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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-10 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.67 / 5
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디자이너
Harald Enoksson
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아티스트
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인원
게임 소개
사회당, 보수당, 농민당, 자유당, 기독교당, 공산주의당, 녹색당, 국민당, 해적당, 페미니스트당원으로 활동하며 2010년 스웨덴 국회의원 선거에 참여하십시오.
목표는 가능한 한 많은 퍼센티지 포인트로 당신의 2006년 선거 결과를 이기는 것입니다.
카드를 사용하여 10가지 이슈 척도로 당사자의 입장을 바꿀 수 있습니다.
- 소비 대 환경
- 사용자 대 근로자
- 평등 대 패밀리
- 유럽 대 독립
- 공정시장 대 자유시장
- 세계주의 vs 내셔널리즘
- 순 급여 대 안전망
- 평화 vs 보안
- 개인 정보 대 안전
- 종교 대 세속주의
이벤트 카드를 재생하여 전체 스펙트럼을 이동할 수도 있습니다. 예를 들어, 정부가 운영하는 서비스의 화려한 스캔들은 모든 유권자들을 민영화에 약간 더 긍정적으로 만들 것이며, 이는 "의 정당들에게 이익을 줄 것이다.그 규모의 자유 시장"측면. 마찬가지로, 거대한 기름 유출은 녹색 정당들에게 유익할 것이다.
자신을 다른 척도로 배치하는 것은 다양한 인구통계학적 그룹: 젊은이/노인, 남성/여성, 교육을 받은/교육받지 못한 사람들, 시골/도시 사람들, 그리고 노동/비노동자들/비노동자들과 함께 점수를 줍니다. 다 이길 수는 없으니 틈새에 집중해서 이념적 이웃을 잘 지켜봐라.
만약 정당들이 어떤 문제에 대해 같은 방향으로 움직이면, 그들은 그들의 관계를 강화시키고, 만약 그들이 멀어지면, 그들은 그들의 관계를 약화시킨다. 강한 관계는 연대를 의미하는데 유권자들이 자신에게 가장 적합한 연대를 먼저 선택하고, 그 연대에서 어느 당을 선택하느냐에 따라 연대가 중요하다. 외로운 극단 정당은 완전하고 호소력 있는 정책 패키지를 제시할 가능성이 적은 반면 거대하고 안정적인 연합은 많은 유권자를 수확할 것이다. 반면에, 동맹에 맞추기 위해 당신의 정당 정체성을 희생하는 것은 당신의 핵심 유권자들을 보다 급진적인 정당들에게 잃는 것을 의미할 수도 있다.
따라서 이 게임은 협력적이고 경쟁적입니다; 팀을 위해 하나를 선택하되, 여러분이 함께 모든 일을 함께 하고 있지는 않은지 확인하세요 - 자신을 위해 많은 유권자들을 붙잡는 것을 잊지 마세요!
목표는 가능한 한 많은 퍼센티지 포인트로 당신의 2006년 선거 결과를 이기는 것입니다.
카드를 사용하여 10가지 이슈 척도로 당사자의 입장을 바꿀 수 있습니다.
- 소비 대 환경
- 사용자 대 근로자
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- 유럽 대 독립
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- 세계주의 vs 내셔널리즘
- 순 급여 대 안전망
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이벤트 카드를 재생하여 전체 스펙트럼을 이동할 수도 있습니다. 예를 들어, 정부가 운영하는 서비스의 화려한 스캔들은 모든 유권자들을 민영화에 약간 더 긍정적으로 만들 것이며, 이는 "의 정당들에게 이익을 줄 것이다.그 규모의 자유 시장"측면. 마찬가지로, 거대한 기름 유출은 녹색 정당들에게 유익할 것이다.
자신을 다른 척도로 배치하는 것은 다양한 인구통계학적 그룹: 젊은이/노인, 남성/여성, 교육을 받은/교육받지 못한 사람들, 시골/도시 사람들, 그리고 노동/비노동자들/비노동자들과 함께 점수를 줍니다. 다 이길 수는 없으니 틈새에 집중해서 이념적 이웃을 잘 지켜봐라.
