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BGG랭킹
BGG전체 : 26584
CHILDRENSGAMES : 1032
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
7+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.23 / 5
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디자이너
Ralph Baer, Lenny Cope, Howard J. Morrison
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아티스트
-
인원
게임 소개
Simon은 위에 4개의 플레이어 '프레스 패드'가 있는 크고 둥근 전자 상자입니다. 각각의 패드가 켜지고 톤이 재생됩니다.
이 게임은 기본적으로 기억 게임입니다. 사이먼은 색칠한 패드 중 하나에 불을 붙여 톤을 내고, 그 다음 두 개, 세 개 등을 울린다. 플레이어들은 적절한 순서로 패드를 눌러 사이먼을 맞추려고 합니다. 만약 누군가가 실패한다면, 그들은 '라스베리'를 받고 게임에서 탈락한다. 물론 사이먼은 게임이 진행될수록 속도가 빨라지기 때문에 점점 더 어려워진다.
랜덤성을 조금 낮추기 위해, 게임을 하는 사람들은 컴퓨터를 무시하고 각각의 플레이에 한 가지 색을 추가하는 시퀀스를 스스로 수행하도록 게임을 설정할 수 있다. 플레이어 1은 "을 누를 수 있습니다.빨간색", 플레이어 2는 "를 눌러야 합니다.빨간색&인용;을 선택한 다음 다른 &인용어를 추가합니다.빨간색", 플레이어 3은 "를 눌러야 합니다.빨강, 빨강&따옴표;를 선택한 다음 "를 추가합니다.블루&인용어 등
이 게임은 기본적으로 기억 게임입니다. 사이먼은 색칠한 패드 중 하나에 불을 붙여 톤을 내고, 그 다음 두 개, 세 개 등을 울린다. 플레이어들은 적절한 순서로 패드를 눌러 사이먼을 맞추려고 합니다. 만약 누군가가 실패한다면, 그들은 '라스베리'를 받고 게임에서 탈락한다. 물론 사이먼은 게임이 진행될수록 속도가 빨라지기 때문에 점점 더 어려워진다.
랜덤성을 조금 낮추기 위해, 게임을 하는 사람들은 컴퓨터를 무시하고 각각의 플레이에 한 가지 색을 추가하는 시퀀스를 스스로 수행하도록 게임을 설정할 수 있다. 플레이어 1은 "을 누를 수 있습니다.빨간색", 플레이어 2는 "를 눌러야 합니다.빨간색&인용;을 선택한 다음 다른 &인용어를 추가합니다.빨간색", 플레이어 3은 "를 눌러야 합니다.빨강, 빨강&따옴표;를 선택한 다음 "를 추가합니다.블루&인용어 등
Simon is a large round electronic box with four player 'press pads' on top. Each of the pads lights up and plays a tone.
The game is basically a memory game. Simon lights one of the coloured pads and sounds a tone, then two, then three, etc. Players attempt to match Simon by pressing the pads in the proper sequence. If someone fails, they get a 'raspberry' and are out of the game. Of course Simon speeds up as the game progresses so it becomes increasingly more difficult.
For a little less randomness, players can set the game to ignore the computer and perform the sequences themselves adding one colour to each play. Player 1 can press "Red", Player 2 then must press "Red" and then adds another "Red", player 3 then must press "Red, Red", and then adds "Blue", etc.
The game is basically a memory game. Simon lights one of the coloured pads and sounds a tone, then two, then three, etc. Players attempt to match Simon by pressing the pads in the proper sequence. If someone fails, they get a 'raspberry' and are out of the game. Of course Simon speeds up as the game progresses so it becomes increasingly more difficult.
For a little less randomness, players can set the game to ignore the computer and perform the sequences themselves adding one colour to each play. Player 1 can press "Red", Player 2 then must press "Red" and then adds another "Red", player 3 then must press "Red, Red", and then adds "Blue", etc.
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