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BGG랭킹
BGG전체 : 24859
ABSTRACTS : 1342
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.80 / 5
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디자이너
Layman E. Allen, Robert W. Allen
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아티스트
-
인원
게임 소개
WFF (q.v.)의 게임으로 시작된 21게임의 전체 세트입니다.
이 게임에는 36개의 특수 주사위, 타이머, 184페이지의 규칙과 예시 매뉴얼이 포함되어 있다.
이 집합에 포함된 게임들은 사실 '프로그램된 명령어' 순서로 제시된 논리 규칙들의 집합이다. 각 게임은 21번째 게임인 Franic WFF'N PROF가 달성될 때까지 모든 이전 게임에 추가됩니다.
WFF(Well Formed Formula)를 구축하는 것뿐만 아니라, 플레이어는 추론 규칙을 사용하여 목표에 도달하기 위해 노력해야 한다.
예: 만약 목표가 'p'라면, 플레이어는 'Ko'(또는 'Connection Out) 규칙을 사용할 수 있고 'Kpq'를 전제로 사용할 수 있다. 다른 말로, 다음 문장이 참인 경우: "WFF'N PROF의 첫 게임은 쉽고, WFF'N PROF의 마지막 게임은 어렵습니다." 그러면 다음 문장이 참이라고 추론할 수 있다: "WFF'N PROF의 첫 번째 게임은 쉽습니다.
게임에 따라 최대 36개의 주사위가 굴려집니다. 한 선수는 플레이 매트의 골 구역에 WFF를 구축하여 '골'을 세웁니다. 그런 다음 플레이어들은 주사위를 번갈아 가며 플레이 구역의 &disp;disp&dispones; 또는 &disponential&dispones; 구역으로 이동한다. 다이가 필수 영역에 배치되는 경우 전제 또는 규칙에서 사용되어야 합니다. 만약 선수가 그것이 사용될 수 있다고 생각하지 않는다면, 그는 상대방에게 도전할 수 있다.
승리하기 위해서는 성공적인 도전을 해야 하고 그렇지 않으면 성공하지 못한다.
게임 3부터 19까지는 11가지 논리 추론 규칙을 순서대로 소개한다. 연결, 함축, 반복, 분리, 부정 및 동등성. 그리고 나서 PC 게임인 20게임의 믹스에 18개의 파생된 규칙이 추가된다. 21번째이자 마지막 게임인 Franic WFF'N Proof는 PC 게임을 가져가며 빠르고 혼란스러운 득점을 위해 타이밍을 맞춘 움직임을 추가한다.
이 게임에는 36개의 특수 주사위, 타이머, 184페이지의 규칙과 예시 매뉴얼이 포함되어 있다.
이 집합에 포함된 게임들은 사실 '프로그램된 명령어' 순서로 제시된 논리 규칙들의 집합이다. 각 게임은 21번째 게임인 Franic WFF'N PROF가 달성될 때까지 모든 이전 게임에 추가됩니다.
WFF(Well Formed Formula)를 구축하는 것뿐만 아니라, 플레이어는 추론 규칙을 사용하여 목표에 도달하기 위해 노력해야 한다.
예: 만약 목표가 'p'라면, 플레이어는 'Ko'(또는 'Connection Out) 규칙을 사용할 수 있고 'Kpq'를 전제로 사용할 수 있다. 다른 말로, 다음 문장이 참인 경우: "WFF'N PROF의 첫 게임은 쉽고, WFF'N PROF의 마지막 게임은 어렵습니다." 그러면 다음 문장이 참이라고 추론할 수 있다: "WFF'N PROF의 첫 번째 게임은 쉽습니다.
