지만, 루부를 사용한 후에는 그를 다시 장교 추첨 갑판 하단에 배치해야 합니다.
총 30명의 경찰관 중에서 선택할 수 있습니다.

선수가 파산한 후, 그 선수는 실제로 파산을 일으킨 선수에게 제출한다.
파산한 선수는 이제 부하 선수로 간주되고 그의 마스터는 "로 간주됩니다.새 통치자".
그들은 자원, 임원, 그리고 재산을 공유합니다. 새 지배자는 기본적으로 한 턴당 두 개의 폰을 이동시킬 수 있으며, 하위 지배자는 자신의 움직임을 굴리지만 하위 지배자의 폰이 착륙하는 공간의 결과는 새 지배자에 의해 해결된다.
이렇게 하면 부하가 완전히 탈락하는 대신 게임에 묶여 있게 된다. 통치자가 이기면 아랫사람이 2등을 해요.
연쇄파산 등의 결과로 여러 단계의 하급자가 생길 수 있다.

한 명의 통치자만 남고 나머지는 그의 부하가 있어야 승부가 난다.



전반적으로, 독점보다 더 복잡한 게임, 특히 임원 카드와 다소 더 강력한 사회 복지 기금 때문이다. 또한, 정비 및 재난 지원 공간에서 무료 캠프는 현금 사재기를 촉진하고, 정상적으로 일부 부동산만 개발한다. 6명, 7명, 8명으로 쉽게 확장할 수 있습니다. 물론 그렇게 되면 게임 길이가 크게 늘어나겠지만요.
This is a monopoly-like game with three kingdom's theme.Roll your dice,buy locations,employ generals to conquer other lords and unite ancient China.

Some rules differences between this and Monopoly:


Each player starts with a property and their starting space is that starting property rather than the Go space (called the palace in this game). For example, Cao Cao starts the game at Chen Liu and owning that deed.
In addition, the colored set corresponding to the starting property of that pawn is also free to purchase for that pawn when landing on it. For example, Cao Cao can buy any blue property (including Chen Liu if he ever lost it, Shou Chun, or Xia Pi) for free when landing on it and no one owns it.

No bonus for completing a colored set.
Unlike monopoly, you can start building "houses" (camps in this game) even w/o collecting a complete colored set. However, you can only build them when you land on a property and only on that property.
Only 3 houses before a "hotel" (city [walls] in this game).

Free parking space replaced by a Shrine space where if you land on it, any accumulated money in that space is split between the player that landed on it and the bank at around 50/50.
Jail/Just visiting space replaced by maintenance space
Each player pays 200 taels [aka gold] per property owned (doesn't matter about houses).
Player who pays the LEAST money from this gets a free camp built on a property of their choice. Money paid for maintenance goes to the shrine space.

Go to Jail space replaced by a Disaster Aid space.
Each player pays 10% rounded down to the nearest 100 taels of their current cash on hand to the shrine space.
The player that pays the MOST money from this gets a free camp built on a property of their choice.

Community Chest cards are called Secret Pouches (ala Zhuge Liang) and are generally somewhat more powerful than in Monopoly, though some are still weak as well.
Chance spaces replaced by a Tavern space where you can recruit officers to join you.
Only 3 officers are displayed at a time and these 3 are replaced whether or not you recruit one after landing on a Tavern Space.
Each player can recruit a total of 3 officers, which each officer having a special passive ability specific to that officer. For example, Diao Chan forces an opponent paying rent to you to pay an additional 1500. Lu Bu allows you to not pay any rent for landing on a space, but after using him, you must put him back at the bottom of the officer draw deck.
There are a total of 30 officers to choose from.

After a player goes bankrupt, that player actually submits to the player that caused the bankruptcy.
The bankrupt player is now considered a Subordinate while his master is considered the "New Ruler".
They share resources, officers, and properties. The New Ruler essentially gets to move two pawns per turn instead of one, with the Subordinate rolling his own moves but the results of the space the Subordinate's pawn landing on being resolved by the New Ruler.
This keeps the subordinate tied to the game instead of being completely eliminated. When the ruler wins, the subordinate gets second place.
There can be multiple levels of subordinates as a result of cascading bankruptcies etc.

The game is won when only one ruler is left and the rest are his subordinates.



Overall, a more complex game than monopoly, especially cause of the officer cards and the somewhat more powerful community chest. Also, the free camps from the maintenance and disaster aid spaces promote hoarding of cash while developing only a few properties normally. Easily expandable to 6, 7, or 8 players, really. Though that'll increase the game length dramatically, of course.

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