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BGG랭킹
BGG전체 : 17538
THEMATIC : 1473
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인원
2-8 명
BGG추천: 1-8+ 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Randy Moorehead
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아티스트
-
인원
게임 소개
아이언맨 풋볼(Ironman Football)은 1920년대 초반 그리디언 풋볼을 기반으로 한 팀 운영 게임이다. 당시 TV 밀리언 달러도 없었고, 뭉개진 메디슨 볼을 가지고 놀았기 때문에 진정한 패싱 게임도 없었고, 어깨 패딩은 튼튼한 정렬 점퍼였고, 헬멧은 엄격히 선택 사항이었으며, 공수에서 모두 뛸 것으로 예상되었다.
이 게임은 포츠빌 마룬스, 데이턴 트라이앵글스, 프랭크포드 옐로재킷과 같은 주목할 만한 기관들과 레드 그레인지, 조지 할라스, 짐 소프, 폴 로브슨과 같은 초대형 스타들을 특징으로 합니다.
이 게임은 팀을 하나로 묶고, 일련의 게임을 하고, 이벤트 카드를 긁어모으고, 리그에서 이길 수 있는 최고의 기록을 얻기 위해 노력하는 오래된 시스템에서 작동합니다.
게임을 시작할 때 당신은 몇몇 이벤트 카드, 리그 프랜차이즈, 팀 이름, 그리고 당신이 매우 운이 좋지 않다면 소수의 스타 플레이어들을 받는다. 당신은 또한 약간의 돈을 얻습니다. 핵심 선수인 참호의 가엾은 얼굴 없는 투덜거림은 단순한 팀 등급과 총 급여 청구서(우수 아이디어)로 추상화되지만 스타 플레이어인 백과 엔드는 각각 개인 카드가 주어진다. 팀 매니저로서, 이러한 재능 있는 사람들을 여러분의 직원으로 두는 것의 큰 혜택과 그들이 성과에 대해 요구하는 흥미로울 정도로 높은 연봉의 균형을 맞추는 것이 여러분의 일입니다.
공격, 수비 및 특수 팀의 세 가지 핵심 영역은 모두 스타 카드에 의해 강화될 수 있습니다.
보통 서로 두 번 경기를 하는 플레이어가 조종하는 팀들 외에도, 그 게임은 또한 다양한 'autopilot' 상대를 제공한다. 종종 선수들보다 더 잘하거나 더 잘하는 리그 팀들이 있고 또한 샌들롯 팀들도 있다.
이벤트 카드는 거의 모든 게임에 많은 것을 추가합니다. 매주 예정된 경기 전이나 경기 중에 플레이할 수 있습니다. 그들의 효과는 매우 광범위하다; 공격에 대한 추가 기회를 줄 수 있는 새로운 기기 놀이에서부터, 여러분이 큰 돈을 받고 지방 정부에 팔 수 있게 하는 후원 계약까지. 대학 선수들, 팬 충성심, 우천 보험, 사기, 스캔들, 음모 그리고 심지어 플레이어들의 에이전트들, 충성심 그리고 이탈과 같은 미묘한 것들이 있다.
당신이 게임을 한 후에는 사전 합의된 비율에 따라 홈팀과 방문자 사이에 나누어진 게이트 영수증을 작성한다. 스타플레이어 수, 비, 홈 개막전, 우승팀 경기 여부 등 변수가 있다. 홈(출장비 없음)에서 가장 많은 스타플레이어들과 우승팀과 경기를 하는 것이 더 이득이기 때문에, 각 팀은 TV 이전이라는 고유한 무승부 요인을 가지고 있고, 그에 따라 협상과 고소득을 얻을 수 있다. 최고 등급의 캔튼 불독스(8-0-2, 스타 플레이어 3명)와 홈에서 경기를 하고 싶으십니까? 당신은 그들의 상사에게 건강한 유혹을 제공해야 할 것입니다 당신의 당좌대월금을 지불하기 위해 0-5명의 인디언들을 상대로 공연을 할 수 있습니다.
