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BGG랭킹
BGG전체 : 4393
FAMILYGAMES : 1304
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.22 / 5
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디자이너
Dirk Henn
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아티스트
Jo Hartwig
-
인원
게임 소개
그라나다와 알함브라 궁전은 모든 사람들에게 일, 계약, 그리고 무엇보다도 번영을 약속하기 때문에 많은 장인, 무역업자, 그리고 모든 가족들이 시에라 네바다 강 기슭에 정착했다.
(출판사의 블러브에서)
그라나다가 게임의 새로운 멤버입니다. 보다 도전적인 캐릭터를 가진 알함브라 가족: 이 독립형 게임에서 플레이어는 가장 많은 승점을 얻을 도시를 건설하기 위해 타일을 사서 유명한 시에라 네바다 옆에 있는 그라나다 도시를 개발한다. 건물 타일은 이제 두 면을 가지고 있고 게임 중에 값이 설정되는 새로운 건물 유형이 있다.
트레일러 링크 http://www.queen-games.de/index.php?id=2537----2
알함브라와의 플레이 차이점
알함브라가 진격했다. 놀이는 똑같다: 건물 타일을 사거나, 돈을 받거나, 리모델링을 한다. 정확한 금액으로 타일을 구매하면 알함브라에서와 같은 다른 조치를 취할 수 있습니다. 차이점은 새 건물 유형, 건물 값은 동적, 벽 대신 양면 타일 및 해자입니다.
그라나다에는 9가지 건물 유형이 있습니다. 알함브라와 달리 건물들은 정해진 값이 없다. 대신, 건물 가치는 모든 참가자들의 도시에 있는 해당 건물 유형의 개수에 승수를 곱하여 결정된다. 알함브라와 마찬가지로 3번의 득점 라운드로 각 건물 유형을 검사하고 해당 건물의 대부분을 가진 플레이어에게 점수를 부여한다. 첫 번째 점수 라운드인 A에서는 특정 건물 유형의 타일을 가장 많이 가진 플레이어만 해당 건물 유형에 대해 점수를 획득합니다(총 카운트의 1배). 2차 채점전에서는 상위 2명(각각 2배, 총 카운트의 1배)이, 최종 라운드에서는 상위 3명(각각 해당 건물형 총 카운트의 3배, 2배, 1배)이 득점한다. a "을 위한 득점초보자 게임"은 조금 다르다.
그라나다에는 동점자가 없다: 알함브라처럼 승점이 나뉘지 않는다. 도시에 같은 종류의 타일을 가진 두 플레이어가 같은 수의 타일을 가진 경우, 해당 유형의 타일을 가장 많이 가진 플레이어가 승리하고 다른 플레이어가 다음 타일을 차지합니다. 그래서 그라나다에서는 더 비싼 건물을 사는 것이 돈을 벌어요.
예: A 라운드 점수 카드가 나오면 신디는 2개의 학교, 다이애나는 2개의 학교, 팀은 1개의 학교, 티나와 베일리는 각각 0개의 학교를 가지고 있다. Cindy의 가장 높은 학교는 10점, Diana는 7점입니다. 따라서 A 라운드에서 Cindy는 1 x 5 = 5점을 획득합니다.
B 라운드 스코어 카드가 나오면 총 6개 학교가 신디 2, 다이애나 3, 팀 1, 티나, 베일리가 각각 0개씩 개표된다. 따라서 다이애나는 2 x 6 = 12점, 신디는 1 x 6 = 6점을 획득합니다.
최종 라운드에서 학교 수는 신디 2, 다이애나 3, 팀 1, 티나 2, 베일리 0으로 도시에 있는 총 8개 학교이다. 신디의 가장 높은 학교는 10점, 티나의 학교는 4점입니다. 즉, 다이애나는 3 x 8 = 24점, 신디는 2 x 8 = 16점, 티나는 1 x 8 = 8점을 획득합니다.
그라나다의 또 다른 차이점은 타일이 양면이라는 점이다. 한쪽은 짝수 건물이고 다른 한쪽은 홀수 건물이다. 양측의 건물 구성은 해자의 배치나 부재 면에서 동일하다. 건물을 구입할 때 플레이어는 즉시 자신의 도시에 건물을 배치할 수 있으며, 리모델링 작업 중에 건물을 반대쪽으로 뒤집어서 나중에 배치하도록 할 수도 있다.
