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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Tetsuya Nakamura
-
아티스트
-
인원
게임 소개
서부 전선의 올 콰이어트(All Quiet on Western Front)로 번역되는 이 게임은 세계 1차 대전의 서부 전역을 약 3시간 동안 10차례에 걸쳐 다룹니다.
강력한 독일군은 프랑스 깊숙이 진입해야 하며 영국은 사면초가에 빠진 동맹국을 도와야 한다. 이 게임은 군단과 군부대가 아헨에서 파리로 가는 지도를 건너며 전투를 벌이며 전략적으로 높은 규모를 자랑한다. 각 순번은 6개월이며, 10번 순번으로 전쟁 전체를 담당한다.
게임 시스템은 스톰 over Arnhem에서 만들어진 "area-impulse" 메카닉의 원거리 파생이다. 유닛은 한 영역에서 그룹별로 활성화되며, 일반적으로 이동하거나 공격할 수 있지만 "spent"가 되기 전에는 둘 다 활성화되지 않습니다. 소모된 유닛은 공격에 더 취약합니다. 스톰 오버 유럽(Storm Over Europe)은 카드 구동 시스템을 활성화하기 위해 사용하며, 각 팀은 턴마다 다양한 양의 카드를 받는다. 이 카드는 일반적으로 게임의 표준 규칙을 어기는 특별한 움직임이나 조합을 허용하거나 전략적 전망을 형성하는 이벤트를 제공한다.
플레이어는 각 턴마다 16장의 운영 카드 풀에서 자신의 손을 선택합니다. 특수 전략 카드는 세 번째 턴부터 한 번에 한 번씩 풀장에 추가된다.
규칙은 7페이지에 불과하며, 게임은 간단하고 빠르며 짧은 저녁에 플레이할 수 있다.
구성 요소:
전체 지도 1개
198 카운터
48카드
강력한 독일군은 프랑스 깊숙이 진입해야 하며 영국은 사면초가에 빠진 동맹국을 도와야 한다. 이 게임은 군단과 군부대가 아헨에서 파리로 가는 지도를 건너며 전투를 벌이며 전략적으로 높은 규모를 자랑한다. 각 순번은 6개월이며, 10번 순번으로 전쟁 전체를 담당한다.
게임 시스템은 스톰 over Arnhem에서 만들어진 "area-impulse" 메카닉의 원거리 파생이다. 유닛은 한 영역에서 그룹별로 활성화되며, 일반적으로 이동하거나 공격할 수 있지만 "spent"가 되기 전에는 둘 다 활성화되지 않습니다. 소모된 유닛은 공격에 더 취약합니다. 스톰 오버 유럽(Storm Over Europe)은 카드 구동 시스템을 활성화하기 위해 사용하며, 각 팀은 턴마다 다양한 양의 카드를 받는다. 이 카드는 일반적으로 게임의 표준 규칙을 어기는 특별한 움직임이나 조합을 허용하거나 전략적 전망을 형성하는 이벤트를 제공한다.
플레이어는 각 턴마다 16장의 운영 카드 풀에서 자신의 손을 선택합니다. 특수 전략 카드는 세 번째 턴부터 한 번에 한 번씩 풀장에 추가된다.
규칙은 7페이지에 불과하며, 게임은 간단하고 빠르며 짧은 저녁에 플레이할 수 있다.
구성 요소:
전체 지도 1개
198 카운터
48카드
Translated as All Quiet on the Western Front, this game covers the entirety of World War 1 in the West in 10 turns / about three hours.
Powerful German forces must drive deep into France, while Britain comes to the aid of her beleaguered ally. The game is on the high strategic scale with corps and army units fighting a cross a map running from Aachen to Paris. Each turn is six months, with ten turns covering the entire war.
The game system is a distant derivation of the "area-impulse" mechanic created in Storm over Arnhem. Units are activated by group in a single area, and may generally move or attack but not both before becoming "spent". Spent units are more vulnerable to attack. Storm Over Europe uses a card-driven system for activation, with each side getting varying amounts of cards each turn. The cards generally allow special moves or combinations that break the standard rules of the game, or provide events that shape the strategic outlook.
Players choose their hand each turn from a pool of sixteen Operations cards. Special Strategic cards are added to the pool once a turn from the third turn on; these allow special tactics like poison gas, or desperate offensives to turn the tide.
The rules are only seven pages, and the game is simple and fast enough to play in a short evening.
Components:
1 full map
198 counters
48 cards
Powerful German forces must drive deep into France, while Britain comes to the aid of her beleaguered ally. The game is on the high strategic scale with corps and army units fighting a cross a map running from Aachen to Paris. Each turn is six months, with ten turns covering the entire war.
The game system is a distant derivation of the "area-impulse" mechanic created in Storm over Arnhem. Units are activated by group in a single area, and may generally move or attack but not both before becoming "spent". Spent units are more vulnerable to attack. Storm Over Europe uses a card-driven system for activation, with each side getting varying amounts of cards each turn. The cards generally allow special moves or combinations that break the standard rules of the game, or provide events that shape the strategic outlook.
Players choose their hand each turn from a pool of sixteen Operations cards. Special Strategic cards are added to the pool once a turn from the third turn on; these allow special tactics like poison gas, or desperate offensives to turn the tide.
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