게임 종료 시 모든 플레이어에게 급여를 지급해야 하며 급여를 맞출 수 없을 경우 직원을 잃기 시작합니다. 그들은 선의로 남을 수도 있지만, 당신은 또한 리그에 재정 집행 정지를 신청하여 파산을 피할 필요가 있다. 이 모든 것이 리그 구조와 연결된다. 상대에 대한 어떠한 종류의 주장도 있을 경우 항소를 하여 상대에게 질책이나 벌금을 물릴 수 있으며, 항상 마음 한구석에는 게임 대 게임 생존이 있다. 당신은 반드시 우승 기록을 유지해야 하고, 도살자의 부상 명세서를 만족시키기 위해 새로운 선수들을 찾아야 하며, 만약 당신이 그 모든 것에서 살아남고 9게임을 잘 한다면, 당신은 리그 타이틀에 대한 기회를 얻게 될 것이다. 흥미롭게도, 그 경기는 최고의 기록을 가지는 것 외에 다른 방법으로도 이길 수 있다. 가장 많은 돈을 가진 팀도 점수를 얻는데, 우승 시즌은 또 하나 생겨납니다. 타이틀로 이기면 질 것 같진 않지만, 당신의 뒤를 바짝 쫓는 팀들이 있을 것이다.
이 게임은 포츠빌 마룬스, 데이턴 트라이앵글스, 프랭크포드 옐로재킷과 같은 주목할 만한 기관들과 레드 그레인지, 조지 할라스, 짐 소프, 폴 로브슨과 같은 초대형 스타들을 특징으로 합니다.
이 게임은 팀을 하나로 묶고, 일련의 게임을 하고, 이벤트 카드를 긁어모으고, 리그에서 이길 수 있는 최고의 기록을 얻기 위해 노력하는 오래된 시스템에서 작동합니다.
게임을 시작할 때 당신은 몇몇 이벤트 카드, 리그 프랜차이즈, 팀 이름, 그리고 당신이 매우 운이 좋지 않다면 소수의 스타 플레이어들을 받는다. 당신은 또한 약간의 돈을 얻습니다. 핵심 선수인 참호의 가엾은 얼굴 없는 투덜거림은 단순한 팀 등급과 총 급여 청구서(우수 아이디어)로 추상화되지만 스타 플레이어인 백과 엔드는 각각 개인 카드가 주어진다. 팀 매니저로서, 이러한 재능 있는 사람들을 여러분의 직원으로 두는 것의 큰 혜택과 그들이 성과에 대해 요구하는 흥미로울 정도로 높은 연봉의 균형을 맞추는 것이 여러분의 일입니다.
공격, 수비 및 특수 팀의 세 가지 핵심 영역은 모두 스타 카드에 의해 강화될 수 있습니다.
보통 서로 두 번 경기를 하는 플레이어가 조종하는 팀들 외에도, 그 게임은 또한 다양한 'autopilot' 상대를 제공한다. 종종 선수들보다 더 잘하거나 더 잘하는 리그 팀들이 있고 또한 샌들롯 팀들도 있다.
이벤트 카드는 거의 모든 게임에 많은 것을 추가합니다. 매주 예정된 경기 전이나 경기 중에 플레이할 수 있습니다. 그들의 효과는 매우 광범위하다; 공격에 대한 추가 기회를 줄 수 있는 새로운 기기 놀이에서부터, 여러분이 큰 돈을 받고 지방 정부에 팔 수 있게 하는 후원 계약까지. 대학 선수들, 팬 충성심, 우천 보험, 사기, 스캔들, 음모 그리고 심지어 플레이어들의 에이전트들, 충성심 그리고 이탈과 같은 미묘한 것들이 있다.