게임에 따라 최대 36개의 주사위가 굴려집니다. 한 선수는 플레이 매트의 골 구역에 WFF를 구축하여 '골'을 세웁니다. 그런 다음 플레이어들은 주사위를 번갈아 가며 플레이 구역의 &disp;disp&dispones; 또는 &disponential&dispones; 구역으로 이동한다. 다이가 필수 영역에 배치되는 경우 전제 또는 규칙에서 사용되어야 합니다. 만약 선수가 그것이 사용될 수 있다고 생각하지 않는다면, 그는 상대방에게 도전할 수 있다.
승리하기 위해서는 성공적인 도전을 해야 하고 그렇지 않으면 성공하지 못한다.
게임 3부터 19까지는 11가지 논리 추론 규칙을 순서대로 소개한다. 연결, 함축, 반복, 분리, 부정 및 동등성. 그리고 나서 PC 게임인 20게임의 믹스에 18개의 파생된 규칙이 추가된다. 21번째이자 마지막 게임인 Franic WFF'N Proof는 PC 게임을 가져가며 빠르고 혼란스러운 득점을 위해 타이밍을 맞춘 움직임을 추가한다.
The complete set of 21 games that started with the game of WFF (q.v.).
The game includes 36 special dice, a timer, and a 184 page rules and examples manual.
The games included in this set are actually a set of logic rules presented in a 'Programmed Instruction' order. Each game adds to all prior games until Game 21, Frantic WFF 'N PROOF, is attained.
As well as building WFFs (Well Formed Formulas), players must also try to reach a goal by using rules of inference.
For example: If the goal is 'p', a player could use the 'Ko' (or Conjunction Out) rule and use 'Kpq' as a premise. In other terms, if the following sentence is true: "The first games of WFF 'N PROOF are easy and the last games of WFF 'n PROOF are hard." Then it can be inferred that the following sentence is true: "The first games of WFF 'N PROOF are easy."
Up to 36 dice are rolled depending on the game being played. One player sets a 'goal' by building a WFF in the goal area of the playing mat. players then alternate playing dice to the "permitted" or "essential" sections of the play area. If a die is placed in the essential area it MUST be used in either a premise or a rule. If a player doesn't think that it can be used, he can challenge his opponent.
To win, a player must make a successful challenge or be unsuccessfully challenged.
Games 3 through 19 introduce the 11 Rules of Logical Inference in this order: Conjunction, Implication, Reiteration, Disjunction, Negation, and Equivalence. Then 18 more derived rules are added to the mix for Game 20, the PC (Propositional Calculus) game. The 21st and final game, Frantic WFF 'N PROOF, takes the PC game and adds timed moves for rapid and chaotic scoring.
The game includes 36 special dice, a timer, and a 184 page rules and examples manual.
The games included in this set are actually a set of logic rules presented in a 'Programmed Instruction' order. Each game adds to all prior games until Game 21, Frantic WFF 'N PROOF, is attained.
As well as building WFFs (Well Formed Formulas), players must also try to reach a goal by using rules of inference.
For example: If the goal is 'p', a player could use the 'Ko' (or Conjunction Out) rule and use 'Kpq' as a premise. In other terms, if the following sentence is true: "The first games of WFF 'N PROOF are easy and the last games of WFF 'n PROOF are hard." Then it can be inferred that the following sentence is true: "The first games of WFF 'N PROOF are easy."
Up to 36 dice are rolled depending on the game being played. One player sets a 'goal' by building a WFF in the goal area of the playing mat. players then alternate playing dice to the "permitted" or "essential" sections of the play area. If a die is placed in the essential area it MUST be used in either a premise or a rule. If a player doesn't think that it can be used, he can challenge his opponent.
To win, a player must make a successful challenge or be unsuccessfully challenged.
Games 3 through 19 introduce the 11 Rules of Logical Inference in this order: Conjunction, Implication, Reiteration, Disjunction, Negation, and Equivalence. Then 18 more derived rules are added to the mix for Game 20, the PC (Propositional Calculus) game. The 21st and final game, Frantic WFF 'N PROOF, takes the PC game and adds timed moves for rapid and chaotic scoring.
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