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BGG랭킹
BGG전체 : 6603
WARGAMES : 879
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인원
2-3 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.75 / 5
-
디자이너
Richard H. Berg
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
고대 세계: 로마 공화국의 출현은 2차 세계대전을 위해 전설적인 유로파 시리즈가 했던 것과 같은 규모와 범위로 고대 역사에서 거의 모든 전쟁과 전쟁을 다룰 계획된 일련의 게임들 중 첫 번째 책이다. 시리즈의 각 게임 및 모듈은 지도, 유닛, 그리고 게임을 할 수 있는 모든 개성을 추가할 것입니다.
1권 로마 공화정의 서막 게임은 고대 세계 시리즈의 도입부로, 더 짧고 작은 시나리오가 있다. 로마 공화정의 부상에는 삼니움 전쟁(에피로스의 알렉산드로스 침공에 참여하는 3인용 버전 포함), 피루스 침공(시칠리아 탐험 포함), 그리고 한니발의 첫 3년 동안의 시나리오가 포함되어 있으며, 이 모든 것이 완전한 날짜의 도로 체계이다.
게임 시스템의 초점은 본질적으로 움직임에 대한 허용 제한이 없는 특이한 역학 세트이다. 지도자의 지휘하에 있는 부대들은 그들이 원하는 만큼 자유롭게 이동할 수 있는데, 이는 지도자의 능력과 소모라는 두 가지 주요 요인에 좌우된다.
로마인들은 정말 재미있습니다. 왜냐하면 매년 선거부터 친로구영사들에 이르기까지 심지어 원로원의 허락을 받아야 하기 때문입니다. 이 모든 것들은 로마군을 전쟁 게임에서 볼 수 있었던 것처럼 현실적이게 만드는 역할을 합니다.
육상 전투 시스템은 끔찍한 특이한 결과 다이세롤을 포함한 독특한 전투 결과 표를 사용하며, 이 표는 결과가 승산이 없는 곳에서 일어난 전투를 재현한 것이다. 하지만 카르타고 기병, 에피로테 호플리테스, 코끼리, 그리고 그런 게임에서 기대할 수 있는 모든 좋은 것들을 여전히 가지고 있습니다.
고대 세계는 캠페인 운영의 폭과 깊이에 관심이 있는 사람들뿐만 아니라 이 주제에 대한 열광자들을 목표로 한다. 그러나 대부분의 시나리오를 저녁에 끝낼 수 있으며, 로마 공화정의 서막에서는 어떤 시나리오도 하나 이상의 지도를 가져오지 않는 매우 재생 가능한 시스템이다.
게임 기능
회전당 1년씩의 시간 척도
지도 축척/육각당 13마일
유닛 규모 체력 = 병력 500명, 기병 300명, 코끼리 10명
플레이어 수 1-2
디자이너 리처드 버그
개발자 Alan Ray
MAP ART 마크 시모니치
카운터 아트 로저 B. 맥고원 앤 마크 시모니치
고대 세계: 로마 공화국의 출현은 2차 세계대전을 위해 전설적인 유로파 시리즈가 했던 것과 같은 규모와 범위로 고대 역사에서 거의 모든 전쟁과 전쟁을 다룰 계획된 일련의 게임들 중 첫 번째 책이다. 시리즈의 각 게임 및 모듈은 지도, 유닛, 그리고 게임을 할 수 있는 모든 개성을 추가할 것입니다.
1권 로마 공화정의 서막 게임은 고대 세계 시리즈의 도입부로, 더 짧고 작은 시나리오가 있다. 로마 공화정의 부상에는 삼니움 전쟁(에피로스의 알렉산드로스 침공에 참여하는 3인용 버전 포함), 피루스 침공(시칠리아 탐험 포함), 그리고 한니발의 첫 3년 동안의 시나리오가 포함되어 있으며, 이 모든 것이 완전한 날짜의 도로 체계이다.
게임 시스템의 초점은 본질적으로 움직임에 대한 허용 제한이 없는 특이한 역학 세트이다. 지도자의 지휘하에 있는 부대들은 그들이 원하는 만큼 자유롭게 이동할 수 있는데, 이는 지도자의 능력과 소모라는 두 가지 주요 요인에 좌우된다.
로마인들은 정말 재미있습니다. 왜냐하면 매년 선거부터 친로구영사들에 이르기까지 심지어 원로원의 허락을 받아야 하기 때문입니다. 이 모든 것들은 로마군을 전쟁 게임에서 볼 수 있었던 것처럼 현실적이게 만드는 역할을 합니다.
육상 전투 시스템은 끔찍한 특이한 결과 다이세롤을 포함한 독특한 전투 결과 표를 사용하며, 이 표는 결과가 승산이 없는 곳에서 일어난 전투를 재현한 것이다. 하지만 카르타고 기병, 에피로테 호플리테스, 코끼리, 그리고 그런 게임에서 기대할 수 있는 모든 좋은 것들을 여전히 가지고 있습니다.