당신이 게임을 한 후에는 사전 합의된 비율에 따라 홈팀과 방문자 사이에 나누어진 게이트 영수증을 작성한다. 스타플레이어 수, 비, 홈 개막전, 우승팀 경기 여부 등 변수가 있다. 홈(출장비 없음)에서 가장 많은 스타플레이어들과 우승팀과 경기를 하는 것이 더 이득이기 때문에, 각 팀은 TV 이전이라는 고유한 무승부 요인을 가지고 있고, 그에 따라 협상과 고소득을 얻을 수 있다. 최고 등급의 캔튼 불독스(8-0-2, 스타 플레이어 3명)와 홈에서 경기를 하고 싶으십니까? 당신은 그들의 상사에게 건강한 유혹을 제공해야 할 것입니다 당신의 당좌대월금을 지불하기 위해 0-5명의 인디언들을 상대로 공연을 할 수 있습니다.
게임 종료 시 모든 플레이어에게 급여를 지급해야 하며 급여를 맞출 수 없을 경우 직원을 잃기 시작합니다. 그들은 선의로 남을 수도 있지만, 당신은 또한 리그에 재정 집행 정지를 신청하여 파산을 피할 필요가 있다. 이 모든 것이 리그 구조와 연결된다. 상대에 대한 어떠한 종류의 주장도 있을 경우 항소를 하여 상대에게 질책이나 벌금을 물릴 수 있으며, 항상 마음 한구석에는 게임 대 게임 생존이 있다. 당신은 반드시 우승 기록을 유지해야 하고, 도살자의 부상 명세서를 만족시키기 위해 새로운 선수들을 찾아야 하며, 만약 당신이 그 모든 것에서 살아남고 9게임을 잘 한다면, 당신은 리그 타이틀에 대한 기회를 얻게 될 것이다. 흥미롭게도, 그 경기는 최고의 기록을 가지는 것 외에 다른 방법으로도 이길 수 있다. 가장 많은 돈을 가진 팀도 점수를 얻는데, 우승 시즌은 또 하나 생겨납니다. 타이틀로 이기면 질 것 같진 않지만, 당신의 뒤를 바짝 쫓는 팀들이 있을 것이다.
Ironman Football is a team management game based on gridiron football in the early 1920's. That was a time when there were no TV million$, no real passing game as they played with a squashed medicine ball, shoulder padding was a sturdy arrant jumper, helmets were strictly optional and you were expected to play on both offense and defense.
The game features such notable institutions as the Pottsville Maroons, the Dayton Triangles and the Frankford Yellowjackets, and mega stars like Red Grange, George Halas, Jim Thorpe and Paul Robeson.
The game works on the old system of pulling a team together, playing a series of games, whacking down some event cards and trying to obtain the best record to win the league.
At the start of the game you are handed some event cards, a league franchise, a team name and, unless you are very unlucky, a handful of star players. You also get some money. Your core players, the poor faceless grunts in the trenches, are abstracted into a simple team rating and a total salary bill (excellent idea) but the star players, the backs and ends, are each given their own individual card. As team manager, it is your job to balance the huge benefits of having these talented individuals on your staff with the interestingly high salaries they demand for performance.
The three key areas of offense, defense and special teams can all be enhanced by the star cards.
In addition to the player-controlled teams, who will usually play each other twice, the game also supplies a range of 'autopilot' opponents. There are league teams who are often as good, or even better, than the players' lineups and also sandlot teams.
Event cards add a lot to almost any the game. They can be played either before your weekly scheduled game or during the game itself. Their effects are wide ranging; from new gadget plays that can give you an extra dice on offense, to sponsorship deals that enable you to sell out to local government for big money. There are college players, fan loyalty, rain insurance, scams, scandals, intrigue and even subtle stuff like players' agents, loyalty and defections.
