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BGG랭킹
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6.5Samurai: Game of Politics and Warfare in Feudal Japan (1979) -
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인원
2-8 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Dan Campagna
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아티스트
Steve Burnett, Arnold Hendrick
-
인원
게임 소개
(박스 뒷면:
)정확히 말하면 12세기부터 17세기까지의 시간으로 되돌아간다. 당신의 목표: "의 높은 제목;쇼군. 애즈 "쇼군, 당신은 천황의 뜻을 집행할 권리가 있고, 일본의 실질적인 통치자가 될 것입니다.
사무라이를 사용하면 일본을 제어할 수 있습니다. 중세 일본에서는 천황의 중앙 정부가 해체되었다. 다양한 씨족들이 나라를 장악하기 위해 경쟁하는 동안 그는 힘없는 수장이 되었다.
이들은 유럽의 귀족 가문들과 유사했다; 그리고 그들의 지도자들은 중세 공작들, 남작들, 백작들과 동등했다. 형성 가능한 사무라이 전사들을 사용하여, 그 일족들은 일본 열도의 주요 섬들을 가로질러 끝없는 전쟁을 벌였다.
개념 of Play
각 플레이어는 하나 이상의 로드를 가진 클랜을 제어합니다. 각 영주는 자신의 개인 "fief" 또는 집을 대표하는 지방을 가지고 있으며, 종종 군대, 작위, 배, 성, 그리고 더 많은 지방을 추가로 소유한다.
게임은 각각 몇 달에서 몇 년 사이에 진행되는 역사적 사건의 속도를 나타내며 20번으로 진행된다. 매 차례, 일본의 3대 섬이 그려진 지도판에서 움직임이 이루어진다.
사무라이 로드, 클랜 컨트롤 마커, 소유 및 타이틀 카운터, 군대, 주둔군 등 모든 것이 18페이지에 달하는 규칙 폴더의 쉬운 산문으로 설명되어 있습니다.
여러 게임 in One
2~8명의 플레이어를 위한 탁월한 게임. 사무라이는 시작과 중간 플레이에 적합하며, 전문가도 선택할 수 있는 규칙과 전략적인 옵션이 많다. 그리고 정말 강경한 권력 정치 광신자들에게 특별한 규칙은 일본 봉건적 혼란의 진정한 퇴조를 대표하는 거의 "영구적"게임을 만들어낸다.
사무라이는 게임을 배우고 하는 것을 정말로 쉽게 만들기 위해 다양한 놀이 보조 기구를 포함하고 있다. 규칙 설명서는 플레이어에게 중세 분쟁의 맛과 진정성을 제공하는 역사적 배경과 디자이너의 노트를 포함하고 있다.쇼군, 투쟁.
(BGG 설명:
사무라이)은 일본의 전쟁과 정치에 관한 게임이다. 이 게임의 목적은 타이틀을 획득하는 것이다.게임 엔드로 쇼군. 쇼군이 되기 위해서는 플레이어는 지도판에 흩어져 있는 4개의 제국 기사 중 2개를 장악해야 한다. 이들은: 천황, 후계자, 황실, 교토 성이다.
연주곡은 다양한 가문의 사무라이 영주들입니다. 각 영주는 그에게 군대를 제공하는 고향 지방을 가지고 있다. 관공서, 다른 지방, 성 등을 통해 병력을 증원할 수 있다.
)정확히 말하면 12세기부터 17세기까지의 시간으로 되돌아간다. 당신의 목표: "의 높은 제목;쇼군. 애즈 "쇼군, 당신은 천황의 뜻을 집행할 권리가 있고, 일본의 실질적인 통치자가 될 것입니다.
사무라이를 사용하면 일본을 제어할 수 있습니다. 중세 일본에서는 천황의 중앙 정부가 해체되었다. 다양한 씨족들이 나라를 장악하기 위해 경쟁하는 동안 그는 힘없는 수장이 되었다.
이들은 유럽의 귀족 가문들과 유사했다; 그리고 그들의 지도자들은 중세 공작들, 남작들, 백작들과 동등했다. 형성 가능한 사무라이 전사들을 사용하여, 그 일족들은 일본 열도의 주요 섬들을 가로질러 끝없는 전쟁을 벌였다.
개념 of Play
각 플레이어는 하나 이상의 로드를 가진 클랜을 제어합니다. 각 영주는 자신의 개인 "fief" 또는 집을 대표하는 지방을 가지고 있으며, 종종 군대, 작위, 배, 성, 그리고 더 많은 지방을 추가로 소유한다.
게임은 각각 몇 달에서 몇 년 사이에 진행되는 역사적 사건의 속도를 나타내며 20번으로 진행된다. 매 차례, 일본의 3대 섬이 그려진 지도판에서 움직임이 이루어진다.
사무라이 로드, 클랜 컨트롤 마커, 소유 및 타이틀 카운터, 군대, 주둔군 등 모든 것이 18페이지에 달하는 규칙 폴더의 쉬운 산문으로 설명되어 있습니다.
여러 게임 in One
2~8명의 플레이어를 위한 탁월한 게임. 사무라이는 시작과 중간 플레이에 적합하며, 전문가도 선택할 수 있는 규칙과 전략적인 옵션이 많다. 그리고 정말 강경한 권력 정치 광신자들에게 특별한 규칙은 일본 봉건적 혼란의 진정한 퇴조를 대표하는 거의 "영구적"게임을 만들어낸다.
