-
BGG랭킹
BGG전체 : 15084
WARGAMES : 2837
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.38 / 5
-
디자이너
Marco Donadoni
-
아티스트
Enea Riboldi
-
인원
게임 소개
롬멜(Rommel)은 1942년 마로코에 상륙한 영국과 미국의 전진을 저지하기 위해 튀니지에서 독일-이탈리아 연합군이 마지막으로 벌인 대규모 공격을 그린 제2차 세계 대전의 보드 전쟁 게임이다. 그 판은 그 지역을 3단계로 재현한 3차원 지도이다.
난이도: 5/6
내용:
전투 및 포격의 결과를 결정하는 데 사용되는 7개의 판지 테이블.
전장 입장, 주야간으로 구분된 라운드, 공습 및 기타 게임에 필요한 모든 표시를 나타내는 달력.
무광택 마감 마분지에 잘라서 양쪽에 색을 입혀라.
무광택 플라스틱 마감으로 단단하고 두꺼운 판지에 5조각으로 자르세요.
경직되고 두꺼운 판지로 된 릴리프 섹션은 지형의 3차원을 만드는 데 사용됩니다.
예를 들어 4개 국어로 된 규칙 책자를 사용하세요.
플라스틱 저장용 쟁반과 주사위.
난이도: 5/6
내용:
전투 및 포격의 결과를 결정하는 데 사용되는 7개의 판지 테이블.
전장 입장, 주야간으로 구분된 라운드, 공습 및 기타 게임에 필요한 모든 표시를 나타내는 달력.
무광택 마감 마분지에 잘라서 양쪽에 색을 입혀라.
무광택 플라스틱 마감으로 단단하고 두꺼운 판지에 5조각으로 자르세요.
경직되고 두꺼운 판지로 된 릴리프 섹션은 지형의 3차원을 만드는 데 사용됩니다.
예를 들어 4개 국어로 된 규칙 책자를 사용하세요.
플라스틱 저장용 쟁반과 주사위.
"Rommel, l'Ultima Gloria a Kasserine" is a World War 2 board wargame depicting the last great offensive of the German-Italian forces in Tunisia to halt the advance of the British and American forces which landed in Marocco in 1942. The board is a three dimensional map consisting of a reproduction of the area on three levels.
Degree of difficulty: 5/6
Contents:
7 cardboard tables to be used to establish the outcome of combat and artillery fire.
Calendar indicating the entries onto the battlefield, the rounds divided into days and nights, air raids and all other indications necessary to the game.
Pieces in matte finish cardboard, cut and coloured on both sides.
Board in rigid, thick cardboard with a matte plastic finish, cut into 5 pieces.
Relief sections in rigid, thick cardboard to be used to create the three-dimensionality of the terrain.
Rule booklet in 4 languages with examples.
Plastic storage tray and dice.
Degree of difficulty: 5/6
Contents:
7 cardboard tables to be used to establish the outcome of combat and artillery fire.
Calendar indicating the entries onto the battlefield, the rounds divided into days and nights, air raids and all other indications necessary to the game.
Pieces in matte finish cardboard, cut and coloured on both sides.
Board in rigid, thick cardboard with a matte plastic finish, cut into 5 pieces.
Relief sections in rigid, thick cardboard to be used to create the three-dimensionality of the terrain.
Rule booklet in 4 languages with examples.
Plastic storage tray and dice.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
457
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18