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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: 4-8 명
  • 게임시간

    30-45 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.19 / 5

게임 소개

Ug-Tect에서, Argh로 처음 출시되었습니다!텍스쳐는 플레이어들이 팀을 이뤄 멋진 – 음, 주변에 놓여있는 재료로 "function"–구조물을 만드는 작업을 합니다. 그러나 모든 플레이어는 원시인이기 때문에 빌드할 블록이 거칠 뿐이고 원시적인 제스처와 소리를 통해서만 의사소통이 가능합니다. 우궁구!

팀의 건축가는 완성된 설계에서 블록을 배치하는 방법을 보여주는 빌딩 도면을 볼 수 있습니다. 여러분의 팀의 건축가들이 그 힘든 일을 하도록 하려면, 여러분은 발을 구르거나 팔을 머리 위로 올리는 것과 같은 제스처를 통해 어떤 조각을 사용할지, 그리고 그것을 어떻게 해야 할지 그들에게 말해야 합니다. "마웅구"는 건물의 맨 앞에 놓으라고 말하고 "마웅구"는 뒤에 놓으라는 뜻입니다. 왼쪽이나 오른쪽, 위나 아래로, 눕히거나 회전시키는 것; 몇 가지 명령과 신뢰할 수 있는 (팽창할 수 있는) 막대기로 많은 세부 사항을 전달해야 합니다. 당신이 명령을 내렸을 때 당신의 팀이 잘 해냈을 때, 그들의 머리를 한 번 두드리면 승인이 나타납니다. 하지만 그들을 두 번 때리면, 그들은 그들이 망쳤다는 것을 알고 더 많은 주의를 기울일 필요가 있다. 내가 말했지, "카룽구!!& (스톰프 스톰프 스톰프)

가장 빠른 – 그리고 가장 정확한 – 건축가/건축 팀이 하루를 책임질 것입니다.
In Ugg-Tect, first released as Aargh!Tect, players work in teams to construct fabulous – well, let's say "functional" – structures out of materials lying around them. All the players are cavemen, however, so you have only rough blocks with which to build and you can communicate only through primitive gestures and sounds. Ugungu!

When you're the architect on your team, you see a building plan that shows how the blocks should be placed in the finished design. To get the builders on your team to do the heavy work, you must tell them which piece to use – through gestures like stomping your feet or raising your arms above your head – and what to do with it. "Manungu" tells them to put the piece at the front of the structure, while "Manungu manungu" means to put it at the back. Moving pieces left or right, up or down, laying them down or rotating them – lots of details need to be conveyed with only a few commands and your trusty (inflatable) spiked club. When you give a command and your team performs well, tap them on the head once to show approval. Hit them twice, though, and they know they messed up and need to pay better attention. I said, "Karungu!!" (stomp stomp stomp)

The fastest – and most accurate – architect/building team will carry the day...

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