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BGG랭킹
BGG전체 : 2906
STRATEGY : 1322
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.24 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
라이너 니지아의 신, 인간, 그리고 그들의 기념물들로 이루어진 또 다른 도전적인 게임입니다!
이 게임은 1500년의 이집트 역사에 걸쳐 있다. 라의 사제들은 그들의 권력과 명성을 확장하려고 한다. 그들은 농부들, 전사들, 상인, 그리고 서기관들을 지시함으로써 이것을 합니다. 그들은 다른 사람들이 곡창지대, 요새, 시장, 도서관을 짓게 합니다. 그리고 그들은 태양의 신 라의 영광을 위해 거대한 피라미드를 세웁니다!
이 게임은 라의 재작업으로, 대부분의 규칙은 같지만 완전히 다른 채점 타일이 경매에 나오는데, 그 중 일부는 양면으로 되어 있어 플레이어들이 어느 쪽을 사용할지 선택해야 한다. 상대방을 위해서요
보드 및 조각: IASB는 효과적인 시간과 경매의 두 가지 트랙을 가지고 있다. 또한 두 트랙 사이에 예비 입찰 타일을 위한 공간이 있습니다. 가방 안에는 태양, 사제, 역병, 사람, 건물, 피라미드로 구성된 모든 콜렉터블 타일이 들어있다. 경매에 이길 때 쓰는 입찰 타일입니다. 옥션 토큰, 플레이 질서를 유지하기 위해 활성 플레이어를 보여주기 위해 사용됩니다.
플레이: 게임은 3세기 동안 진행됩니다. 각 라운드는 태양(시간) 트랙이 채워지면 종료된다.
태양 타일이 아닌 타일은 경매 트랙에 배치되며, 양면 타일의 경우 활성 플레이어가 사용할 면을 결정합니다. 경매는 타일을 그리는 대신 플레이어가 호출하거나 경매 트랙이 채워지면 자동으로 호출할 수 있다. 각 선수는 공개 입찰을 하거나 패스할 수 있다. 낙찰자는 경매 트랙의 타일을 가져다가 그의 입찰 타일을 가운데 있는 것과 바꿉니다. 모든 플레이어가 통과하면(예를 들어 전염병 타일을 피하기 위해) 이러한 타일은 플레이에서 제외된다.
점수 매기기: 각 시대마다 안크 부사장(Ankhs)은 대부분의 인물과 건물에 수여된다. 전염병에 대한 벌칙이 부과된다(많은 사제들이 이를 상쇄할 수 있다). 그리고 나서 사람과 사제 타일은 놀이에서 사라지고, 건물, 피라미드, 전염병은 다음 시대로 옮겨져서 다시 점수를 얻을 수 있다. 3세기 말에 피라미드는 건축 높이와 사용된 타일로 점수를 매긴다. 안크 컬렉션은 현재 포인트로 전환되었습니다. 마지막으로 보너스 & 패널티도 타일을 입찰하는 플레이어에 따라 부여된다.
이 게임은 1500년의 이집트 역사에 걸쳐 있다. 라의 사제들은 그들의 권력과 명성을 확장하려고 한다. 그들은 농부들, 전사들, 상인, 그리고 서기관들을 지시함으로써 이것을 합니다. 그들은 다른 사람들이 곡창지대, 요새, 시장, 도서관을 짓게 합니다. 그리고 그들은 태양의 신 라의 영광을 위해 거대한 피라미드를 세웁니다!
이 게임은 라의 재작업으로, 대부분의 규칙은 같지만 완전히 다른 채점 타일이 경매에 나오는데, 그 중 일부는 양면으로 되어 있어 플레이어들이 어느 쪽을 사용할지 선택해야 한다. 상대방을 위해서요
보드 및 조각: IASB는 효과적인 시간과 경매의 두 가지 트랙을 가지고 있다. 또한 두 트랙 사이에 예비 입찰 타일을 위한 공간이 있습니다. 가방 안에는 태양, 사제, 역병, 사람, 건물, 피라미드로 구성된 모든 콜렉터블 타일이 들어있다. 경매에 이길 때 쓰는 입찰 타일입니다. 옥션 토큰, 플레이 질서를 유지하기 위해 활성 플레이어를 보여주기 위해 사용됩니다.
플레이: 게임은 3세기 동안 진행됩니다. 각 라운드는 태양(시간) 트랙이 채워지면 종료된다.