사무라이는 게임을 배우고 하는 것을 정말로 쉽게 만들기 위해 다양한 놀이 보조 기구를 포함하고 있다. 규칙 설명서는 플레이어에게 중세 분쟁의 맛과 진정성을 제공하는 역사적 배경과 디자이너의 노트를 포함하고 있다.쇼군, 투쟁.
(BGG 설명:
사무라이)은 일본의 전쟁과 정치에 관한 게임이다. 이 게임의 목적은 타이틀을 획득하는 것이다.게임 엔드로 쇼군. 쇼군이 되기 위해서는 플레이어는 지도판에 흩어져 있는 4개의 제국 기사 중 2개를 장악해야 한다. 이들은: 천황, 후계자, 황실, 교토 성이다.
연주곡은 다양한 가문의 사무라이 영주들입니다. 각 영주는 그에게 군대를 제공하는 고향 지방을 가지고 있다. 관공서, 다른 지방, 성 등을 통해 병력을 증원할 수 있다.
(from the back of the box:)
You are now back in time-12th through 17th century Japan, to be exact. Your objective: the exalted title of "Shogun". As "Shogun", you will have the right to enforce the emperor's will, and become the real ruler of Japan.
Samurai allows you to take control of Japan. In medieval Japan, the central government of the emperor was dissolved. He become a powerless figurehead while various clans competed to take control of the country.
These clans were similar to the noble houses of Europe; and their leaders the equivalent of medieval Dukes, Barons, Counts, and the like.
Using formldable samurai warriors, the clans waged endless wars across the major islands of the Japanese archipelago.
Concept of Play
Each player controls a clan, with one or more lords. Each lord has a province representing his personal "fief" or home, and often has additional holdings of troops, titles, ships, castles, and more provinces.
The game is played in 20 turns, each representing a pace of historical events running between a few months to a few years. In each turn, moves are conducted on a mapboard that portrays the three major islands of Japan.
The playing pieces-360 in all-include Samurai Lords, clan control markers, holdings and title counters, troops, garrisons, and more; all explained in the easy to-follow prose of the 18-page rules folder.
Many Games in One
An excellent game for 2 to 8 players. Samurai is suitable for beginning and intermedlate play, with plenty of optional rules and strategic options for even the expert. And for the really hard-core power-politics fanatics, special rules create a nearly "perpetual" game representing tho true ebb and flow of Japanese feudal confilct.
Samurai includes a variety of playing aids to make learning and playing the game truly an effortless task. The rules manual contains historical background and designer's notes that offer the player the full flavor and authenticity of what medieval conflict was all about in the age of the "Shogun" struggles.
(BGG description:)
Samurai is a game about warfare and politics in feudal Japan. The aim of the game is to gain the title "Shogun" by game end. To become Shogun, the player has to gain control of two out of four Imperial Articles scattered across the mapboard. These are: the Emperor, The Heir, The Imperial Regalia and Kyoto Castle.
Playing pieces are the samurai lords of various houses. Each lord has a home province which provides him with troops. Additional troops may be added through offices, other provinces, castles, etc.
You are now back in time-12th through 17th century Japan, to be exact. Your objective: the exalted title of "Shogun". As "Shogun", you will have the right to enforce the emperor's will, and become the real ruler of Japan.
Samurai allows you to take control of Japan. In medieval Japan, the central government of the emperor was dissolved. He become a powerless figurehead while various clans competed to take control of the country.
These clans were similar to the noble houses of Europe; and their leaders the equivalent of medieval Dukes, Barons, Counts, and the like.
Using formldable samurai warriors, the clans waged endless wars across the major islands of the Japanese archipelago.
Concept of Play
Each player controls a clan, with one or more lords. Each lord has a province representing his personal "fief" or home, and often has additional holdings of troops, titles, ships, castles, and more provinces.
The game is played in 20 turns, each representing a pace of historical events running between a few months to a few years. In each turn, moves are conducted on a mapboard that portrays the three major islands of Japan.
The playing pieces-360 in all-include Samurai Lords, clan control markers, holdings and title counters, troops, garrisons, and more; all explained in the easy to-follow prose of the 18-page rules folder.
Many Games in One
An excellent game for 2 to 8 players. Samurai is suitable for beginning and intermedlate play, with plenty of optional rules and strategic options for even the expert. And for the really hard-core power-politics fanatics, special rules create a nearly "perpetual" game representing tho true ebb and flow of Japanese feudal confilct.
Samurai includes a variety of playing aids to make learning and playing the game truly an effortless task. The rules manual contains historical background and designer's notes that offer the player the full flavor and authenticity of what medieval conflict was all about in the age of the "Shogun" struggles.
(BGG description:)
Samurai is a game about warfare and politics in feudal Japan. The aim of the game is to gain the title "Shogun" by game end. To become Shogun, the player has to gain control of two out of four Imperial Articles scattered across the mapboard. These are: the Emperor, The Heir, The Imperial Regalia and Kyoto Castle.
Playing pieces are the samurai lords of various houses. Each lord has a home province which provides him with troops. Additional troops may be added through offices, other provinces, castles, etc.
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