-
BGG랭킹
BGG전체 : 10526
WARGAMES : 1547
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.62 / 5
-
디자이너
Kevin Zucker
-
아티스트
François Gérard, Mark Hinkle, Mark Simonitch, Joe Youst
-
인원
게임 소개
아우스터리츠의 태양
나폴레옹의 1805년 모라비아 전역
구성 요소: 하나의 22 x 34" 맵, 280개의 카운터, 20페이지의 규칙, 설정 및 조직 표시를 위한 7개의 플레이어 보조 차트. 1805년 11월에서 12월.
지도는 즈나임과 브룬에서 올무츠, 오스트라바에 이르는 지역을 포함하며, 육각형까지는 2마일이다. 그리고 그것은 "1809" 지도 (빅토리 게임)와 일치할 수 있으며, 더렌슈타인과 즈나임을 통해 세차운동을 할 수 있다.
작전 시나리오는 11월 15일부터 시작되며, 러시아군은 브룬에서 퇴각하고 프랑스군은 추격한다. 두 번째 시나리오는 프랑스군이 브룬과 올름의 연합군에 흩어져 있는 것으로 시작된다. 나폴레옹에게는 다행스럽게도 연합군이 공격했지만, 그들이 공격하지 않았다면 어땠을까? 프로이센의 참전이 임박하자 나폴레옹은 올름&움울레르츠(Olm¨tz)로 진격할 수 밖에 없었고, 그의 군대는 LOC를 벗어났을 것이다.
1805년 모라비아에서 나폴레옹의 원정을 자세히 묘사한 아우스터리즈의 태양은 빈 함락 이후 홀라브룬, 쇤그라베른, 위샤우, 아우스터리츠에 이르는 작전 수준에서 전체 원정을 시뮬레이션한 유일한 게임이다.
게임 시스템: 캠페인 시스템 - 시리즈 1X =
- 스케일 = 3,200m/m/m,
- 시간 = 2일/턴
- 힘 = 1,000명/SP, .
나폴레옹의 1805년 모라비아 전역
구성 요소: 하나의 22 x 34" 맵, 280개의 카운터, 20페이지의 규칙, 설정 및 조직 표시를 위한 7개의 플레이어 보조 차트. 1805년 11월에서 12월.
지도는 즈나임과 브룬에서 올무츠, 오스트라바에 이르는 지역을 포함하며, 육각형까지는 2마일이다. 그리고 그것은 "1809" 지도 (빅토리 게임)와 일치할 수 있으며, 더렌슈타인과 즈나임을 통해 세차운동을 할 수 있다.
작전 시나리오는 11월 15일부터 시작되며, 러시아군은 브룬에서 퇴각하고 프랑스군은 추격한다. 두 번째 시나리오는 프랑스군이 브룬과 올름의 연합군에 흩어져 있는 것으로 시작된다. 나폴레옹에게는 다행스럽게도 연합군이 공격했지만, 그들이 공격하지 않았다면 어땠을까? 프로이센의 참전이 임박하자 나폴레옹은 올름&움울레르츠(Olm¨tz)로 진격할 수 밖에 없었고, 그의 군대는 LOC를 벗어났을 것이다.
1805년 모라비아에서 나폴레옹의 원정을 자세히 묘사한 아우스터리즈의 태양은 빈 함락 이후 홀라브룬, 쇤그라베른, 위샤우, 아우스터리츠에 이르는 작전 수준에서 전체 원정을 시뮬레이션한 유일한 게임이다.
게임 시스템: 캠페인 시스템 - 시리즈 1X =
- 스케일 = 3,200m/m/m,
- 시간 = 2일/턴
- 힘 = 1,000명/SP, .
THE SUN OF AUSTERLITZ
Napoleon's campaign in Moravia 1805
Components: One 22 x 34" map, 280 counters, 20 pages of rules, 7 player aid charts for setup and organization displays. November-December 1805.
Map covers the territory from Znaim and Brunn to Olmutz and Ostrava, with the regular 2 miles to the hex. And it can mate with the "1809" map (Victory Games), allowing for a precession of the campaign through Durrenstein and Znaim.
The campaign scenario begins on 15 November, with the Russians retiring on Brünn and the French in pursuit. A second scenario begins with the French spread out around Brünn and the Coalition forces in Olmütz. Fortunately for Napoleon, the Allies attacked, but what if they had not? With the imminent entry of Prussia into the war, Napoleon would have been forced to advance on Olmütz, and his forces would have been beyond their LOC.
Detailing Napoleon's campaign in Moravia, 1805, Sun of Austerliz is the only game to simulate the whole campaign at the operational level (2 mi/2 days/1,000 men) from the Fall of Vienna through the actions of Hollabrunn, Schoengrabern, and Wischau, to Austerlitz.
GAME SYSTEM: CAMPAIGNS System - Series 1X =
- scale = 3,200m/hex,
- time = 2 days/turn
- strength = 1,000 men/SP, .
Napoleon's campaign in Moravia 1805
Components: One 22 x 34" map, 280 counters, 20 pages of rules, 7 player aid charts for setup and organization displays. November-December 1805.
Map covers the territory from Znaim and Brunn to Olmutz and Ostrava, with the regular 2 miles to the hex. And it can mate with the "1809" map (Victory Games), allowing for a precession of the campaign through Durrenstein and Znaim.
The campaign scenario begins on 15 November, with the Russians retiring on Brünn and the French in pursuit. A second scenario begins with the French spread out around Brünn and the Coalition forces in Olmütz. Fortunately for Napoleon, the Allies attacked, but what if they had not? With the imminent entry of Prussia into the war, Napoleon would have been forced to advance on Olmütz, and his forces would have been beyond their LOC.
Detailing Napoleon's campaign in Moravia, 1805, Sun of Austerliz is the only game to simulate the whole campaign at the operational level (2 mi/2 days/1,000 men) from the Fall of Vienna through the actions of Hollabrunn, Schoengrabern, and Wischau, to Austerlitz.
GAME SYSTEM: CAMPAIGNS System - Series 1X =
- scale = 3,200m/hex,
- time = 2 days/turn
- strength = 1,000 men/SP, .
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18