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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Deron Dorna
-
아티스트
-
인원
게임 소개
'왕의 피'에서 플레이어들은 중세 유럽에서 가장 찬란한 왕조를 건설하기 위해 경쟁한다. 처음에는 하나의 왕국의 지배자로 시작하지만 게임의 진행 과정에서 주인이 바뀔 수 있으며 여러 개의 왕관을 쓰고 있거나 왕관이 전혀 없는 자신을 발견할 수 있습니다. 당신의 궁극적인 목표는 통치할 수 있는 왕국을 풍요롭게 함으로써 영광을 얻는 것이다; 당신이 왕국’의 기관을 개발하거나 새로운 땅을 정복함으로써 그 영역의 크기를 늘리면, 당신은 영광을 얻게 된다. 충분히 영광을 모으면 모든 왕국에 특별한 보너스나 능력을 부여하는 공적을 획득할 수 있습니다 모든 업적이 인정되면 게임이 종료되고 가장 많은 영광의 플레이어가 승리합니다.
왕의 피는 전쟁, 문명 건설, 그리고 정치 공작의 독특한 혼합이다. 각각의 차례는 당신의 왕국들을 위한 행동 방향을 선택한다. 군사적으로 확장을 시도할 것인가, 아니면 당신의 왕국을 더 강하고, 더 생산적이고, 문화적으로 발전시킬 기관을 개발하는 것에 초점을 맞출 것인가? 당신의 통치는 결코 안전하지 않기 때문에, 어떤 시점에서는 이러한 프로젝트로부터 관심과 자원을 다른 곳으로 돌려야 할 것이다 - 다른 플레이어들은 당신의 지속적인 라이벌이며 조용히 당신의 왕좌에 대한 권리를 주장하거나 당신의 왕국을 폭력적인 반란으로 몰아넣을 것이다. 조심스럽다면 왕관이 벗겨져 다른 사람에게 주어져 망명 생활을 할 수 밖에 없을 것입니다.
왕의 피는 카드로 움직이지만 전통적인 방식은 아니다. 각 왕국은 각자의 왕국 카드를 가지고 있으며, 각각은 행동 유형(개발, 병력 증원, 세금 등)을 나타내며, 각 왕국은 여전히 손에 쥐고 있는 카드 중에서 하나를 선택한다. 선수들이 영광을 얻고 경기를 이기는 것은 이런 행동을 통해서다. 그러나 각 플레이어는 다이너스티 카드도 가지고 있는데, 각 차례마다 다른 왕국을 방해하거나, 자신의 왕국에 대한 정치적 영향력을 향상시키거나, 경쟁 왕국을 정치적으로 지배할 준비를 할 수 있다. 그러므로, 각 플레이어는 자신의 왕국을 확장하고 발전시키기 위해서 뿐만 아니라, 가능한 많은 왕국을 차지하기 위해 자신을 포지셔닝하면서 정치적 경쟁자들로부터 자신의 왕국을 지키기 위해 노력해야 한다.
그 게임은 자유 D입니다.I.Y. 버라이어티 - 부품을 직접 인쇄해야 합니다. 게임 시간은 확장 가능합니다. 사용 가능한 모든 업적이 청구되면 게임이 종료되므로 몇 가지 업적만 사용하여 짧은 게임을 설정하거나, 모든 업적들을 사용할 수 있게 하여 진정한 서사시 게임을 만들 수 있습니다.
왕의 피는 전쟁, 문명 건설, 그리고 정치 공작의 독특한 혼합이다. 각각의 차례는 당신의 왕국들을 위한 행동 방향을 선택한다. 군사적으로 확장을 시도할 것인가, 아니면 당신의 왕국을 더 강하고, 더 생산적이고, 문화적으로 발전시킬 기관을 개발하는 것에 초점을 맞출 것인가? 당신의 통치는 결코 안전하지 않기 때문에, 어떤 시점에서는 이러한 프로젝트로부터 관심과 자원을 다른 곳으로 돌려야 할 것이다 - 다른 플레이어들은 당신의 지속적인 라이벌이며 조용히 당신의 왕좌에 대한 권리를 주장하거나 당신의 왕국을 폭력적인 반란으로 몰아넣을 것이다. 조심스럽다면 왕관이 벗겨져 다른 사람에게 주어져 망명 생활을 할 수 밖에 없을 것입니다.