Once you have played the game, you work out the gate receipts, which are divided between the home team and the visitors based on a pre-agreed percentage split. There are variables such as number of star players on show, rain, home opener, whether you are playing a winning team, etc. As it is more profitable to be at home (no travel expenses) and to play the winning teams with the most star players, each team has an inherent draw factor - remember this is pre-TV - and can negotiate and earn high income accordingly. Want to play the top rated Canton Bulldogs (8-0-2, three star players) at home? You are going to have to offer their boss a healthy enticement to come to Oolong and perform against your 0-5 Indians, just to earn some money to pay off your overdraft.
At the end of the game, having pocketed your share of the take, you must pay all the players their salaries and if you can't meet the payroll, you will start to lose staff. They may stay on out of the goodness of their hearts, but you also need to apply to the league for a stay of financial execution and avoid bankruptcy. All this links into the league structure. If you have any sort of claim against your opponent you may appeal and have your rival reprimanded or fined, and always at the back of your mind is simply surviving game to game. You must maintain a winning record, you need to find new players to satisfy the butcher's bill of game injuries and, if you survive all that and play nine games well, you'll get a shot at the league title. Interestingly, the game can be won by other means than just having the best record. The team with the most money also gets a point, and a winning season will accrue another. It is unlikely that with a title win you'll lose, but there will be teams close on your tail.
The game features such notable institutions as the Pottsville Maroons, the Dayton Triangles and the Frankford Yellowjackets, and mega stars like Red Grange, George Halas, Jim Thorpe and Paul Robeson.
The game works on the old system of pulling a team together, playing a series of games, whacking down some event cards and trying to obtain the best record to win the league.
At the start of the game you are handed some event cards, a league franchise, a team name and, unless you are very unlucky, a handful of star players. You also get some money. Your core players, the poor faceless grunts in the trenches, are abstracted into a simple team rating and a total salary bill (excellent idea) but the star players, the backs and ends, are each given their own individual card. As team manager, it is your job to balance the huge benefits of having these talented individuals on your staff with the interestingly high salaries they demand for performance.
The three key areas of offense, defense and special teams can all be enhanced by the star cards.
In addition to the player-controlled teams, who will usually play each other twice, the game also supplies a range of 'autopilot' opponents. There are league teams who are often as good, or even better, than the players' lineups and also sandlot teams.
Event cards add a lot to almost any the game. They can be played either before your weekly scheduled game or during the game itself. Their effects are wide ranging; from new gadget plays that can give you an extra dice on offense, to sponsorship deals that enable you to sell out to local government for big money. There are college players, fan loyalty, rain insurance, scams, scandals, intrigue and even subtle stuff like players' agents, loyalty and defections.
Once you have played the game, you work out the gate receipts, which are divided between the home team and the visitors based on a pre-agreed percentage split. There are variables such as number of star players on show, rain, home opener, whether you are playing a winning team, etc. As it is more profitable to be at home (no travel expenses) and to play the winning teams with the most star players, each team has an inherent draw factor - remember this is pre-TV - and can negotiate and earn high income accordingly. Want to play the top rated Canton Bulldogs (8-0-2, three star players) at home? You are going to have to offer their boss a healthy enticement to come to Oolong and perform against your 0-5 Indians, just to earn some money to pay off your overdraft.
At the end of the game, having pocketed your share of the take, you must pay all the players their salaries and if you can't meet the payroll, you will start to lose staff. They may stay on out of the goodness of their hearts, but you also need to apply to the league for a stay of financial execution and avoid bankruptcy. All this links into the league structure. If you have any sort of claim against your opponent you may appeal and have your rival reprimanded or fined, and always at the back of your mind is simply surviving game to game. You must maintain a winning record, you need to find new players to satisfy the butcher's bill of game injuries and, if you survive all that and play nine games well, you'll get a shot at the league title. Interestingly, the game can be won by other means than just having the best record. The team with the most money also gets a point, and a winning season will accrue another. It is unlikely that with a title win you'll lose, but there will be teams close on your tail.
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