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BGG랭킹
BGG전체 : 7200
THEMATIC : 1027
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
9+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.38 / 5
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디자이너
Mark Chaplin
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아티스트
Andy Lambert, Joe Walerko
-
인원
게임 소개
열두 명의 닥터(The Twest Doctors)는 엄청나게 인기 있는 닥터 후 세계를 배경으로 한 허가받지 않은 비영리 카드 게임이다.
두 개의 균형 잡힌 60 카드 덱으로 구성된 이 게임은 은하의 운명을 위해 두 명의 플레이어를 서로 겨룬다. 한 명의 플레이어가 자신의 재생성 과정에서 닥터의 역할을 맡게 되고, 그의 상대는 그의 숙적인 마스터를 통제하게 된다.
닥터는 배신자 티멜로드에 대항하기 위해 로즈 타일러, 로마나, 아드리치, 레스브리지-스튜어트 준장 등이 출연하는 과거의 동료 명단을 가지고 있다. 그의 장비에는 소닉 스크류드라이버, K-9, 젤리 베이비즈, 오메가의 핸드가 포함되어 있습니다.
마스터는 악랄한 시간적 약탈자들을 다양하게 선택할 수 있다: 자이곤, 우드, 달렉, 손타란, 사이버맨, 죽음의 로봇, 오메가, 발레야드, 수트, 라니 등. 그는 심지어 우주전쟁에서 드라코니아인들과 지구제국 사이에 그랬던 것처럼 성간 전쟁을 시작한다는 참견할 수 있는 선택권을 가지고 있다. 그의 갑판에는 레이저 스크류드라이버, 조직압박제거기, 그리고 라스톤 워리어 로봇과 같은 흥미로운 장치들도 있습니다.
이 게임은 비대칭 디자인으로, 두 덱 모두 다른 카드와 기능을 갖추고 있다. 12명의 닥터는 갈리프레이, 지구의 현재와 미래, 그리고 지구의 과거를 위한 전투를 나타내는 3열의 타임라인 시스템을 사용하여 플레이된다. 게임플레이는 빠르고 피에 굶주린 EX-TER-MI-NATED!의 동료들과 함께 자주 이루어지며, 약탈자들은 블랙홀에 떨어지거나, 비너스 아이키도의 적절한 사용에 의해 파괴된다.
도처에서 수많은 까다로운 결정이 내려져야 한다. 예를 들어, 마스터는 각 게임 중에 미립할 수 있는 3개의 행성이 있습니다. 텔로스, 메테벨리스 3세, 스카로. 이것은 그가 카드 플레이를 통해 지구나 로고폴리스 등에 가할 수 있는 피해에 더해진다. 행성을 파괴하는 것은 플레이어에게 단기적인 이익뿐만 아니라 장기적인 결과를 가져다 준다. 반면에 닥터는 사용할 수 있는 임파서블 사물 저널을 가지고 있지만, 그렇게 한다면 마스터가 게임을 더 쉽게 이길 수 있습니다.
주로 전투 중심의 카드 게임으로, 각 플레이어는 승리하기 위해 카드 덱을 효과적으로 관리해야 한다. 단순하고 독특한 능력 외에도, 각각의 카드는 전력, 비용, 그리고 중단의 세 가지 가치도 가지고 있다. 두 선수의 덱은 서로를 좌절시킬 수 있는 남은 시간의 척도이기도 하다.
12명의 닥터의 혈통은 산후안, 매직으로 거슬러 올라갈 수 있다. 개더링, 배틀테크 CCG, 일리아드.
승리 조건:
카드를 뽑지 못하는 자는 지는 것이다.
닥터가 갑판에 남겨둔 카드보다 더 많은 카드를 방해하면 마스터가 승리한다.
갈리프레이의 파워가 0으로 떨어지면 마스터가 승리한다.
지구의 전력이 0(과거 및 미래)으로 감소하면 마스터가 승리합니다.
닥터의 화신 11개가 모두 재생/파괴되면 마스터가 승리한다.
5개의 토큰을 Warrn에 배치하면 마스터가 이깁니다.
닥터는 마스터의 화신 6개가 모두 재생/파괴되면 승리한다.
루시 색슨에게 5개의 토큰을 주면 닥터가 이깁니다.
먼저 키 투 타임 카드를 5장 획득하면 승리한다(확장 승리 조건).
두 개의 균형 잡힌 60 카드 덱으로 구성된 이 게임은 은하의 운명을 위해 두 명의 플레이어를 서로 겨룬다. 한 명의 플레이어가 자신의 재생성 과정에서 닥터의 역할을 맡게 되고, 그의 상대는 그의 숙적인 마스터를 통제하게 된다.
