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BGG랭킹
BGG전체 : 7525
STRATEGY : 2264
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인원
3-5 명
BGG추천: 5-5 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.98 / 5
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디자이너
Richard Borg, Alan R. Moon
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아티스트
Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
이 게임의 보드에는 정사각형 모양의 영역이 여러 개 있으며, 각 영역마다 드로즈 더미가 있다. 플레이어들은 각자 자신이 하고 싶은 동작이 있는 맨 위의 카드를 순차적으로 고릅니다. 이러한 동작은 보드에 컨트롤 마커를 배치하는 것을 중심으로 합니다. 사용할 수 있는 컨트롤 마커에는 세 가지 유형이 있으며 각 마커 유형은 해당 영역에 점수가 매겨질 때마다 점수를 매깁니다. 영역은 조상 또는 엘더 토큰이 영역에 나타나면 점수가 매겨지며, 토큰 중 하나를 움직이면 움직이는 플레이어에게 첫 번째 플레이어 상태 또는 추가 스코어링 카드를 부여한다. 채점 카드는 마지막 요소로, 한 영역이 채점되면 해당 영역에 관련된 플레이어들은 이 카드를 사용하여 일반적인 주변의 제어 장치를 조작한다. 데크 곳곳에 스콜피온 카드가 흩어져 있는데, 이 카드는 게임을 완성까지 숙성시키고 게임을 통해 스콜피온의 가치를 높인다.
The board for this game features several square-ish areas, which each have their own draw pile. Players each sequentially pick the top card which has the action they'd like to take. These actions revolve around placing of control markers on the board. There are three types of control markers that are available, and each type of marker will score each time the area is scored. The areas are scored when either the Ancestor or the Elder tokens appear in the area, and moving either of the tokens gives the moving player the first-player status or extra scoring cards. The scoring cards are the last element, as once an area is scored the players involved in the area use these cards to manipulate control makers in the general vicinity. Scattered throughout the decks are scorpion cards, which ages the game to completion and increases the value of the scorings through the game.
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