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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Martin Maheux
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아티스트
-
인원
게임 소개
체스의 고전적 게임의 현대적 반전
십자군 정복의 왕국에 오신 것을 환영합니다! 날아다니는 용, 깃발을 든 사람, 그리고 성의 이동 제한 레벨을 조심하세요. 고전적인 체스 게임의 현대적 반전이 울릭 왕과 몽포트 왕 사이의 영원한 불화를 먹여 살리는 환상적인 세계, C&C의 영역은 전혀 새로운 엔드게임&헬립의 사치를 즐기는 곳인데, 당신의 최종 게임은 무엇입니까?
게임 규칙
십자군과 정복군은 체스와 비슷해 뭐랄까. 많은 캐릭터들과 그들의 움직임들이 고전적인 체스를 반영하지만, 새로운 보드, 성, 그리고 게임 조각들은 가장 전략적이고 진보된 플레이어들도 두 번 생각하게 만들 우여곡절을 도입했다. 하지만 이 게임은 고수들만을 위한 게임이 아닙니다. 누구나 배울 수 있다... 한 번 그렇게 하면 절대 돌아가지 않을 거야
더 캐슬
그 성은 2층 또는 2층으로 되어 있다. 상위 레벨은 킹과 퀸이 게임을 시작하는 곳이다; 킹은 항상 X부터 시작한다. 명심하세요, X를 시작하는 상대 깃발 소지자가 킹’s에 도달하면 게임이 손실됩니다.
게임 피스는 한 번의 움직임으로 한 단계 이상 오르내릴 수 없으며 레벨이 넘어가는 즉시 동작을 중지해야 한다. 이 규칙에는 두 가지 예외가 있습니다.
•Castle Exception #1: 나이트는 한 바퀴에 한 단계만 움직이면 L자 운동을 완료할 수 있습니다. 만약 나이트 2수준의 L형 움직임을 완성하기 위해 이동해야 하는 움직임이 허용되지 않는다.
•Castle Exception #2: Dragon’는 캐슬 내부 및 주변 이동이 제한되지 않습니다. 하지만, 드래곤은 팀 동료들 위를 날고 있다면 한 번에 두 개 이상의 공간만 움직일 수 있습니다.
드래곤즈
드래곤은 어느 방향으로든 한 바퀴에 한 칸씩 움직일 수 있습니다. 드래곤은 팀 동료들이 일직선에 있는 만큼 많은 공간을 어느 방향으로든 점프할 수 있다. 드래곤은 비록 팀 동료들 사이일지라도 상대편 게임 조각을 점프할 수 없습니다. 드래곤은 깃발 지참자를 제외하고 어느 방향으로든 이동하여 상대 게임 조각을 죽일 수 있습니다. 드래곤은 또한 움직임을 완료하기 위해 점프하는 팀 동료에 의해 (기수꾼을 제외한) 상대 게임 조각을 죽일 수도 있다. 드래곤은 상대편의 게임 조각을 죽이면 바로 움직임을 끝내야 합니다. 드래곤은 팀원들을 뛰어넘을 경우에만 한 번에 한 단계 이상의 더캐슬을 횡단할 수 있습니다.
깃발 베어러
깃발 지참자는 한 회전당 대각선 공간을 하나만 이동할 수 있습니다. 깃발 소지자는 동료나 상대 게임을 점프하여 이동을 완료할 수 없습니다. 기수는 상대편의 게임 조각을 죽일 수 없으며 상대편의 킹만이 죽일 수 있습니다. 기수라면 성곽을 통과하는 즉시 이동을 끝내야 합니다 깃발 소지자는 킹&스쿼스의 출발 위치에 도달하여 게임에서 승리할 수 있습니다.
십자군 승리 & 정복자
Crused & Concer에는 두 가지 잠재적인 엔드게임이 있다. 첫 번째 엔드게임은 상대 킹을 죽이는 것이다. 두 번째 엔드게임은 깃발 들고 있는 사람을 상대 킹&스쿼의 시작 위치(상대 X)로 이동시키는 것입니다.