닥터는 배신자 티멜로드에 대항하기 위해 로즈 타일러, 로마나, 아드리치, 레스브리지-스튜어트 준장 등이 출연하는 과거의 동료 명단을 가지고 있다. 그의 장비에는 소닉 스크류드라이버, K-9, 젤리 베이비즈, 오메가의 핸드가 포함되어 있습니다.
마스터는 악랄한 시간적 약탈자들을 다양하게 선택할 수 있다: 자이곤, 우드, 달렉, 손타란, 사이버맨, 죽음의 로봇, 오메가, 발레야드, 수트, 라니 등. 그는 심지어 우주전쟁에서 드라코니아인들과 지구제국 사이에 그랬던 것처럼 성간 전쟁을 시작한다는 참견할 수 있는 선택권을 가지고 있다. 그의 갑판에는 레이저 스크류드라이버, 조직압박제거기, 그리고 라스톤 워리어 로봇과 같은 흥미로운 장치들도 있습니다.
이 게임은 비대칭 디자인으로, 두 덱 모두 다른 카드와 기능을 갖추고 있다. 12명의 닥터는 갈리프레이, 지구의 현재와 미래, 그리고 지구의 과거를 위한 전투를 나타내는 3열의 타임라인 시스템을 사용하여 플레이된다. 게임플레이는 빠르고 피에 굶주린 EX-TER-MI-NATED!의 동료들과 함께 자주 이루어지며, 약탈자들은 블랙홀에 떨어지거나, 비너스 아이키도의 적절한 사용에 의해 파괴된다.
도처에서 수많은 까다로운 결정이 내려져야 한다. 예를 들어, 마스터는 각 게임 중에 미립할 수 있는 3개의 행성이 있습니다. 텔로스, 메테벨리스 3세, 스카로. 이것은 그가 카드 플레이를 통해 지구나 로고폴리스 등에 가할 수 있는 피해에 더해진다. 행성을 파괴하는 것은 플레이어에게 단기적인 이익뿐만 아니라 장기적인 결과를 가져다 준다. 반면에 닥터는 사용할 수 있는 임파서블 사물 저널을 가지고 있지만, 그렇게 한다면 마스터가 게임을 더 쉽게 이길 수 있습니다.
주로 전투 중심의 카드 게임으로, 각 플레이어는 승리하기 위해 카드 덱을 효과적으로 관리해야 한다. 단순하고 독특한 능력 외에도, 각각의 카드는 전력, 비용, 그리고 중단의 세 가지 가치도 가지고 있다. 두 선수의 덱은 서로를 좌절시킬 수 있는 남은 시간의 척도이기도 하다.
12명의 닥터의 혈통은 산후안, 매직으로 거슬러 올라갈 수 있다. 개더링, 배틀테크 CCG, 일리아드.
승리 조건:
카드를 뽑지 못하는 자는 지는 것이다.
닥터가 갑판에 남겨둔 카드보다 더 많은 카드를 방해하면 마스터가 승리한다.
갈리프레이의 파워가 0으로 떨어지면 마스터가 승리한다.
지구의 전력이 0(과거 및 미래)으로 감소하면 마스터가 승리합니다.
닥터의 화신 11개가 모두 재생/파괴되면 마스터가 승리한다.
5개의 토큰을 Warrn에 배치하면 마스터가 이깁니다.
닥터는 마스터의 화신 6개가 모두 재생/파괴되면 승리한다.
루시 색슨에게 5개의 토큰을 주면 닥터가 이깁니다.
먼저 키 투 타임 카드를 5장 획득하면 승리한다(확장 승리 조건).
The Twelve Doctors is an unauthorised, non-profit and non-collectable card game set within the immensely popular Doctor Who universe.
Consisting of two balanced 60-card decks, the game pits two players against each other for the fate of the galaxy. One player takes the role of the Doctor in all his regenerations, and his opponent assumes control of his arch enemy, The Master.
At his disposal, the Doctor has a roster of companions from his past to help struggle against the renegade Timelord, featuring Rose Tyler, Romana, Adric, and Brigadier Lethbridge-Stewart, etc. His equipment includes, amongst others, his Sonic Screwdriver, K-9, jelly babies', and the Hand of Omega.
The Master has a wide selection of villainous temporal marauders to choose from: Zygons, Ood, Daleks, Sontarans, Cybermen, Robots of Death, Omega, The Valeyard, Sutekh, and The Rani, etc. He even has the meddlesome option of starting an Interstellar War - much like he did between the Draconians and the Earth Empire in Space War. His deck also features such interesting devices as the Laser Screwdriver, Tissue Compression Eliminator, and a Raston Warrior Robot.
