-
BGG랭킹
BGG전체 : 1623
STRATEGY : 886
-
-
인원
3-7 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.46 / 5
-
디자이너
Sid Sackson
-
아티스트
Shannon Crutchfield, Paul Herbert, Jake "Seven" Thomashow
-
인원
게임 소개
원래 3M 가메트 시리즈의 일부로 출시된 마스터 디자이너 시드 삭슨의 고전 감점 게임인 슬루트에서 플레이어들은 게임 시작 전에 숨겨져 있던 36장의 보석 카드 중 하나인 숨겨진 보석을 찾고 있다. 이 보석 덱 –의 나머지 부분은 4가지 색상 중 하나로 다이아몬드, 진주 또는 오팔이 1-3개씩 나타나며 플레이어들에게 고르게 분배되며, 나머지 카드는 위로 펼쳐져 있다. 따라서, 여러분과 다른 모든 사람들은가 놓치지 않는 것에 대한 몇 가지 정보로부터 시작합니다.
A 두 번째 덱에는 54개의 검색 카드가 들어 있으며, 각각 다이아몬드, 페어, 블루 오팔, 레드 펄 또는 사용자가 선택한 요소와 같은 하나 또는 두 개의 요소를 보여줍니다. 각 플레이어는 네 개의 페이스업 검색 카드를 받게 되며, 차례로 카드 중 하나를 선택하여 상대에게 표시된 종류의 보석 카드가 몇 개인지 묻습니다. 예를 들어, 쌍을 요청하면 플레이어가 몇 쌍이 들어있는지 알려줘야 하지만 어떤 쌍이 들어있는지 알려줘야 합니다. 예를 들어, 레드 다이아몬드와 같은 좀 더 구체적인 것을 요구하면 플레이어가 얼마나 많은 카드를 들고 있는지 모든 사람에게 공개하는 반면 당신은 비밀리에 카드를 볼 수 있다.
Player는 스코어 패드에서 정보를 추적합니다. 숨겨진 보석은 언제든지 맞힐 수 있고, 차례에 따라 어떤 검색카드가 있든 상관없이 한 가지 질문을 하면 바로 시트를 표시하고 숨겨진 보석을 확인해 추측할 수 있다. 틀리면 게임을 계속하지만 질문에만 대답할 수 있고, 정답이 맞으면 승리합니다.
규칙과 카드의 단순성은 게임의 복잡성을 무시합니다. 어떤 경우에는 카드를 볼 수 있지만, 어떤 경우에는 상대가 들고 있는 카드의 수만을 듣게 되어 추론하기가 어렵습니다. 어떤 표기법이라도 유연하고 신뢰할 수 있어야 합니다 부정적인 정보뿐만 아니라 긍정적인 정보를 기록해서 하나씩 가능성을 체크해야 합니다
게임 보드, 움직임, 플레이어 근접성을 제외한 슬루트에서 그 게임의 핵심 메커니즘이 사용되는, 찾기 힘든 암살자의 경우.
A 두 번째 덱에는 54개의 검색 카드가 들어 있으며, 각각 다이아몬드, 페어, 블루 오팔, 레드 펄 또는 사용자가 선택한 요소와 같은 하나 또는 두 개의 요소를 보여줍니다. 각 플레이어는 네 개의 페이스업 검색 카드를 받게 되며, 차례로 카드 중 하나를 선택하여 상대에게 표시된 종류의 보석 카드가 몇 개인지 묻습니다. 예를 들어, 쌍을 요청하면 플레이어가 몇 쌍이 들어있는지 알려줘야 하지만 어떤 쌍이 들어있는지 알려줘야 합니다. 예를 들어, 레드 다이아몬드와 같은 좀 더 구체적인 것을 요구하면 플레이어가 얼마나 많은 카드를 들고 있는지 모든 사람에게 공개하는 반면 당신은 비밀리에 카드를 볼 수 있다.
Player는 스코어 패드에서 정보를 추적합니다. 숨겨진 보석은 언제든지 맞힐 수 있고, 차례에 따라 어떤 검색카드가 있든 상관없이 한 가지 질문을 하면 바로 시트를 표시하고 숨겨진 보석을 확인해 추측할 수 있다. 틀리면 게임을 계속하지만 질문에만 대답할 수 있고, 정답이 맞으면 승리합니다.
규칙과 카드의 단순성은 게임의 복잡성을 무시합니다. 어떤 경우에는 카드를 볼 수 있지만, 어떤 경우에는 상대가 들고 있는 카드의 수만을 듣게 되어 추론하기가 어렵습니다. 어떤 표기법이라도 유연하고 신뢰할 수 있어야 합니다 부정적인 정보뿐만 아니라 긍정적인 정보를 기록해서 하나씩 가능성을 체크해야 합니다
게임 보드, 움직임, 플레이어 근접성을 제외한 슬루트에서 그 게임의 핵심 메커니즘이 사용되는, 찾기 힘든 암살자의 경우.
In Sleuth, a classic deduction game from master designer Sid Sackson originally released as part of the 3M Gamette Series, players are searching for a hidden gem, one of 36 gem cards hidden before the start of the game. The remainder of this gem deck – with each card showing 1-3 diamonds, pearls or opals in one of four colors – is distributed evenly among the players, with any remaining cards laid face up. Thus, you and everyone else starts with some information about what's not missing.
A second deck contains 54 search cards, each showing one or two elements, such as diamonds, pairs, blue opals, red pearls, or an element of your choice. Each player receives four face-up search cards; on a turn, you choose one of those cards and ask an opponent how many gem cards they have of the type shown. If you ask for, say, pairs, the player must tell you how many pairs they hold but not which specific pairs; if you ask for something more specific, say, red diamonds, the player reveals to everyone how many such cards she holds while you get to look at them in secret.
Players track information on a score pad. You can guess the hidden gem at any time, or on your turn you can ask any one question regardless of which search cards you have, then immediately make a guess by marking your sheet and checking the hidden gem card. If you're wrong, you keep playing but can only answer questions; if you're correct, you win.
The simplicity of the rules and the cards belies the complexity of the game. In some cases you see cards, while in others you hear only the number of cards that an opponent holds, making it tough to deduce. Any notation system you devise must be both flexible and reliable, recording negative information as well as positive in order to tick off the possibilities one by one...
Reimplements:
The Case of the Elusive Assassin, with the core mechanisms of that game being used in Sleuth, minus the game board, movement and player proximity.
A second deck contains 54 search cards, each showing one or two elements, such as diamonds, pairs, blue opals, red pearls, or an element of your choice. Each player receives four face-up search cards; on a turn, you choose one of those cards and ask an opponent how many gem cards they have of the type shown. If you ask for, say, pairs, the player must tell you how many pairs they hold but not which specific pairs; if you ask for something more specific, say, red diamonds, the player reveals to everyone how many such cards she holds while you get to look at them in secret.
Players track information on a score pad. You can guess the hidden gem at any time, or on your turn you can ask any one question regardless of which search cards you have, then immediately make a guess by marking your sheet and checking the hidden gem card. If you're wrong, you keep playing but can only answer questions; if you're correct, you win.
The simplicity of the rules and the cards belies the complexity of the game. In some cases you see cards, while in others you hear only the number of cards that an opponent holds, making it tough to deduce. Any notation system you devise must be both flexible and reliable, recording negative information as well as positive in order to tick off the possibilities one by one...
Reimplements:
The Case of the Elusive Assassin, with the core mechanisms of that game being used in Sleuth, minus the game board, movement and player proximity.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
496
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18