태양 타일이 아닌 타일은 경매 트랙에 배치되며, 양면 타일의 경우 활성 플레이어가 사용할 면을 결정합니다. 경매는 타일을 그리는 대신 플레이어가 호출하거나 경매 트랙이 채워지면 자동으로 호출할 수 있다. 각 선수는 공개 입찰을 하거나 패스할 수 있다. 낙찰자는 경매 트랙의 타일을 가져다가 그의 입찰 타일을 가운데 있는 것과 바꿉니다. 모든 플레이어가 통과하면(예를 들어 전염병 타일을 피하기 위해) 이러한 타일은 플레이에서 제외된다.
점수 매기기: 각 시대마다 안크 부사장(Ankhs)은 대부분의 인물과 건물에 수여된다. 전염병에 대한 벌칙이 부과된다(많은 사제들이 이를 상쇄할 수 있다). 그리고 나서 사람과 사제 타일은 놀이에서 사라지고, 건물, 피라미드, 전염병은 다음 시대로 옮겨져서 다시 점수를 얻을 수 있다. 3세기 말에 피라미드는 건축 높이와 사용된 타일로 점수를 매긴다. 안크 컬렉션은 현재 포인트로 전환되었습니다. 마지막으로 보너스 & 패널티도 타일을 입찰하는 플레이어에 따라 부여된다.
Another challenging game of Gods, men, and their monuments from Reiner Knizia!
The game spans 1500 years of Egyptian history. The priests of Ra seek to extend their power and fame. They do this by directing farmers, warriors, merchants, and scribes. They cause others to build granaries, fortresses, markets, and libraries. And they erect a gigantic pyramid for the glory of the Sun God Ra!
This game is a rework of Ra, with most of the same rules but completely different scoring tiles that come up for auction, some of which are two-sided, requiring players to choose which side they will make available for themselves... and for their opponents.
Board & Pieces: The Board has 2 tracks, effectively time and auction. Also there is a space between the two track for a spare bidding tile. In a bag are all the Collectible tiles, some double sided, consisting of Sun of Ra, Priests, Plagues, People, Buildings & Pyramids. Bidding Tiles, used to win auctions. Auction Token, used to show active player to maintain play order.
Play: The game is played over 3 epochs (rounds). Each round ends when the Sun of Ra (time) track is filled.
Any non Sun tile is placed on the Auction track, in the case of double sided tiles the active player decides which side to use. Auctions can either be called by a player (instead of drawing a tile), or automatic when the auction track is filled. Each player may make one open bid, or pass. The winner takes the tiles in the auction track and swaps his bidding tile with the one in the middle. If all players pass (for example to avoid Plague tiles) then these tiles are taken out of play.
Scoring: At the each epoch VPs, or Ankhs, are awarded for most of a type or a variety of People & Buildings. Penalties are awarded for Plagues (which can be offset by a number of Priests). People and Priest tiles are then taken out of play, Buildings, Pyramids & Plagues are carried over into the next epoch, so can be scored again. At the end of the 3rd epoch, Pyramids are also scored by construction height and tiles used. Ankh collections are now converted to points. Finally a bonus & penalty is also awarded depending on a players bidding tiles.
The game spans 1500 years of Egyptian history. The priests of Ra seek to extend their power and fame. They do this by directing farmers, warriors, merchants, and scribes. They cause others to build granaries, fortresses, markets, and libraries. And they erect a gigantic pyramid for the glory of the Sun God Ra!
This game is a rework of Ra, with most of the same rules but completely different scoring tiles that come up for auction, some of which are two-sided, requiring players to choose which side they will make available for themselves... and for their opponents.
Board & Pieces: The Board has 2 tracks, effectively time and auction. Also there is a space between the two track for a spare bidding tile. In a bag are all the Collectible tiles, some double sided, consisting of Sun of Ra, Priests, Plagues, People, Buildings & Pyramids. Bidding Tiles, used to win auctions. Auction Token, used to show active player to maintain play order.
Play: The game is played over 3 epochs (rounds). Each round ends when the Sun of Ra (time) track is filled.
Any non Sun tile is placed on the Auction track, in the case of double sided tiles the active player decides which side to use. Auctions can either be called by a player (instead of drawing a tile), or automatic when the auction track is filled. Each player may make one open bid, or pass. The winner takes the tiles in the auction track and swaps his bidding tile with the one in the middle. If all players pass (for example to avoid Plague tiles) then these tiles are taken out of play.
Scoring: At the each epoch VPs, or Ankhs, are awarded for most of a type or a variety of People & Buildings. Penalties are awarded for Plagues (which can be offset by a number of Priests). People and Priest tiles are then taken out of play, Buildings, Pyramids & Plagues are carried over into the next epoch, so can be scored again. At the end of the 3rd epoch, Pyramids are also scored by construction height and tiles used. Ankh collections are now converted to points. Finally a bonus & penalty is also awarded depending on a players bidding tiles.
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