-
BGG랭킹
BGG전체 : 9957
WARGAMES : 1354
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.45 / 5
-
디자이너
John Schettler
-
아티스트
Rick Barber
-
인원
게임 소개
에델바이스(Edelweiss)는 1942년 7월 말 제3차 공세 및 코카서스 침공 작전의 코드네임이다.
에델바이스에서 플레이어들은 양측의 캠페인을 통제하는 지휘관을 대표할 것이다.
전투의 작은 부분을 다루는 시나리오와 가변 길이의 전역 게임은 코카서스에서 수행된 독일군의 공격 작전에 초점을 맞추고 있다. 캠페인 게임 옵션은 플레이어가 독일의 승리 가능성이 무엇이었는지를 결정하기 위해 전투의 역사적 순서를 변경함으로써 실험할 수 있게 한다. 이 공세는 처음부터 운명이었던 것일까, 아니면 계획과 군사력의 적절한 조합이 목표를 확보할 수 있었을까?
에델바이스에서 두 선수 모두 역사적인 상대를 능가하기 위해 고군분투하면서 이 문제를 시험대에 올릴 것이다.
에델바이스에서 플레이어들은 양측의 캠페인을 통제하는 지휘관을 대표할 것이다.
전투의 작은 부분을 다루는 시나리오와 가변 길이의 전역 게임은 코카서스에서 수행된 독일군의 공격 작전에 초점을 맞추고 있다. 캠페인 게임 옵션은 플레이어가 독일의 승리 가능성이 무엇이었는지를 결정하기 위해 전투의 역사적 순서를 변경함으로써 실험할 수 있게 한다. 이 공세는 처음부터 운명이었던 것일까, 아니면 계획과 군사력의 적절한 조합이 목표를 확보할 수 있었을까?
에델바이스에서 두 선수 모두 역사적인 상대를 능가하기 위해 고군분투하면서 이 문제를 시험대에 올릴 것이다.
Edelweiss was the German codename for the third phase of their "Case Blue" summer offensive, and the operational plan for the invasion of the Caucasus in late July of 1942.
In Edelweiss players will represent commanding officers in control of the campaign for either side.
Scenarios covering small portions of the battle, as well as variable length campaign game, focus on the German offensive operations undertaken in the Caucasus. Campaign game options will allow players to experiment by altering the historical order of battle to determine just what the German possibilities for a victory were. Was the offensive doomed from the start, or could the right combination of planning and military force have secured the objectives?
In Edelweiss both players will put that question to the test as they struggle to outperform their historical counterparts.
In Edelweiss players will represent commanding officers in control of the campaign for either side.
Scenarios covering small portions of the battle, as well as variable length campaign game, focus on the German offensive operations undertaken in the Caucasus. Campaign game options will allow players to experiment by altering the historical order of battle to determine just what the German possibilities for a victory were. Was the offensive doomed from the start, or could the right combination of planning and military force have secured the objectives?
In Edelweiss both players will put that question to the test as they struggle to outperform their historical counterparts.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18