만약 정당들이 어떤 문제에 대해 같은 방향으로 움직이면, 그들은 그들의 관계를 강화시키고, 만약 그들이 멀어지면, 그들은 그들의 관계를 약화시킨다. 강한 관계는 연대를 의미하는데 유권자들이 자신에게 가장 적합한 연대를 먼저 선택하고, 그 연대에서 어느 당을 선택하느냐에 따라 연대가 중요하다. 외로운 극단 정당은 완전하고 호소력 있는 정책 패키지를 제시할 가능성이 적은 반면 거대하고 안정적인 연합은 많은 유권자를 수확할 것이다. 반면에, 동맹에 맞추기 위해 당신의 정당 정체성을 희생하는 것은 당신의 핵심 유권자들을 보다 급진적인 정당들에게 잃는 것을 의미할 수도 있다.
따라서 이 게임은 협력적이고 경쟁적입니다; 팀을 위해 하나를 선택하되, 여러분이 함께 모든 일을 함께 하고 있지는 않은지 확인하세요 - 자신을 위해 많은 유권자들을 붙잡는 것을 잊지 마세요!
Play as the Socialists, the Conservatives, the Farmers, the Liberals, the Christians, the Communists, the Greens, the Nationalists, the Pirates or the Feminists and partake in the 2010 elections for the Swedish parliament.
The goal is to beat your 2006 election result with as many percentage points as possible.
You play cards to shift parties' positions on the 10 issue scales:
- Consumption vs Environment
- Employers vs Workers
- Equality vs Family
- Europe vs Independence
- Fair Market vs Free Market
- Globalism vs Nationalism
- Net Salary vs Safety Net
- Peace vs Security
- Privacy vs Safety
- Religion vs Secularism
Event cards can also be played to shift a whole spectrum. For example, a spectacular scandal in a government-run service will make all voters slightly more positive towards privatization, which will benefit parties on the "Free Market" side of that scale. Likewise, a huge oil spill would be beneficial for the greenish parties.
Positioning yourself on different scales gives you points with the different demographic groups: the young/old, the men/women, the educated/uneducated, the rural/urban and the working/non-working. You can't win them all, so concentrate on your niche and keep a watchful eye on your ideological neighbors.
If parties move in the same direction on some issue, they strengthen their relation; if they move apart, they weaken their relation (if they have one). A strong relation means an alliance, and alliances are crucial as voters first choose which alliance that suits them best, and then which party within that alliance. A lonely extreme party has a small chance of presenting a complete and appealing policy package, while a large and stable alliance will harvest many voters. On the other hand, sacrificing your party identity to suit your allies might also mean losing your core voters to the more radical parties.
The game is thus cooperative/competitive; take one for the team, but make sure you're not doing all the work in keeping together - don't forget to grab a bunch of voters for yourself!
The goal is to beat your 2006 election result with as many percentage points as possible.
You play cards to shift parties' positions on the 10 issue scales:
- Consumption vs Environment
- Employers vs Workers
- Equality vs Family
- Europe vs Independence
- Fair Market vs Free Market
- Globalism vs Nationalism
- Net Salary vs Safety Net
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- Religion vs Secularism
Event cards can also be played to shift a whole spectrum. For example, a spectacular scandal in a government-run service will make all voters slightly more positive towards privatization, which will benefit parties on the "Free Market" side of that scale. Likewise, a huge oil spill would be beneficial for the greenish parties.
Positioning yourself on different scales gives you points with the different demographic groups: the young/old, the men/women, the educated/uneducated, the rural/urban and the working/non-working. You can't win them all, so concentrate on your niche and keep a watchful eye on your ideological neighbors.
If parties move in the same direction on some issue, they strengthen their relation; if they move apart, they weaken their relation (if they have one). A strong relation means an alliance, and alliances are crucial as voters first choose which alliance that suits them best, and then which party within that alliance. A lonely extreme party has a small chance of presenting a complete and appealing policy package, while a large and stable alliance will harvest many voters. On the other hand, sacrificing your party identity to suit your allies might also mean losing your core voters to the more radical parties.
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