고대 세계는 캠페인 운영의 폭과 깊이에 관심이 있는 사람들뿐만 아니라 이 주제에 대한 열광자들을 목표로 한다. 그러나 대부분의 시나리오를 저녁에 끝낼 수 있으며, 로마 공화정의 서막에서는 어떤 시나리오도 하나 이상의 지도를 가져오지 않는 매우 재생 가능한 시스템이다.
게임 기능
회전당 1년씩의 시간 척도
지도 축척/육각당 13마일
유닛 규모 체력 = 병력 500명, 기병 300명, 코끼리 10명
플레이어 수 1-2
디자이너 리처드 버그
개발자 Alan Ray
MAP ART 마크 시모니치
카운터 아트 로저 B. 맥고원 앤 마크 시모니치
(from GMT website:)
The Ancient World: Rise of the Roman Republic is the first volume in a projected series of games that will cover virtually every war and campaign in ancient history on the same scale and scope that the legendary Europa series did for WWII. Each game and module in the series will add maps, units, and all the personalities that will enable you to play, in some, but not daunting, detail your favorite periods.
Volume I, Rise of the Roman Republic, is the introductory game to the Ancient World series with shorter, smaller scenarios. Rise of the Roman Republic includes scenarios for the Samnite Wars (which also includes a three-player version that takes in the invasion of Alexander of Epirus), the invasion of Pyrrhus (including his Sicilian adventures), and also the first three years of Hannibal, all on a single map of Italy, complete with dated road system.
The focal point of the game system is the unusual set of mechanics that, in essence, have no allowance limits to movement. Units - troops under a leader - are free to move as far and as long as they want, subject to two major factors: leader capability to do so, as well as attrition.
The Romans are really fun, mostly because you have to master the Roman political system, from yearly elections, to pro-roguing consuls, even to asking the Senate permission to do many things, all of which serve to make running the Roman armies about as close to realistic as has ever been seen in a wargame.
The land combat system uses a unique Combat Results Table that includes the dreaded Unusual Result dicerolls, which replicate the battles that took place wherein the outcome belied the odds. But you still get the Carthaginian cavalry, the Epirote hoplites, elephants, and all the usual goodies you'd expect in such a game.
The Ancient World is aimed at aficionados of the subject, as well as those interested in the breadth and depth of campaign operations. Yet it is a very playable system in which most scenarios can be finished in an evening, and none, in Rise of the Roman Republic, take more than one map.
Game Features
TIME SCALE 1 year per turn
MAP SCALE 13 miles per hex
UNIT SCALE Strength point = either 500 men; 300 cavalry; 10 elephants
NUMBER OF PLAYERS 1-2
DESIGNER Richard Berg
DEVELOPER Alan Ray
MAP ART Mark Simonitch
COUNTER ART Rodger B. MacGowan and Mark Simonitch
The Ancient World: Rise of the Roman Republic is the first volume in a projected series of games that will cover virtually every war and campaign in ancient history on the same scale and scope that the legendary Europa series did for WWII. Each game and module in the series will add maps, units, and all the personalities that will enable you to play, in some, but not daunting, detail your favorite periods.
Volume I, Rise of the Roman Republic, is the introductory game to the Ancient World series with shorter, smaller scenarios. Rise of the Roman Republic includes scenarios for the Samnite Wars (which also includes a three-player version that takes in the invasion of Alexander of Epirus), the invasion of Pyrrhus (including his Sicilian adventures), and also the first three years of Hannibal, all on a single map of Italy, complete with dated road system.
The focal point of the game system is the unusual set of mechanics that, in essence, have no allowance limits to movement. Units - troops under a leader - are free to move as far and as long as they want, subject to two major factors: leader capability to do so, as well as attrition.
The Romans are really fun, mostly because you have to master the Roman political system, from yearly elections, to pro-roguing consuls, even to asking the Senate permission to do many things, all of which serve to make running the Roman armies about as close to realistic as has ever been seen in a wargame.
The land combat system uses a unique Combat Results Table that includes the dreaded Unusual Result dicerolls, which replicate the battles that took place wherein the outcome belied the odds. But you still get the Carthaginian cavalry, the Epirote hoplites, elephants, and all the usual goodies you'd expect in such a game.
The Ancient World is aimed at aficionados of the subject, as well as those interested in the breadth and depth of campaign operations. Yet it is a very playable system in which most scenarios can be finished in an evening, and none, in Rise of the Roman Republic, take more than one map.
Game Features
TIME SCALE 1 year per turn
MAP SCALE 13 miles per hex
UNIT SCALE Strength point = either 500 men; 300 cavalry; 10 elephants
NUMBER OF PLAYERS 1-2
DESIGNER Richard Berg
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MAP ART Mark Simonitch
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