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6.1Invasion: Sicily – Alexander vs Kesselring (1974) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.29 / 5
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디자이너
David C. Isby
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아티스트
Al Zygier
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인원
게임 소개
허스키 작전(Operation Husky, 1943년 7월 10일 - 1943년 8월 17일)은 제2차 세계 대전의 가장 큰 해상 침공 중 하나이다. 이 게임은 플레이어들이 침략을 재연할 수 있게 해줍니다.이 게임은 랜드 커맨드 시리즈의 세 번째 게임인 1권이다.
이 게임은 작은 (17"x16") 맵과 갑옷, 보병, 메흐, 낙하산, 글라이더, 레인저/특공대 등을 나타내는 72개의 유닛 카운터가 있으며, 대대에 따라 크기가 다르다. 공군력과 해군의 포격은 추상적으로 다뤄진다.
역사적, 역사적 단위를 사용한 자유로운 설정, 가변적 역사적 사건의 세 가지 시나리오가 있다. 짧은 규칙과 낮은 단위 수는 게임을 빠르게 움직이게 하지만 최대 25회전까지 지속될 수 있다. 규칙에는 선택적 규칙과 몇 가지 시나리오(몇 가지 "What Ifs")와 역사적인 논평.
연합군은 더 많은 부대와 해상 침략을 할 수 있는 능력을 가지고 있지만, 그들은 또한 공격의 부담도 가지고 있다. 추축국은 연합군의 진격을 지연시키기 위해 어려운 지형을 현명하게 이용해야 합니다. 포인트는 포착되거나 보유된 목표에 따라 플레이어에게 부여됩니다. 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
이 게임은 작은 (17"x16") 맵과 갑옷, 보병, 메흐, 낙하산, 글라이더, 레인저/특공대 등을 나타내는 72개의 유닛 카운터가 있으며, 대대에 따라 크기가 다르다. 공군력과 해군의 포격은 추상적으로 다뤄진다.
역사적, 역사적 단위를 사용한 자유로운 설정, 가변적 역사적 사건의 세 가지 시나리오가 있다. 짧은 규칙과 낮은 단위 수는 게임을 빠르게 움직이게 하지만 최대 25회전까지 지속될 수 있다. 규칙에는 선택적 규칙과 몇 가지 시나리오(몇 가지 "What Ifs")와 역사적인 논평.
연합군은 더 많은 부대와 해상 침략을 할 수 있는 능력을 가지고 있지만, 그들은 또한 공격의 부담도 가지고 있다. 추축국은 연합군의 진격을 지연시키기 위해 어려운 지형을 현명하게 이용해야 합니다. 포인트는 포착되거나 보유된 목표에 따라 플레이어에게 부여됩니다. 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
The Allied invasion of Axis-held Sicily, called Operation Husky, 10 July 1943 - 17 August 1943, was one of the greatest seaborne invasions of World War II. This game allows players to re-enact the invasion.This was the third game in the Rand Command Series, Volume 1.
The game has a small (17"x16") map and 72 unit counters representing armor, infantry, mech, parachute, glider and ranger/commando units, varying in size from battalion to brigade. Airpower and naval gunfire are handled abstractly.
There are three scenarios: historical, free setup using historical units, and variable historical occurrences. Short rules and a low unit count make the game move quickly, but it can last up to 25 turns. The rules include optional rules and several scenarios (including a couple of "What Ifs"), and an historical commentary.
The Allies have more units and the ability to make sea invasions, but they also have the burden of attack. The Axis need to make wise use of the difficult terrain to delay the Allied advance. Points are awarded to players based on objectives either captured or held... the player amassing the highest number of points wins the game.
The game has a small (17"x16") map and 72 unit counters representing armor, infantry, mech, parachute, glider and ranger/commando units, varying in size from battalion to brigade. Airpower and naval gunfire are handled abstractly.
There are three scenarios: historical, free setup using historical units, and variable historical occurrences. Short rules and a low unit count make the game move quickly, but it can last up to 25 turns. The rules include optional rules and several scenarios (including a couple of "What Ifs"), and an historical commentary.
The Allies have more units and the ability to make sea invasions, but they also have the burden of attack. The Axis need to make wise use of the difficult terrain to delay the Allied advance. Points are awarded to players based on objectives either captured or held... the player amassing the highest number of points wins the game.
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