건물 시장은 처음에 반쪽 위쪽으로 타일로 가득 차 있다. 다음에 시장이 가득 찰 때 홀수 면이 위로, 짝수, 홀수 등이 배치됩니다. 이를 용이하게 하기 위해 빌딩 마켓 근처의 보드에 편리한 토글 기능이 제공됩니다.
알함브라와 그라나다의 마지막 차이점은 벽 대신 해자인데, 사실 예술 작품의 차이일 뿐입니다. 알함브라에서처럼, 매 득점 라운드 동안, 각각의 선수들은 도시를 둘러싸고 있는 벽 대신, 가장 긴 연속 해자를 위해 점수를 올린다. 타일 배치에 관한 규칙은 동일합니다: 도시 중심부로 가는 끊기지 않은 길을 추적할 수 있어야 하고, 해자가 해자를 만질 수 있어야 합니다. 제가 해 본 게임을 보면 선수들이 알함브라 벽면 타일보다 그라나다 해자 타일로 만드는 게 더 어려운 것 같다는 의견을 자주 냈습니다. 그라나다를 알함브라의 발전된 버전으로 만드는 방법 하나 더?
다시 구현:
알함브라
(출판사의 블러브에서)
그라나다가 게임의 새로운 멤버입니다. 보다 도전적인 캐릭터를 가진 알함브라 가족: 이 독립형 게임에서 플레이어는 가장 많은 승점을 얻을 도시를 건설하기 위해 타일을 사서 유명한 시에라 네바다 옆에 있는 그라나다 도시를 개발한다. 건물 타일은 이제 두 면을 가지고 있고 게임 중에 값이 설정되는 새로운 건물 유형이 있다.
트레일러 링크 http://www.queen-games.de/index.php?id=2537----2
알함브라와의 플레이 차이점
알함브라가 진격했다. 놀이는 똑같다: 건물 타일을 사거나, 돈을 받거나, 리모델링을 한다. 정확한 금액으로 타일을 구매하면 알함브라에서와 같은 다른 조치를 취할 수 있습니다. 차이점은 새 건물 유형, 건물 값은 동적, 벽 대신 양면 타일 및 해자입니다.
그라나다에는 9가지 건물 유형이 있습니다. 알함브라와 달리 건물들은 정해진 값이 없다. 대신, 건물 가치는 모든 참가자들의 도시에 있는 해당 건물 유형의 개수에 승수를 곱하여 결정된다. 알함브라와 마찬가지로 3번의 득점 라운드로 각 건물 유형을 검사하고 해당 건물의 대부분을 가진 플레이어에게 점수를 부여한다. 첫 번째 점수 라운드인 A에서는 특정 건물 유형의 타일을 가장 많이 가진 플레이어만 해당 건물 유형에 대해 점수를 획득합니다(총 카운트의 1배). 2차 채점전에서는 상위 2명(각각 2배, 총 카운트의 1배)이, 최종 라운드에서는 상위 3명(각각 해당 건물형 총 카운트의 3배, 2배, 1배)이 득점한다. a "을 위한 득점초보자 게임"은 조금 다르다.
그라나다에는 동점자가 없다: 알함브라처럼 승점이 나뉘지 않는다. 도시에 같은 종류의 타일을 가진 두 플레이어가 같은 수의 타일을 가진 경우, 해당 유형의 타일을 가장 많이 가진 플레이어가 승리하고 다른 플레이어가 다음 타일을 차지합니다. 그래서 그라나다에서는 더 비싼 건물을 사는 것이 돈을 벌어요.
예: A 라운드 점수 카드가 나오면 신디는 2개의 학교, 다이애나는 2개의 학교, 팀은 1개의 학교, 티나와 베일리는 각각 0개의 학교를 가지고 있다. Cindy의 가장 높은 학교는 10점, Diana는 7점입니다. 따라서 A 라운드에서 Cindy는 1 x 5 = 5점을 획득합니다.
B 라운드 스코어 카드가 나오면 총 6개 학교가 신디 2, 다이애나 3, 팀 1, 티나, 베일리가 각각 0개씩 개표된다. 따라서 다이애나는 2 x 6 = 12점, 신디는 1 x 6 = 6점을 획득합니다.
최종 라운드에서 학교 수는 신디 2, 다이애나 3, 팀 1, 티나 2, 베일리 0으로 도시에 있는 총 8개 학교이다. 신디의 가장 높은 학교는 10점, 티나의 학교는 4점입니다. 즉, 다이애나는 3 x 8 = 24점, 신디는 2 x 8 = 16점, 티나는 1 x 8 = 8점을 획득합니다.
