-
BGG랭킹
BGG전체 : 10246
FAMILYGAMES : 2257
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
7+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.10 / 5
-
디자이너
Rudi Hoffmann
-
아티스트
Wanjin Gill, Anke Pohl, Thilo Rick
-
인원
게임 소개
각 플레이어는 1부터 5까지 같은 색의 숫자 5개를 받는다. 주사위를 굴린 다음 주사위의 합계에 해당하는 숫자를 움직일 수 있다. 예를 들어, 5를 굴리면 플레이어가 5를 굴리면 플레이어가 5피스를 움직일 수 있다. 피스는 항상 보드에서 사용할 수 있는 다음 여유 공간으로 이동합니다.
플레이어가 3개 이상의 폰 체인을 만들면 주사위를 다시 굴릴 수 있다.
게임은 특별히 표시된 마지막 세 칸을 차지하면 끝납니다. 각 플레이어는 사각형 숫자에 폰을 점유한 숫자를 곱하여 얻은 점수를 받는다.
요약
* roll d6; 일치하는 번호 토큰(*)을 이동할 수 있지만 토큰은 하나만 이동합니다.
* 그것을 선로의 다음 여유공간으로 옮기다.
* 플레이어의 토큰이 선을 넘은 후(플레이어 수에 따라 달라짐), 3 4 또는 5의 롤은 토큰 중 2개(3->1-2, 4->1-3, 5->1-4 또는 2-3) 사이에서 분할될 수 있지만, 다른 토큰을 모두 이동할 수 있는 경우에만 분할할 수 있습니다.
* 만약 당신의 움직임으로 당신의 색깔의 인접한 토큰 3개를 만든다면, 다시 하세요 (반복할 수 있습니다)
* 트랙의 마지막 세 칸을 차지하면 게임이 끝납니다.
* 최종 점수(각 토큰에 대한):
o(토큰 번호) x(토큰 공간의 숫자)
o 보드에 재생되지 않은 토큰의 승수는 -5입니다.
o 최고 금액 당첨
같은 이름의 게임의 오리지널 버전은 플레이어들에게 6개의 토큰을 제공했으며 보드 공간에서 점수를 얻기 위한 다양한 규칙을 가지고 있었다.
다시 구현:
누메리
플레이어가 3개 이상의 폰 체인을 만들면 주사위를 다시 굴릴 수 있다.
게임은 특별히 표시된 마지막 세 칸을 차지하면 끝납니다. 각 플레이어는 사각형 숫자에 폰을 점유한 숫자를 곱하여 얻은 점수를 받는다.
요약
* roll d6; 일치하는 번호 토큰(*)을 이동할 수 있지만 토큰은 하나만 이동합니다.
* 그것을 선로의 다음 여유공간으로 옮기다.
* 플레이어의 토큰이 선을 넘은 후(플레이어 수에 따라 달라짐), 3 4 또는 5의 롤은 토큰 중 2개(3->1-2, 4->1-3, 5->1-4 또는 2-3) 사이에서 분할될 수 있지만, 다른 토큰을 모두 이동할 수 있는 경우에만 분할할 수 있습니다.
* 만약 당신의 움직임으로 당신의 색깔의 인접한 토큰 3개를 만든다면, 다시 하세요 (반복할 수 있습니다)
* 트랙의 마지막 세 칸을 차지하면 게임이 끝납니다.
* 최종 점수(각 토큰에 대한):
o(토큰 번호) x(토큰 공간의 숫자)
o 보드에 재생되지 않은 토큰의 승수는 -5입니다.
o 최고 금액 당첨
같은 이름의 게임의 오리지널 버전은 플레이어들에게 6개의 토큰을 제공했으며 보드 공간에서 점수를 얻기 위한 다양한 규칙을 가지고 있었다.
다시 구현:
누메리
Each player receives five figures of the same color, numbered from 1 to 5. A player rolls the dice and then may move figures that correspond to the total of the dice, e.g. rolling a 5 allows a player to move the 5 piece, or the 2 and the 3. The pieces are always moved to the next free space that is available on the board.
If the player succeeds in making a chain of 3 or more pawns, he or she may roll the dice again.
The game is finished when the last three, specially-marked squares are occupied. Each player receives the number of points achieved by multiplying the number of the square by the number of the occupying pawn.
Summary
* roll d6; may move your matching-numbered token (* is wild but moves only one token)
* move it to the next free space on the track
* after any player's token has crossed a line (varies with number of players playing), rolls of 3 4 or 5 may be split between 2 of your tokens (3->1-2, 4->1-3, 5->1-4 or 2-3), but only if you can move both the other tokens
* if, with your move, you create 3 adjacent tokens of your color, go again (may do it repeatedly)
* game ends when last 3 spaces of the track are occupied
* final scores (for each token):
o (token number) x (number on that token's space)
o the multiplier for tokens never played to the board is -5
o highest sum wins
The original version of the same-named game provided players with six tokens, and had different rules for gaining points from the board spaces.
Re-implements:
Numeri
If the player succeeds in making a chain of 3 or more pawns, he or she may roll the dice again.
The game is finished when the last three, specially-marked squares are occupied. Each player receives the number of points achieved by multiplying the number of the square by the number of the occupying pawn.
Summary
* roll d6; may move your matching-numbered token (* is wild but moves only one token)
* move it to the next free space on the track
* after any player's token has crossed a line (varies with number of players playing), rolls of 3 4 or 5 may be split between 2 of your tokens (3->1-2, 4->1-3, 5->1-4 or 2-3), but only if you can move both the other tokens
* if, with your move, you create 3 adjacent tokens of your color, go again (may do it repeatedly)
* game ends when last 3 spaces of the track are occupied
* final scores (for each token):
o (token number) x (number on that token's space)
o the multiplier for tokens never played to the board is -5
o highest sum wins
The original version of the same-named game provided players with six tokens, and had different rules for gaining points from the board spaces.
Re-implements:
Numeri
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
462
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18