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BGG랭킹
BGG전체 : 11412
WARGAMES : 2074
6.3Air Bridge to Victory: Operation Market-Garden, 1944 (1990) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.35 / 5
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디자이너
Gene Billingsley
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Brent Mercer, Terry R. Shrum
-
인원
게임 소개
에어 브릿지 투 빅토리 작전은 마켓가든 작전의 모든 지역을 1회전당 1/2일, 6회전당 1마일, 대대급 부대를 대상으로 한다.
게임 기능
혁신적인 전투 해결, 기동 전투, 근접 공격, 포격, 공격 엔지니어 및 공중 지원을 사용하기 쉬운 단일 시스템으로 통합
브리지 블로잉 및 수리
전투의 썰물과 흐름을 반영하는 개시 규칙
간단한 소개 시나리오
아른험 전투를 강조하는 토너먼트 시나리오
영국 XXX 군단의 제1공수부대를 구제하기 위한 대전투 게임
자동승리 조건 - 각 게임이 지난 번과 다른 경우
내용:
다이컷 카운터 300개
1 22"x34" 지도 시트
1 22"x17" 지도 시트
16페이지 규칙/시나리오 책
1 플레이어 지원 카드(상자에 4라고 표시되어 있지만 이는 잘못된 인쇄입니다. 차트 & 테이블이 지도 시트에 있습니다.
1 10면 주사위
시간 척도: 경기당 1/2일
지도 축척: 16진수당 1마일
유니트 스케일: 대대
플레이어: 일대일
게임 시간: 소개 시나리오의 경우 5-20분
토너먼트 시나리오에 2~3시간 소요
캠페인 게임 4-10시간
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 중간
게임 기능
혁신적인 전투 해결, 기동 전투, 근접 공격, 포격, 공격 엔지니어 및 공중 지원을 사용하기 쉬운 단일 시스템으로 통합
브리지 블로잉 및 수리
전투의 썰물과 흐름을 반영하는 개시 규칙
간단한 소개 시나리오
아른험 전투를 강조하는 토너먼트 시나리오
영국 XXX 군단의 제1공수부대를 구제하기 위한 대전투 게임
자동승리 조건 - 각 게임이 지난 번과 다른 경우
내용:
다이컷 카운터 300개
1 22"x34" 지도 시트
1 22"x17" 지도 시트
16페이지 규칙/시나리오 책
1 플레이어 지원 카드(상자에 4라고 표시되어 있지만 이는 잘못된 인쇄입니다. 차트 & 테이블이 지도 시트에 있습니다.
1 10면 주사위
시간 척도: 경기당 1/2일
지도 축척: 16진수당 1마일
유니트 스케일: 대대
플레이어: 일대일
게임 시간: 소개 시나리오의 경우 5-20분
토너먼트 시나리오에 2~3시간 소요
캠페인 게임 4-10시간
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 중간
Air Bridge to Victory covers all of Operation Market-Garden at a scale of 1/2 day per turn, 1 mile per hex and units at battalion level.
Game Features
Innovative combat resolution, integrating maneuver combat, close assault, artillery bombardment, assault engineers, and air support into one easy-to-use system
Bridge-blowing and repair
Initiative rules reflecting the ebb and flow of the battle
Easy to play introductory scenario
Tournament scenario highlighting the Battle for Arnhem
Grand campaign game on the breakout of the British XXX Corps to relieve the 1st Airborne
Automatic Victory conditions which make each game different from the last
Contents:
300 die-cut Counters
1 22"x34" Mapsheet
1 22"x17" Mapsheet
16 page Rule/scenario book
1 Player aid card (the box states 4 but this is a misprint - the charts & tables are on the map sheets)
1 ten sided die
Time Scale: 1/2 day per game turn
Map Scale: 1 mile per hex
Unite Scale: Battalion
Players: One-to-Four
Playing Time: 5-20 minutes for introductory scenario
2-3 hours for tournament scenario
4-10 hours for campaign game
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: Medium
Game Features
Innovative combat resolution, integrating maneuver combat, close assault, artillery bombardment, assault engineers, and air support into one easy-to-use system
Bridge-blowing and repair
Initiative rules reflecting the ebb and flow of the battle
Easy to play introductory scenario
Tournament scenario highlighting the Battle for Arnhem
Grand campaign game on the breakout of the British XXX Corps to relieve the 1st Airborne
Automatic Victory conditions which make each game different from the last
Contents:
300 die-cut Counters
1 22"x34" Mapsheet
1 22"x17" Mapsheet
16 page Rule/scenario book
1 Player aid card (the box states 4 but this is a misprint - the charts & tables are on the map sheets)
1 ten sided die
Time Scale: 1/2 day per game turn
Map Scale: 1 mile per hex
Unite Scale: Battalion
Players: One-to-Four
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