그라나다의 또 다른 차이점은 타일이 양면이라는 점이다. 한쪽은 짝수 건물이고 다른 한쪽은 홀수 건물이다. 양측의 건물 구성은 해자의 배치나 부재 면에서 동일하다. 건물을 구입할 때 플레이어는 즉시 자신의 도시에 건물을 배치할 수 있으며, 리모델링 작업 중에 건물을 반대쪽으로 뒤집어서 나중에 배치하도록 할 수도 있다.
건물 시장은 처음에 반쪽 위쪽으로 타일로 가득 차 있다. 다음에 시장이 가득 찰 때 홀수 면이 위로, 짝수, 홀수 등이 배치됩니다. 이를 용이하게 하기 위해 빌딩 마켓 근처의 보드에 편리한 토글 기능이 제공됩니다.
알함브라와 그라나다의 마지막 차이점은 벽 대신 해자인데, 사실 예술 작품의 차이일 뿐입니다. 알함브라에서처럼, 매 득점 라운드 동안, 각각의 선수들은 도시를 둘러싸고 있는 벽 대신, 가장 긴 연속 해자를 위해 점수를 올린다. 타일 배치에 관한 규칙은 동일합니다: 도시 중심부로 가는 끊기지 않은 길을 추적할 수 있어야 하고, 해자가 해자를 만질 수 있어야 합니다. 제가 해 본 게임을 보면 선수들이 알함브라 벽면 타일보다 그라나다 해자 타일로 만드는 게 더 어려운 것 같다는 의견을 자주 냈습니다. 그라나다를 알함브라의 발전된 버전으로 만드는 방법 하나 더?
다시 구현:
알함브라
Granada – many artisans, traders and entire families have settled at the foot of the Sierra Nevada because the Palace of Alhambra promises all people work, contracts and above all prosperity.
(From the publisher's blurb.)
Granada is new member of the Game: Alhambra family with a more challenging character: in this standalone game the players develop the city of Granada next to Sierra Nevada, where the famous Alhambra stands, by buying building tiles to construct the city which will earn the most victory points. Building tiles now have two sides and there are new building types for which the value is set during the game.
Link to Trailer http://www.queen-games.de/index.php?id=2537----2
Play Differences from Alhambra
Alhambra advanced. Play is the same: buy a building tile, take money or remodel. If you buy a tile for the exact amount, you can take another action, same as in Alhambra. The differences: new building types, building values are dynamic, two-sided tiles, and moats instead of walls.
There are 9 building types in Granada. Unlike Alhambra, the buildings do not have a set value. Instead, building value is determined by the count of that type of building in all players' cities times a multiplier. As in Alhambra, there are 3 scoring rounds during which each building type is examined and points awarded for the player with the majority of that type of building. In the first scoring round, A, only the player with the most tiles of a particular building type scores for that building type (1 times the total count). In the second scoring round, B, the top 2 players score (2 times the total count and 1 times the total count respectively), and in the final round, the top 3 score (3x, 2x, and 1x the total count of that building type). Scoring for a "Beginners Game" is a little different.
There are no ties in Granada: points are never divided like in Alhambra. In the case of two players having the same number of tiles of a particular type in their cities, the player with the highest valued tile of that type wins, and the other player takes next place. So, in Granada, it pays to buy the more expensive buildings.
For example: When the A round-scoring card is turned up, Cindy has 2 Schools, Diana has 2, Tim has 1, Tina and Bailey each have 0, for a total of 5 Schools currently in cities. Cindy's highest School is a 10, Diana's is a 7. So, in round A, Cindy would score 1 x 5 = 5 points.
When the B round-scoring card is turned up, the count for Schools is: Cindy 2, Diana 3, Tim 1, Tina and Bailey 0 each for a total of 6 Schools. So, Diana scores 2 x 6 = 12 points and Cindy scores 1 x 6 = 6 points.
In the final round, the School count is Cindy 2, Diana 3, Tim 1, Tina 2, Bailey 0 for a total of 8 Schools in cities. Cindy's highest School is a 10, Tina's is a 4. So, Diana scores 3 x 8 = 24 points, Cindy score 2 x 8 = 16 points and Tina score 1 x 8 = 8 points.