The game has an asymmetrical design, with both decks featuring different cards and abilities. The Twelve Doctors is played using a 3-column time-line system, representing the battle for Gallifrey, Earth present and future, and Earth past. Gameplay is quick and bloodthirsty with companions EX-TER-MI-NATED! frequently, and marauders being dropped into black holes, or destroyed by the well-placed use of Venusian Aikido.
Numerous tricky decisions must be made throughout. For instance, The Master has 3 planets that he can atomise during the course of each game: Telos, Metebelis III, and Skaro. This is in addition to the damage he may wreak upon Earth or Logopolis, etc, through cardplay. Destroying a planet has long-term consequences for the player, as well as short-term benefits. The Doctor, on the other hand, has the Journal of Impossible Things to use, but if he does so, makes the game easier for The Master to win.
Primarily a combat-driven card game, each player must manage his deck of cards effectively to win. In addition to simple, unique abilities, each card also has three values: power, cost, and disrupt. Both player's decks are also a measure of the time they have remaining to thwart each other.
The Twelve Doctors lineage can be traced back to San Juan, Magic: The Gathering, BattleTech CCG, and Iliad.
Victory Conditions:
Whoever cannot draw a card has lost.
The Master wins if he disrupts more cards than the Doctor has left in his deck.
The Master wins if Gallifrey's power is reduced to zero.
The Master wins if Earth's power is reduced to zero (past and future).
The Master wins if all 11 incarnations of the Doctor are regenerated/destroyed.
The Master wins if 5 tokens are placed upon the Wirrn.
The Doctor wins if all 6 incarnations of the Master are regenerated/destroyed.
The Doctor wins if 5 tokens are placed upon Lucy Saxon.
Whoever gets 5 Key to Time cards in play first wins (expansion victory condition).
Consisting of two balanced 60-card decks, the game pits two players against each other for the fate of the galaxy. One player takes the role of the Doctor in all his regenerations, and his opponent assumes control of his arch enemy, The Master.
At his disposal, the Doctor has a roster of companions from his past to help struggle against the renegade Timelord, featuring Rose Tyler, Romana, Adric, and Brigadier Lethbridge-Stewart, etc. His equipment includes, amongst others, his Sonic Screwdriver, K-9, jelly babies', and the Hand of Omega.
The Master has a wide selection of villainous temporal marauders to choose from: Zygons, Ood, Daleks, Sontarans, Cybermen, Robots of Death, Omega, The Valeyard, Sutekh, and The Rani, etc. He even has the meddlesome option of starting an Interstellar War - much like he did between the Draconians and the Earth Empire in Space War. His deck also features such interesting devices as the Laser Screwdriver, Tissue Compression Eliminator, and a Raston Warrior Robot.
The game has an asymmetrical design, with both decks featuring different cards and abilities. The Twelve Doctors is played using a 3-column time-line system, representing the battle for Gallifrey, Earth present and future, and Earth past. Gameplay is quick and bloodthirsty with companions EX-TER-MI-NATED! frequently, and marauders being dropped into black holes, or destroyed by the well-placed use of Venusian Aikido.
Numerous tricky decisions must be made throughout. For instance, The Master has 3 planets that he can atomise during the course of each game: Telos, Metebelis III, and Skaro. This is in addition to the damage he may wreak upon Earth or Logopolis, etc, through cardplay. Destroying a planet has long-term consequences for the player, as well as short-term benefits. The Doctor, on the other hand, has the Journal of Impossible Things to use, but if he does so, makes the game easier for The Master to win.
Primarily a combat-driven card game, each player must manage his deck of cards effectively to win. In addition to simple, unique abilities, each card also has three values: power, cost, and disrupt. Both player's decks are also a measure of the time they have remaining to thwart each other.
The Twelve Doctors lineage can be traced back to San Juan, Magic: The Gathering, BattleTech CCG, and Iliad.
Victory Conditions:
Whoever cannot draw a card has lost.
The Master wins if he disrupts more cards than the Doctor has left in his deck.
The Master wins if Gallifrey's power is reduced to zero.
The Master wins if Earth's power is reduced to zero (past and future).
The Master wins if all 11 incarnations of the Doctor are regenerated/destroyed.
The Master wins if 5 tokens are placed upon the Wirrn.
The Doctor wins if all 6 incarnations of the Master are regenerated/destroyed.
The Doctor wins if 5 tokens are placed upon Lucy Saxon.
Whoever gets 5 Key to Time cards in play first wins (expansion victory condition).
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