왕의 피는 카드로 움직이지만 전통적인 방식은 아니다. 각 왕국은 각자의 왕국 카드를 가지고 있으며, 각각은 행동 유형(개발, 병력 증원, 세금 등)을 나타내며, 각 왕국은 여전히 손에 쥐고 있는 카드 중에서 하나를 선택한다. 선수들이 영광을 얻고 경기를 이기는 것은 이런 행동을 통해서다. 그러나 각 플레이어는 다이너스티 카드도 가지고 있는데, 각 차례마다 다른 왕국을 방해하거나, 자신의 왕국에 대한 정치적 영향력을 향상시키거나, 경쟁 왕국을 정치적으로 지배할 준비를 할 수 있다. 그러므로, 각 플레이어는 자신의 왕국을 확장하고 발전시키기 위해서 뿐만 아니라, 가능한 많은 왕국을 차지하기 위해 자신을 포지셔닝하면서 정치적 경쟁자들로부터 자신의 왕국을 지키기 위해 노력해야 한다.
그 게임은 자유 D입니다.I.Y. 버라이어티 - 부품을 직접 인쇄해야 합니다. 게임 시간은 확장 가능합니다. 사용 가능한 모든 업적이 청구되면 게임이 종료되므로 몇 가지 업적만 사용하여 짧은 게임을 설정하거나, 모든 업적들을 사용할 수 있게 하여 진정한 서사시 게임을 만들 수 있습니다.
In Blood of Kings, players compete to build the most glorious dynasty in medieval Europe. You start as the ruler of a single kingdom, but over the course of the game kingdoms can change hands, and you may find yourself wearing several crowns - or no crown at all. Your ultimate goal is to gain Glory by enriching the kingdoms you have had the opportunity to rule; when you develop a kingdom’s institutions or increase the size of its domain by conquering new lands, you gain Glory. Accumulate enough Glory and you get to claim an Achievement, which grants all your kingdoms a special bonus or capability. When all Achievements have been claimed, the game ends and the player with the most Glory wins.
Blood of Kings is a unique blend of warfare, civilization building, and political maneuvering. Each turn you choose the course of action for each of your kingdoms. Will you attempt to expand militarily, or focus on developing institutions to make your kingdoms stronger, more productive, and more culturally advanced? At some point you will have to divert attention and resources away from these projects to root out enemies at court, for your rule is never truly secure - other players are your constant rivals, quietly positioning themselves to claim rights to your throne or thrust your kingdoms into violent rebellion. If you aren’t careful, you can find your crown stripped away and given to another, forcing you into exile to brood and plot your eventual return to power.
Blood of Kings is card-driven, but not in the traditional manner. Each kingdom has its own hand of Kingdom cards, each of which denotes a type of action (development, raising troops, taxation, etc.), and each turn its ruler chooses one card to play from those still in hand. It is through these actions that players gain Glory and win the game. However, each player also has a hand of Dynasty cards, which he can use each turn to hinder other kingdoms, improve his political hold on his own kingdoms, or prepare to take political control of rival kingdoms. Therefore, each player must work not only to expand and improve his kingdoms, but to defend his kingdoms against political rivals while positioning himself to take over as many kingdoms as possible.
The game is of the free D.I.Y. variety - you will have to print your own components. Playing time is scalable. Since the game ends when all available Achievements have been claimed, you can set up a short game by using only a few Achievements, or create a truly epic game by making all of the Achievements available.
Blood of Kings is a unique blend of warfare, civilization building, and political maneuvering. Each turn you choose the course of action for each of your kingdoms. Will you attempt to expand militarily, or focus on developing institutions to make your kingdoms stronger, more productive, and more culturally advanced? At some point you will have to divert attention and resources away from these projects to root out enemies at court, for your rule is never truly secure - other players are your constant rivals, quietly positioning themselves to claim rights to your throne or thrust your kingdoms into violent rebellion. If you aren’t careful, you can find your crown stripped away and given to another, forcing you into exile to brood and plot your eventual return to power.
Blood of Kings is card-driven, but not in the traditional manner. Each kingdom has its own hand of Kingdom cards, each of which denotes a type of action (development, raising troops, taxation, etc.), and each turn its ruler chooses one card to play from those still in hand. It is through these actions that players gain Glory and win the game. However, each player also has a hand of Dynasty cards, which he can use each turn to hinder other kingdoms, improve his political hold on his own kingdoms, or prepare to take political control of rival kingdoms. Therefore, each player must work not only to expand and improve his kingdoms, but to defend his kingdoms against political rivals while positioning himself to take over as many kingdoms as possible.
The game is of the free D.I.Y. variety - you will have to print your own components. Playing time is scalable. Since the game ends when all available Achievements have been claimed, you can set up a short game by using only a few Achievements, or create a truly epic game by making all of the Achievements available.
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