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4The Last Hurrah: Counterattack at Rostov! Feb., 1920 (2009) -
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인원
0-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Perry Moore
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아티스트
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인원
게임 소개
라스트 후라(Last Hurra)는 1920년 2월 러시아 내전에서 데니킨이 마지막으로 반격에 성공한 사건을 다루고 있다. 몇 달 동안 계속된 후퇴와 손실 후에, 돈 강은 휴식을 제공했습니다. 강이 부분적으로 얼었음에도 불구하고, 강을 가로지르는 네 개의 다리 중 하나를 제외하고는 어느 쪽도 건널 수 없었다. 날씨와 시간 또한 양측이 추운 기온과 싸워야 했고, 당시 작은 도시 로스토프로 그들을 쫓던 붉은 군대의 빠른 전진이 느려졌기 때문에, 마지막으로 데니킨의 친구임이 증명되었다. 도시에 도달한 붉은 군대의 대부분은 너무 작았고, 군대의 본대는 여전히 며칠 떨어져 있었다.
데니킨은 병력을 바타이스크로 철수시키고 적군의 선두부대가 도착했을 때, 적군은 데니킨이 부대를 집결시켰기 때문에 훨씬 더 약한 위치에 있다는 것을 알게 되었다. 데니킨은 로스토프를 탈환하기 위해 빠른 공격을 계획했고, 피할 수 없는 상황이 오기 전에 추가 시간을 벌기를 희망했다. 로스토프를 탈환하는 것 또한 사기가 절실히 필요한 일이었다. 그리하여 그는 마지막 남은 Mk V 전차, 항공기를 모아 정예 의용군을 강화했다. 그는 갑자기 적군을 기습하여 많은 적군을 격파했다. 하루 정도 지나지 않아, 그는 로스토프에 입성했고, 외곽을 따라 교외로 진격했다. 반전은 완벽했다. 대박이다. 사기가 올랐다. 그러나 1944년 독일군과 아르덴군과 마찬가지로 붉은 군대의 무게감은 일단 도착하자 느껴졌다. 로스토프에서의 격렬한 전투가 도시에 불을 질렀고, 백군은 돈 강을 건너 후퇴했다. 그게 그들의 마지막 만세였어!
이 게임에는 11x17" 지도, 280개의 카운터, 규칙이 있습니다. 지도 축척은 육각당 약 1마일이다. 각 전투 부대는 비 AFV 부대를 위한 1개 대대이다. 탱크 ,Armor cars 항공기의 경우 각 카운터는 하나의 AFVAC. 게임 순번은 몇 시간을 나타냅니다.
데니킨은 병력을 바타이스크로 철수시키고 적군의 선두부대가 도착했을 때, 적군은 데니킨이 부대를 집결시켰기 때문에 훨씬 더 약한 위치에 있다는 것을 알게 되었다. 데니킨은 로스토프를 탈환하기 위해 빠른 공격을 계획했고, 피할 수 없는 상황이 오기 전에 추가 시간을 벌기를 희망했다. 로스토프를 탈환하는 것 또한 사기가 절실히 필요한 일이었다. 그리하여 그는 마지막 남은 Mk V 전차, 항공기를 모아 정예 의용군을 강화했다. 그는 갑자기 적군을 기습하여 많은 적군을 격파했다. 하루 정도 지나지 않아, 그는 로스토프에 입성했고, 외곽을 따라 교외로 진격했다. 반전은 완벽했다. 대박이다. 사기가 올랐다. 그러나 1944년 독일군과 아르덴군과 마찬가지로 붉은 군대의 무게감은 일단 도착하자 느껴졌다. 로스토프에서의 격렬한 전투가 도시에 불을 질렀고, 백군은 돈 강을 건너 후퇴했다. 그게 그들의 마지막 만세였어!
이 게임에는 11x17" 지도, 280개의 카운터, 규칙이 있습니다. 지도 축척은 육각당 약 1마일이다. 각 전투 부대는 비 AFV 부대를 위한 1개 대대이다. 탱크 ,Armor cars 항공기의 경우 각 카운터는 하나의 AFVAC. 게임 순번은 몇 시간을 나타냅니다.
The Last Hurrah covers the Denikin's last successful counterattack of the Russian Civil War in February, 1920. After months of constant retreats and loss, the Don River offered a respite. Even though the river was partially frozen, crossing proved difficult for either side except at one of the four bridges which span it. Weather and time also proved to be a friend of Denikin one last time, as both sides had to fight freezing temperatures and slowed the rapid advance of the Red Army chasing them into Rostov, a small city at the time. Much of the Red forces that reached the city were to too small and the main body of the army was still several days away.
Denikin pulled his forces back to Bataisk and dug in and by the time the Red lead elements arrived, the Reds found themselves in a much weaker position because Denikin had gathered his units. Denikin planned for a quick offensive, one to retake Rostov and hopefully beyond to buy additional time before the inevitable. Retaking Rostov would also be a desperately needed morale boost. Thus, he gathered his last available Mk V tanks, aircraft, and reinforced his elite Volunteer Army. He suddenly struck, completely taking the Red units by surprise, routing many. Within a day or so, he entered Rostov, and pushed onto the suburbs along the fringe. The reversal was complete. Stunning. Morale rose. But, like the Germans and the Ardennes in 1944, the weight of the Red army was felt once it arrived. Bitter fighting in Rostov set the city on fire as the Whites fell back across the banks of the Don. It was their last hurrah!
The game comes with a 11x17" map, 280 counters, rules. The map scale is about one mile per hex. Each combat unit is one battalion\brigade for non-AFV units. For Tanks ,Armor cars Aircraft, each counter is one AFV\AC. A game turn represents several hours of time.
Denikin pulled his forces back to Bataisk and dug in and by the time the Red lead elements arrived, the Reds found themselves in a much weaker position because Denikin had gathered his units. Denikin planned for a quick offensive, one to retake Rostov and hopefully beyond to buy additional time before the inevitable. Retaking Rostov would also be a desperately needed morale boost. Thus, he gathered his last available Mk V tanks, aircraft, and reinforced his elite Volunteer Army. He suddenly struck, completely taking the Red units by surprise, routing many. Within a day or so, he entered Rostov, and pushed onto the suburbs along the fringe. The reversal was complete. Stunning. Morale rose. But, like the Germans and the Ardennes in 1944, the weight of the Red army was felt once it arrived. Bitter fighting in Rostov set the city on fire as the Whites fell back across the banks of the Don. It was their last hurrah!
The game comes with a 11x17" map, 280 counters, rules. The map scale is about one mile per hex. Each combat unit is one battalion\brigade for non-AFV units. For Tanks ,Armor cars Aircraft, each counter is one AFV\AC. A game turn represents several hours of time.
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