Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 631
STRATEGY : 363
  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.83 / 5

게임 소개

플레이어는 고대 이집트의 건축가로 파라오(스핑크스, 오벨리스크, 사원, 피라미드)가 요청한 다양한 기념물을 건설하며 최고의 명성을 얻기 위해 경쟁한다.

경기는 5턴 동안 진행됩니다. 각각의 턴마다, 플레이어들은 나일 강둑을 따라 그들의 폰을 보드 위에 놓고, 각각의 칸에 표시된 이점을 얻는다. 오른쪽 둑에는 플레이어가 노동자를 얻고, 상업 능력을 향상시키며, 홍수에 영향을 미치고(따라서 필드의 비옥함) 기념물을 지을 권리를 보유할 수 있는 고정된 사각형이 있다. 왼쪽 둑에서 플레이어는 각 턴이 시작될 때 10개의 칸에 무작위로 배치된 카드를 가져갈 수 있으며, 이 카드들 중 일부는 경기가 끝날 때까지 보관된다.

Egizia에서 그 근로자 배치 기술자에 반전은 선수들은 나일 강의 섭리에 따라,여(위 보드의 밑바닥까지, 지중해로부터 보인다)을 움직이는 희생양을 우선해야 한다. 이런 식으로, 각 배치는 상대방이 같은 칸을 선택하지 못하도록 막을 뿐만 아니라(여러 명의 플레이어가 항상 허용되는 기념물 제외), 플레이어가 자신의 남은 폰을 자신이 방금 점유한 칸 아래의 칸에만 배치하도록 강제한다("pawns"는 리소스 중 하나이기 때문에 "workers"). 곡식과 돌과 같은 게임).

배치 단계가 끝나면, 선수들의 일꾼들은 밭에서 생산된 곡식을 먹여야 한다. 각 밭의 생산은 나일강의 범람을 기반으로 하기 때문에 어떤 밭은 돌 때마다 곡식을 주지 않을 수도 있다. 선수가 모든 노동자에게 줄 곡식이 부족하면 빅토리 포인트(보드의 특정 트랙에 기록되는 상품 능력이 향상된 플레이어에게 더 좋은 비율)로 사야 한다.

그 후, 소유 채석장에서 돌을 받아 일꾼들과 함께 기념비를 짓는데 사용된다.

경기가 끝나면, 스핑크스 카드의 특정 조건을 충족시켜 얻은 보너스(주로 기념비 쌓기)에 경기 중 획득한 포인트가 더해진다. 가장 높은 총계를 가진 사람이 승자입니다.

온라인 재생


유카타(턴 기반)
The players are builders in Ancient Egypt, competing to get the most fame building different monuments requested by the Pharaoh (the Sphinx, the Obelisk, the Temple, and the Pyramid).

The game lasts 5 turns. In each turn, the players place their pawns on the board, along the banks of the Nile, getting the advantages shown on each square. On the right bank there are fixed squares where the players may get workers, improve their mercantile capabilities, influence the floods (and thus the fertility of the fields) and reserve the right to build the monuments (that are built only after all the placements are done). On the left bank the players may take cards that are deployed randomly on the 10 squares at the start of each turn; some of these cards are kept until the end of the game (cultivable fields, stone quarries, deities granting special advantages), while others are discarded after the use and offer multiple immediate advantages.

In Egizia, the twist on the worker placement mechanic is that the players must place their pawns following the course of the Nile, moving northwards (from the top to the bottom of the board, that is seen from the Mediterranean Sea). In this way, each placement not only blocks the opponents from choosing the same square (except monuments, where multiple players are always allowed), but also forces the player to place his remaining pawns only on the squares below the one he just occupied (note that "pawns" are placed, since "workers" are one of the resources of the game, like grain and stones).

When the placement phase is over, the workers of the players must be fed with the grain produced in the fields. The production of each field is based on the floods of the Nile, so some fields may not give grain each turn. If a player has not enough grain for all his workers, he has to buy it with Victory Points (the ratio is better for players with improved mercantile capabilities, recorded on a specific track on the board).

After that, stones are received from the owned quarries and used to build the monuments (if the right to do was reserved earlier) along with the workers.

When the game ends, the points scored during the game (mainly building the monuments) are added to the bonuses obtained fulfilling certain conditions on the Sphinx cards. Whoever has the highest total is the winner.

Online Play


Yucata (turn-based)

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.9

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 417

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 422

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 359

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 322

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 593

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 601

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 696

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 909

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1002

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 577

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 490

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 686

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 353

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 729

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 433

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News