십자군 정복의 왕국에 오신 것을 환영합니다! 날아다니는 용, 깃발을 든 사람, 그리고 성의 이동 제한 레벨을 조심하세요. 고전적인 체스 게임의 현대적 반전이 울릭 왕과 몽포트 왕 사이의 영원한 불화를 먹여 살리는 환상적인 세계, C&C의 영역은 전혀 새로운 엔드게임&헬립의 사치를 즐기는 곳인데, 당신의 최종 게임은 무엇입니까?
게임 규칙
십자군과 정복군은 체스와 비슷해 뭐랄까. 많은 캐릭터들과 그들의 움직임들이 고전적인 체스를 반영하지만, 새로운 보드, 성, 그리고 게임 조각들은 가장 전략적이고 진보된 플레이어들도 두 번 생각하게 만들 우여곡절을 도입했다. 하지만 이 게임은 고수들만을 위한 게임이 아닙니다. 누구나 배울 수 있다... 한 번 그렇게 하면 절대 돌아가지 않을 거야
더 캐슬
그 성은 2층 또는 2층으로 되어 있다. 상위 레벨은 킹과 퀸이 게임을 시작하는 곳이다; 킹은 항상 X부터 시작한다. 명심하세요, X를 시작하는 상대 깃발 소지자가 킹’s에 도달하면 게임이 손실됩니다.
게임 피스는 한 번의 움직임으로 한 단계 이상 오르내릴 수 없으며 레벨이 넘어가는 즉시 동작을 중지해야 한다. 이 규칙에는 두 가지 예외가 있습니다.
•Castle Exception #1: 나이트는 한 바퀴에 한 단계만 움직이면 L자 운동을 완료할 수 있습니다. 만약 나이트 2수준의 L형 움직임을 완성하기 위해 이동해야 하는 움직임이 허용되지 않는다.
•Castle Exception #2: Dragon’는 캐슬 내부 및 주변 이동이 제한되지 않습니다. 하지만, 드래곤은 팀 동료들 위를 날고 있다면 한 번에 두 개 이상의 공간만 움직일 수 있습니다.
드래곤즈
드래곤은 어느 방향으로든 한 바퀴에 한 칸씩 움직일 수 있습니다. 드래곤은 팀 동료들이 일직선에 있는 만큼 많은 공간을 어느 방향으로든 점프할 수 있다. 드래곤은 비록 팀 동료들 사이일지라도 상대편 게임 조각을 점프할 수 없습니다. 드래곤은 깃발 지참자를 제외하고 어느 방향으로든 이동하여 상대 게임 조각을 죽일 수 있습니다. 드래곤은 또한 움직임을 완료하기 위해 점프하는 팀 동료에 의해 (기수꾼을 제외한) 상대 게임 조각을 죽일 수도 있다. 드래곤은 상대편의 게임 조각을 죽이면 바로 움직임을 끝내야 합니다. 드래곤은 팀원들을 뛰어넘을 경우에만 한 번에 한 단계 이상의 더캐슬을 횡단할 수 있습니다.
깃발 베어러
깃발 지참자는 한 회전당 대각선 공간을 하나만 이동할 수 있습니다. 깃발 소지자는 동료나 상대 게임을 점프하여 이동을 완료할 수 없습니다. 기수는 상대편의 게임 조각을 죽일 수 없으며 상대편의 킹만이 죽일 수 있습니다. 기수라면 성곽을 통과하는 즉시 이동을 끝내야 합니다 깃발 소지자는 킹&스쿼스의 출발 위치에 도달하여 게임에서 승리할 수 있습니다.
십자군 승리 & 정복자
Crused & Concer에는 두 가지 잠재적인 엔드게임이 있다. 첫 번째 엔드게임은 상대 킹을 죽이는 것이다. 두 번째 엔드게임은 깃발 들고 있는 사람을 상대 킹&스쿼의 시작 위치(상대 X)로 이동시키는 것입니다.
A modern twist on the classic game of chess
Welcome to the realm of Crusade & Conquer! Be wary of flying dragons, defending flag bearers, and the castle’s move-restricting levels. A fantastical world where a modern twist on the classic game of chess feeds the eternal feud between King Ulric and King Montfort, the realm of C&C is a place that knows no grandmasters and players enjoy the luxury of an entirely new endgame… what's your endgame?