Another difference in Granada is that the tiles are two-sided: on one side an even-numbered building of some type, on the other a different, odd-numbered building valued exactly one higher. The configuration of the buildings on both sides is identical in terms of moat placement or lack thereof on each side. When purchasing a building, a player can immediately place the building, as is, into her city or may flip it to the other side and place it in her supply for later placement during a remodel action.
The Building Market is initially filled with tiles even-side up. The next time the market is filled, the odd side will be placed up, then even, then odd, etc. A handy toggle feature is provided on the board near the Building Market to facilitate this.
The last difference between Alhambra and Granada, moats instead of walls, is really just a difference in artwork. As in Alhambra, during each scoring round, each player scores points for her longest continuous moat, instead of wall, surrounding her city. The rules are the same regarding tile placement: must be able to trace an unbroken path back to the city's center, moat can touch moat, etc. In games I've played, players have often commented that it seems to be harder to build with the moat tiles of Granada than with the wall tiles of Alhambra. Just one more way to make Granada an advanced version of Alhambra?
Re-implements:
Alhambra
(From the publisher's blurb.)
Granada is new member of the Game: Alhambra family with a more challenging character: in this standalone game the players develop the city of Granada next to Sierra Nevada, where the famous Alhambra stands, by buying building tiles to construct the city which will earn the most victory points. Building tiles now have two sides and there are new building types for which the value is set during the game.
Link to Trailer http://www.queen-games.de/index.php?id=2537----2
Play Differences from Alhambra
Alhambra advanced. Play is the same: buy a building tile, take money or remodel. If you buy a tile for the exact amount, you can take another action, same as in Alhambra. The differences: new building types, building values are dynamic, two-sided tiles, and moats instead of walls.
There are 9 building types in Granada. Unlike Alhambra, the buildings do not have a set value. Instead, building value is determined by the count of that type of building in all players' cities times a multiplier. As in Alhambra, there are 3 scoring rounds during which each building type is examined and points awarded for the player with the majority of that type of building. In the first scoring round, A, only the player with the most tiles of a particular building type scores for that building type (1 times the total count). In the second scoring round, B, the top 2 players score (2 times the total count and 1 times the total count respectively), and in the final round, the top 3 score (3x, 2x, and 1x the total count of that building type). Scoring for a "Beginners Game" is a little different.
There are no ties in Granada: points are never divided like in Alhambra. In the case of two players having the same number of tiles of a particular type in their cities, the player with the highest valued tile of that type wins, and the other player takes next place. So, in Granada, it pays to buy the more expensive buildings.
For example: When the A round-scoring card is turned up, Cindy has 2 Schools, Diana has 2, Tim has 1, Tina and Bailey each have 0, for a total of 5 Schools currently in cities. Cindy's highest School is a 10, Diana's is a 7. So, in round A, Cindy would score 1 x 5 = 5 points.
When the B round-scoring card is turned up, the count for Schools is: Cindy 2, Diana 3, Tim 1, Tina and Bailey 0 each for a total of 6 Schools. So, Diana scores 2 x 6 = 12 points and Cindy scores 1 x 6 = 6 points.
In the final round, the School count is Cindy 2, Diana 3, Tim 1, Tina 2, Bailey 0 for a total of 8 Schools in cities. Cindy's highest School is a 10, Tina's is a 4. So, Diana scores 3 x 8 = 24 points, Cindy score 2 x 8 = 16 points and Tina score 1 x 8 = 8 points.
Another difference in Granada is that the tiles are two-sided: on one side an even-numbered building of some type, on the other a different, odd-numbered building valued exactly one higher. The configuration of the buildings on both sides is identical in terms of moat placement or lack thereof on each side. When purchasing a building, a player can immediately place the building, as is, into her city or may flip it to the other side and place it in her supply for later placement during a remodel action.
The Building Market is initially filled with tiles even-side up. The next time the market is filled, the odd side will be placed up, then even, then odd, etc. A handy toggle feature is provided on the board near the Building Market to facilitate this.
The last difference between Alhambra and Granada, moats instead of walls, is really just a difference in artwork. As in Alhambra, during each scoring round, each player scores points for her longest continuous moat, instead of wall, surrounding her city. The rules are the same regarding tile placement: must be able to trace an unbroken path back to the city's center, moat can touch moat, etc. In games I've played, players have often commented that it seems to be harder to build with the moat tiles of Granada than with the wall tiles of Alhambra. Just one more way to make Granada an advanced version of Alhambra?
Re-implements:
Alhambra
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