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BGG랭킹
BGG전체 : 11289
WARGAMES : 2148
6.3The Crusades: Western Invasions of the Holy Land (1978) -
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인원
2-8 명
BGG추천: 3-7 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.90 / 5
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디자이너
Richard H. Berg
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아티스트
Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
각각 1096-1099와 1190-1192의 1차 십자군과 3차 십자군의 전략적인 수준의 육전 처리입니다. 각 십자군의 규칙은 동일하지만, 제3차 십자군 시나리오는 2인용 게임으로 설계되었으며, 제1차 십자군 시나리오는 다인용 게임으로 설계되었으며, 외교적, 경제적 요소를 다루는 추가 규칙이 있다.
특징 구분:
16진 이내에서 전투가 벌어집니다.
공성전은 그 경기에서 중요한 역할을 한다.
제1차 십자군 시나리오는 십자군 선수들이 십자군이 성공하기 위해서는 협력해야 하지만 자신의 목표를 추구해야 한다는 점에서 협동적이지만 경쟁적인 게임을 만든다.
수많은 대기적인 '크롬'과 개별 십자군 및 무슬림 지도자들이 부대, 무작위 사건(일반인, 비전, 배반 등), 아르메니아와 비잔틴의 개입으로 존재한다.
차례를 위한 모든 주문은 미리 작성되어 있다 - 긴 경기(특히 제1차 십자군 시나리오)를 만든다.
이 지도는 성지와 북부 이집트에 이르는 동남아시아를 포함하고 있다. 그러므로 콘스탄티노플과 제1차 십자군 원정의 패배의 초기 부분은 다루지 않는다.
십자군 원정에 대한 몇 안 되는 전략적 수준의 치료법 중 하나입니다. GMT는 이후 《기독교 병사들》을 출간했다.컬럼비아는 '크루세이더 렉스'를 출판했고, 멀티맨 출판은 '천국'을 출판했다.
이것은 SPI와 Strategy & Tactics 잡지의 #70에 박스 세트로 게재되었다.
특징 구분:
16진 이내에서 전투가 벌어집니다.
공성전은 그 경기에서 중요한 역할을 한다.
제1차 십자군 시나리오는 십자군 선수들이 십자군이 성공하기 위해서는 협력해야 하지만 자신의 목표를 추구해야 한다는 점에서 협동적이지만 경쟁적인 게임을 만든다.
수많은 대기적인 '크롬'과 개별 십자군 및 무슬림 지도자들이 부대, 무작위 사건(일반인, 비전, 배반 등), 아르메니아와 비잔틴의 개입으로 존재한다.
차례를 위한 모든 주문은 미리 작성되어 있다 - 긴 경기(특히 제1차 십자군 시나리오)를 만든다.
이 지도는 성지와 북부 이집트에 이르는 동남아시아를 포함하고 있다. 그러므로 콘스탄티노플과 제1차 십자군 원정의 패배의 초기 부분은 다루지 않는다.
십자군 원정에 대한 몇 안 되는 전략적 수준의 치료법 중 하나입니다. GMT는 이후 《기독교 병사들》을 출간했다.컬럼비아는 '크루세이더 렉스'를 출판했고, 멀티맨 출판은 '천국'을 출판했다.
이것은 SPI와 Strategy & Tactics 잡지의 #70에 박스 세트로 게재되었다.
A strategic level hex-wargame treatment of the 1st and 3rd Crusades, 1096-1099 and 1190-1192 respectively. The rules for each Crusade share the same basic mechanics however the 3rd Crusade scenario is designed as a two-player only game, while the 1st Crusade scenario is intended for multi-player play, and has additional rules covering diplomatic and economic elements.
Distinguishing features:
Combat occurs within hexes.
Sieges play a significant part in the game.
The 1st Crusade scenario creates a co-operative yet competitive game in that the crusader players must co-operate for the Crusade to succeed yet still need to pursue their own objectives (the same applies to the Muslim players).
Lots of atmospheric 'chrome', individual Crusader and Muslim leader are present as units, random events (plague, visions, treachery etc), Armenian and Byzantine intervention.
All orders for a turn are pre-written - makes for a long game (particularly the 1st Crusade scenario).
The map covers South-East Asia minor down through the Holy Land and Northern Egypt. Constantinople and the early part of the rout of the 1st Crusade is therefore not covered.
One of the few strategic level treatments of the Crusades. GMT have subsequently published 'Onward Christian Soldiers' (also by R.Berg); Columbia have published 'Crusader Rex', and Multi-man publishing have published Kingdom of Heaven.
This was published as both a boxed set by SPI and in their Strategy & Tactics magazine #70.
Distinguishing features:
Combat occurs within hexes.
Sieges play a significant part in the game.
The 1st Crusade scenario creates a co-operative yet competitive game in that the crusader players must co-operate for the Crusade to succeed yet still need to pursue their own objectives (the same applies to the Muslim players).
Lots of atmospheric 'chrome', individual Crusader and Muslim leader are present as units, random events (plague, visions, treachery etc), Armenian and Byzantine intervention.
All orders for a turn are pre-written - makes for a long game (particularly the 1st Crusade scenario).
The map covers South-East Asia minor down through the Holy Land and Northern Egypt. Constantinople and the early part of the rout of the 1st Crusade is therefore not covered.
One of the few strategic level treatments of the Crusades. GMT have subsequently published 'Onward Christian Soldiers' (also by R.Berg); Columbia have published 'Crusader Rex', and Multi-man publishing have published Kingdom of Heaven.
This was published as both a boxed set by SPI and in their Strategy & Tactics magazine #70.
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