-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
7.8Classic Battletech: Jihad Conspiracies – Interstellar Players 2 (2008) -
-
인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Herbert A. Beas II, Jason Hardy, Ken Horner, David L. McCulloch, Michael Miller (II), Steve Mohan, Jr., Ben Rome, Chris Trossen
-
아티스트
Sławomir Maniak, Bradley McDevitt, Florian Stitz
-
인원
게임 소개
3068년 10월 25일, 블레이크의 단어는 이너스피어 HPG 네트워크에 "을 범람시켰다.백색 소음은 횡설수설과 선전의 흐름으로 의사소통을 사실상 불가능하게 만들었다. 소음 속에서 놀라운 비밀이 드러났다. 아나스타시우스 포흐트는 한때 프레데릭 슈타이너였고 콤스타 프리무스 샤릴라 모리는 쿠리타 스파이였다.
그러나 드러나는 비밀과 지하드의 확산된 화재와 함께, 블라키스트들은 이너스피어의 정보기관들이 거의 상상하지 못했던 끔찍한 새로운 무기와 군대를 공개했고, 더 어둡고 새로운 미스터리의 물결과 어둠의 오두막의 속삭임을 낳았다. 숨겨진 세계, 암살자들의 숭배, 고대 사회, 그리고 심지어 하이퍼 스페이스의 미스터리까지 모두 블레이크의 단어라는 새로운 힘의 가능한 원천으로 떠올랐다. 고대 테라에서 멀리 떨어진 클랜의 고향에 이르기까지 인류의 모든 공간에 걸쳐 있는 지하드의 음모는 아마리스 시대 이래 가장 큰 전쟁을 풀어내는 열쇠가 될 수 있다.
지하드 음모론: 인터스텔라 플레이어스 2는 블레이크 지하드의 단어 뒤에서 활동하는 가장 강력하고 영향력 있는 사람들, 조직, 실체들을 묘사한다. 이러한 음모들 중 일부는 클래식 배틀테크 전설에 확고히 기반을 두고 있지만, 이전에 본 적이 없는 방식으로 여기에 나타나 있다; 다른 음모들은 최근에야 그들 자신의 그림자에서 모습을 드러내고 있다. 게임마스터와 플레이어들은 이러한 권력 브로커들 중 어떤 것이 진짜이고 어떤 것이 블라키스트 성전의 혼란과 두려움에 의해 생겨난 편집증적인 환상인지를 결정할 수 있습니다!
그러나 드러나는 비밀과 지하드의 확산된 화재와 함께, 블라키스트들은 이너스피어의 정보기관들이 거의 상상하지 못했던 끔찍한 새로운 무기와 군대를 공개했고, 더 어둡고 새로운 미스터리의 물결과 어둠의 오두막의 속삭임을 낳았다. 숨겨진 세계, 암살자들의 숭배, 고대 사회, 그리고 심지어 하이퍼 스페이스의 미스터리까지 모두 블레이크의 단어라는 새로운 힘의 가능한 원천으로 떠올랐다. 고대 테라에서 멀리 떨어진 클랜의 고향에 이르기까지 인류의 모든 공간에 걸쳐 있는 지하드의 음모는 아마리스 시대 이래 가장 큰 전쟁을 풀어내는 열쇠가 될 수 있다.
지하드 음모론: 인터스텔라 플레이어스 2는 블레이크 지하드의 단어 뒤에서 활동하는 가장 강력하고 영향력 있는 사람들, 조직, 실체들을 묘사한다. 이러한 음모들 중 일부는 클래식 배틀테크 전설에 확고히 기반을 두고 있지만, 이전에 본 적이 없는 방식으로 여기에 나타나 있다; 다른 음모들은 최근에야 그들 자신의 그림자에서 모습을 드러내고 있다. 게임마스터와 플레이어들은 이러한 권력 브로커들 중 어떤 것이 진짜이고 어떤 것이 블라키스트 성전의 혼란과 두려움에 의해 생겨난 편집증적인 환상인지를 결정할 수 있습니다!
On October 25, 3068, the Word of Blake flooded the Inner Sphere HPG networks with "White Noise", a stream of gibberish and propaganda that made communications virtually impossible. Amid the noise, stunning secrets were revealed: Anastasius Focht was once Frederick Steiner; ComStar Primus Sharilar Mori was a Kurita spy.
Yet along with the secrets revealed and the spreading fires of the Jihad, the Blakists unveiled terrible new weapons and an army the size of which the intelligence agencies of the Inner Sphere had scarcely dreamed, spawning a darker, new wave of mysteries, and whispers of shadowy cabals. Hidden worlds, cults of assassins, ancient societies and even the mysteries of hyperspace - all emerged as possible sources for the Word of Blake's newfound power. Once more spanning all of human space from ancient Terra to the far-flung Clan homeworlds, the conspiracies behind the Jihad could be the key to unraveling the greatest war since the days of Amaris.
Jihad Conspiracies: Interstellar Players 2 describes several of the most powerful and influential people, organizations, and entities at work behind the scenes of the Word of Blake Jihad. Some of these conspiracies are firmly grounded in Classic BattleTech lore, but shown here in ways never before seen; others have only recently emerged from their own shadows. Gamemasters and players can decide which of these power brokers are real and which are paranoid fantasies spawned by the chaos and fear of the Blakist Holy War!
Yet along with the secrets revealed and the spreading fires of the Jihad, the Blakists unveiled terrible new weapons and an army the size of which the intelligence agencies of the Inner Sphere had scarcely dreamed, spawning a darker, new wave of mysteries, and whispers of shadowy cabals. Hidden worlds, cults of assassins, ancient societies and even the mysteries of hyperspace - all emerged as possible sources for the Word of Blake's newfound power. Once more spanning all of human space from ancient Terra to the far-flung Clan homeworlds, the conspiracies behind the Jihad could be the key to unraveling the greatest war since the days of Amaris.
Jihad Conspiracies: Interstellar Players 2 describes several of the most powerful and influential people, organizations, and entities at work behind the scenes of the Word of Blake Jihad. Some of these conspiracies are firmly grounded in Classic BattleTech lore, but shown here in ways never before seen; others have only recently emerged from their own shadows. Gamemasters and players can decide which of these power brokers are real and which are paranoid fantasies spawned by the chaos and fear of the Blakist Holy War!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
477
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18