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BGG랭킹
BGG전체 : 21320
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
25-25 분
-
연령
8+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
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인원
게임 소개
그들은 1억 6천만년 동안 필사적으로 싸웠어요 전투를 다시 시작하자
쥬라기 워즈는 컴퓨터로 만들어진 이미지와 특이한 게임 메커니즘을 가진 공룡 전투 게임이다.
게임을 하는 동안 플레이어는 디노카드를 조심스럽게 손에서 플레이해야 하며, 컴뱃 카드 플레이 시기를 판단해야 하며, 이는 전투의 결과가 달라질 수 있다. 타임라인 카드는 전투에도 영향을 미칠 수 있다. 주사위에는 녹색과 빨간색 두 종류가 있으며 적중률에 따라 효과가 다르다. 초록색 주사위는 초식동물이, 빨간색 주사위는 육식동물이 사용한다.
플레이는 한 쌍의 선수들 간의 전투로 구성된다. 전투 중에 플레이어는 몇 가지 간단한 조건에 따라 달라지는 적절한 수의 전투 주사위를 가지고 구르기 시작한다. 목표는 상대 공룡을 상대로 안타를 치는 것이다. 쥬라기 워즈는 전투 주사위가 각 공룡이 전투에서 유지할 수 있는 명중점의 수로도 기능하는 흥미로운 게임 메커니즘을 특징으로 한다. 일련의 롤이 끝난 후, 한 명의 선수는 던질 주사위가 없게 되고 그 혹은 그녀의 공룡은 패배하게 됩니다. 모든 전투와 함께, 또 다른 공룡은 놀이에서 제외된다. 게임이 진행됨에 따라 일부 선수들은 디노카드를 모두 잃고 오직 한 명만 서 있고 승자가 될 때까지 탈락하게 된다.
단순하고 확률 기반의 게임 메커니즘은 기본적인 게임 매개 변수를 변경할 수 있도록 유연하며, 또한 더 뛰어난 기술과 판단력을 수반하는 점수 매기기 게임인 쥬라기 워즈 휘슬과 크랩스 스타일의 도박 게임인 쥬라기 워즈 카지노와 같은 다양한 변형에 스스로를 빌려준다. 자세한 내용은 출판사 웹사이트에서 확인할 수 있습니다. 확장 세트가 개발 중입니다.
쥬라기 워즈는 컴퓨터로 만들어진 이미지와 특이한 게임 메커니즘을 가진 공룡 전투 게임이다.
게임을 하는 동안 플레이어는 디노카드를 조심스럽게 손에서 플레이해야 하며, 컴뱃 카드 플레이 시기를 판단해야 하며, 이는 전투의 결과가 달라질 수 있다. 타임라인 카드는 전투에도 영향을 미칠 수 있다. 주사위에는 녹색과 빨간색 두 종류가 있으며 적중률에 따라 효과가 다르다. 초록색 주사위는 초식동물이, 빨간색 주사위는 육식동물이 사용한다.
플레이는 한 쌍의 선수들 간의 전투로 구성된다. 전투 중에 플레이어는 몇 가지 간단한 조건에 따라 달라지는 적절한 수의 전투 주사위를 가지고 구르기 시작한다. 목표는 상대 공룡을 상대로 안타를 치는 것이다. 쥬라기 워즈는 전투 주사위가 각 공룡이 전투에서 유지할 수 있는 명중점의 수로도 기능하는 흥미로운 게임 메커니즘을 특징으로 한다. 일련의 롤이 끝난 후, 한 명의 선수는 던질 주사위가 없게 되고 그 혹은 그녀의 공룡은 패배하게 됩니다. 모든 전투와 함께, 또 다른 공룡은 놀이에서 제외된다. 게임이 진행됨에 따라 일부 선수들은 디노카드를 모두 잃고 오직 한 명만 서 있고 승자가 될 때까지 탈락하게 된다.
단순하고 확률 기반의 게임 메커니즘은 기본적인 게임 매개 변수를 변경할 수 있도록 유연하며, 또한 더 뛰어난 기술과 판단력을 수반하는 점수 매기기 게임인 쥬라기 워즈 휘슬과 크랩스 스타일의 도박 게임인 쥬라기 워즈 카지노와 같은 다양한 변형에 스스로를 빌려준다. 자세한 내용은 출판사 웹사이트에서 확인할 수 있습니다. 확장 세트가 개발 중입니다.
They fought tooth and claw for 160 million years... let the battles begin again.
Jurassic Wars is a dinosaur combat game with computer-generated images and an unusual game mechanism.
During the game players must carefully play Dinocards from their hand and must judge when to play a Combat card, which can alter the outcome of the combat. Timeline cards can also affect combat. There are two types of dice - green and red - and they vary in their effectiveness in scoring a hit. Green dice are used by herbivores and red by carnivores.
Play consists of combats between pairs of players. During combat players take the appropriate number of combat dice, which vary according to a few simple conditions, and start rolling. The aim is to score hits against the opposing dinosaur. Jurassic Wars features an interesting game mechanism where the combat dice also serve as the number of hit points that each dinosaur can sustain in combat. After a series of rolls, one player will be left with no dice to throw and his or her dinosaur is defeated. With every combat, another dinosaur is removed from play. As the game progresses some players will lose all their dinocards and be eliminated until only one player is left standing and is the winner.
The simple, probability-based game mechanism is flexible allowing for basic game parameters to be changed and also lending itself to many different variations, such as Jurassic Wars Whist, a points scoring game that involves greater skill and judgement, and Jurassic Wars Casino, a Craps-style gambling game. Details are available from the publisher’s website. Expansion sets are in development.
Jurassic Wars is a dinosaur combat game with computer-generated images and an unusual game mechanism.
During the game players must carefully play Dinocards from their hand and must judge when to play a Combat card, which can alter the outcome of the combat. Timeline cards can also affect combat. There are two types of dice - green and red - and they vary in their effectiveness in scoring a hit. Green dice are used by herbivores and red by carnivores.
Play consists of combats between pairs of players. During combat players take the appropriate number of combat dice, which vary according to a few simple conditions, and start rolling. The aim is to score hits against the opposing dinosaur. Jurassic Wars features an interesting game mechanism where the combat dice also serve as the number of hit points that each dinosaur can sustain in combat. After a series of rolls, one player will be left with no dice to throw and his or her dinosaur is defeated. With every combat, another dinosaur is removed from play. As the game progresses some players will lose all their dinocards and be eliminated until only one player is left standing and is the winner.
The simple, probability-based game mechanism is flexible allowing for basic game parameters to be changed and also lending itself to many different variations, such as Jurassic Wars Whist, a points scoring game that involves greater skill and judgement, and Jurassic Wars Casino, a Craps-style gambling game. Details are available from the publisher’s website. Expansion sets are in development.
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