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BGG랭킹
BGG전체 : 1676
STRATEGY : 904
FAMILYGAMES : 497 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.21 / 5
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디자이너
Reinhard Staupe
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아티스트
Michael Menzel, Ian Parovel
-
인원
게임 소개
아바나에서는 테이블에 표시된 타일로 사용할 수 있는 건물을 건설하여 승리 포인트를 획득합니다. 건물을 인수하기 위해서는 필요한 조건, 즉 돈, 인부, 건축 자재의 조합을 지불해야 한다. 난이도가 높은 조합일수록 승점이 많이 나온다.
게다가, 2열의 건물 중 오른쪽과 왼쪽 경계에 있는 건물들만 선택할 수 있기 때문에 테이블에 있는 모든 사용 가능한 건물들이 가져갈 수 있는 것은 아니다.
이 게임의 핵심 메카닉은 각 플레이어가 13개의 카드를 한 판에 2개만 플레이할 수 있는 동일한 덱을 중심으로 회전한다. 그러나 카드의 기능 외에도 가장 낮은 조합 번호를 가진 플레이어가 먼저 행동하기 때문에 플레이되는 카드의 숫자 조합(3과 4의 카드, 34의 값)이 중요하다.
그러니 선발 선수가 끊임없이 바뀌는 것은 물론 이미 다른 선수가 같은 역할을 사용했기 때문에 계획된 액션을 취하지 못할 가능성도 있다. 모든 역할이 배타적인 것은 아니므로, 턴 순서에 따라 8 페소의 절반 또는 4 페소의 절반(같은 카드를 하기 전에 플레이한 선수일 경우)이 결정된다. 어떤 역할은 다른 사람에게 세금을 부과하거나 그들에게서 훔칠 수 있게 하고, 어떤 카드는 이를 방어하기 때문에 단순히 혼자만 조각을 모으는 것이 아니다. 일부 조합에서는 건축가의 존재가 필요하므로, 두 개의 카드 자리 중 하나를 건축가를 위해 사용할지 여부를 선택해야 합니다. 다른 카드들은 다른 반전을 추가한다. 무엇을 언제 선택할 것인지, 누구를 다치게 할 것인지, 무엇을 목표로 할 것인지가 게임의 주요 결정을 결정한다.
이러한 다른 생각들은 아바나가 익숙할지라도 아바나를 그들만의 놀이로 만든다. 그것은 또한 많은 비슷한 게임들보다 짧고 가볍습니다.
게다가, 2열의 건물 중 오른쪽과 왼쪽 경계에 있는 건물들만 선택할 수 있기 때문에 테이블에 있는 모든 사용 가능한 건물들이 가져갈 수 있는 것은 아니다.
이 게임의 핵심 메카닉은 각 플레이어가 13개의 카드를 한 판에 2개만 플레이할 수 있는 동일한 덱을 중심으로 회전한다. 그러나 카드의 기능 외에도 가장 낮은 조합 번호를 가진 플레이어가 먼저 행동하기 때문에 플레이되는 카드의 숫자 조합(3과 4의 카드, 34의 값)이 중요하다.
그러니 선발 선수가 끊임없이 바뀌는 것은 물론 이미 다른 선수가 같은 역할을 사용했기 때문에 계획된 액션을 취하지 못할 가능성도 있다. 모든 역할이 배타적인 것은 아니므로, 턴 순서에 따라 8 페소의 절반 또는 4 페소의 절반(같은 카드를 하기 전에 플레이한 선수일 경우)이 결정된다. 어떤 역할은 다른 사람에게 세금을 부과하거나 그들에게서 훔칠 수 있게 하고, 어떤 카드는 이를 방어하기 때문에 단순히 혼자만 조각을 모으는 것이 아니다. 일부 조합에서는 건축가의 존재가 필요하므로, 두 개의 카드 자리 중 하나를 건축가를 위해 사용할지 여부를 선택해야 합니다. 다른 카드들은 다른 반전을 추가한다. 무엇을 언제 선택할 것인지, 누구를 다치게 할 것인지, 무엇을 목표로 할 것인지가 게임의 주요 결정을 결정한다.
이러한 다른 생각들은 아바나가 익숙할지라도 아바나를 그들만의 놀이로 만든다. 그것은 또한 많은 비슷한 게임들보다 짧고 가볍습니다.
In Havana you acquire victory points by constructing buildings, available as tiles displayed on the table. To take a building you must pay its requirements - some combination of money, workers and building materials. More difficult combinations yield more victory points.
Furthermore, not all of the available buildings on the table are ripe for the taking, as only the ones on the right and left hand border of the 2 rows of buildings are available for selection.
The game's core mechanic revolves around identical decks of 13 cards for each player, of which only 2 are played per round. But in addition to the card's function, the numerical combination of cards played is important (e.g. a card with a value of 3 and 4, result in the value 34) as the player with the lowest combined number acts first.
So not only is the start player constantly changing, but it is also possible that a planned action cannot be taken, as another player has already used the same role. Not all roles are exclusive, so the turn order will also determine whether your "half of all pesos in the middle" is half of eight, or half of four (if a player before you played the same card). Some roles allow you to tax others or steal from them, and some cards defend against this, so it's not all just collecting pieces in a solitary manner. Some combinations require the presence of an architect, so you must choose whether to use one of your two card spots for him. Other cards add different twists. What and when to choose, who to hurt, and what you're aiming for, make up the game's main decisions.
These different ideas make Havana its own game even if some of it is familiar. It's shorter and lighter than many similar games, as well.
Furthermore, not all of the available buildings on the table are ripe for the taking, as only the ones on the right and left hand border of the 2 rows of buildings are available for selection.
The game's core mechanic revolves around identical decks of 13 cards for each player, of which only 2 are played per round. But in addition to the card's function, the numerical combination of cards played is important (e.g. a card with a value of 3 and 4, result in the value 34) as the player with the lowest combined number acts first.
So not only is the start player constantly changing, but it is also possible that a planned action cannot be taken, as another player has already used the same role. Not all roles are exclusive, so the turn order will also determine whether your "half of all pesos in the middle" is half of eight, or half of four (if a player before you played the same card). Some roles allow you to tax others or steal from them, and some cards defend against this, so it's not all just collecting pieces in a solitary manner. Some combinations require the presence of an architect, so you must choose whether to use one of your two card spots for him. Other cards add different twists. What and when to choose, who to hurt, and what you're aiming for, make up the game's main decisions.
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