Game Rules
Playing Crusade & Conquer is similar to chess... well kind of. While many of the characters and their movements mirror classic chess, the new board, castles, and game pieces have introduced twists and turns that will make even the most strategic and advanced players think twice. But this game is not just for the masters. Anyone can learn... and once you do you'll never turn back.
The Castle
The Castle has two levels or floors. The upper level is where the King and Queen begin the game; with the King always starting on the X. Remember, the game is lost if the opposing Flag Bearer reaches your King’s starting X.
Game pieces cannot jump up or down more than one level in a single movement and must stop their movement as soon as a level is traversed. There are two exceptions to this rule:
•Castle Exception #1: the Knight is allowed to complete the L-shape movement as long as it only moves one level per turn. If the Knight must move up two levels to complete its L-shape movement, the move is not allowed.
•Castle Exception #2: because it can “fly”, the Dragon’s movements in and around the Castle are not restricted. However, the Dragon can only move more than one space in a single turn if it is flying over teammates.
Dragons
A Dragon may move one space per turn in any direction. A Dragon may jump its teammates in any direction for as many spaces as they are in a straight line. A Dragon cannot jump opposing game pieces, even if they are between teammates. With the exception of the Flag Bearer, a Dragon may kill any opposing game piece by moving in any direction. A Dragon may also kill any opposing game pieces (except the Flag Bearer) by jumping teammates to complete the move. A Dragon must end its move as soon as it kills an opposing game piece. A Dragon may traverse more than one level of The Castle in a single move only if it is jumping over teammates.
Flag Bearers
A Flag Bearer may only move one diagonal space per turn. A Flag Bearer cannot jump teammates or opposing game pieces to complete a move. A Flag Bearer cannot kill any opposing game pieces but can only be killed by the opposing King. A Flag Bearer must end its move as soon as it traverses a level of The Castle. A Flag Bearer can win the game by reaching an opposing King’s starting position.
Winning Crusade & Conquer
There are two potential endgames (ways to win the game) in Crusade & Conquer. The first endgame is to kill the opposing King. The second endgame is to get your Flag Bearer into the opposing King’s starting position (the opposing X).
Welcome to the realm of Crusade & Conquer! Be wary of flying dragons, defending flag bearers, and the castle’s move-restricting levels. A fantastical world where a modern twist on the classic game of chess feeds the eternal feud between King Ulric and King Montfort, the realm of C&C is a place that knows no grandmasters and players enjoy the luxury of an entirely new endgame… what's your endgame?
Game Rules
Playing Crusade & Conquer is similar to chess... well kind of. While many of the characters and their movements mirror classic chess, the new board, castles, and game pieces have introduced twists and turns that will make even the most strategic and advanced players think twice. But this game is not just for the masters. Anyone can learn... and once you do you'll never turn back.
The Castle
The Castle has two levels or floors. The upper level is where the King and Queen begin the game; with the King always starting on the X. Remember, the game is lost if the opposing Flag Bearer reaches your King’s starting X.
Game pieces cannot jump up or down more than one level in a single movement and must stop their movement as soon as a level is traversed. There are two exceptions to this rule:
•Castle Exception #1: the Knight is allowed to complete the L-shape movement as long as it only moves one level per turn. If the Knight must move up two levels to complete its L-shape movement, the move is not allowed.
•Castle Exception #2: because it can “fly”, the Dragon’s movements in and around the Castle are not restricted. However, the Dragon can only move more than one space in a single turn if it is flying over teammates.
Dragons
A Dragon may move one space per turn in any direction. A Dragon may jump its teammates in any direction for as many spaces as they are in a straight line. A Dragon cannot jump opposing game pieces, even if they are between teammates. With the exception of the Flag Bearer, a Dragon may kill any opposing game piece by moving in any direction. A Dragon may also kill any opposing game pieces (except the Flag Bearer) by jumping teammates to complete the move. A Dragon must end its move as soon as it kills an opposing game piece. A Dragon may traverse more than one level of The Castle in a single move only if it is jumping over teammates.
Flag Bearers
A Flag Bearer may only move one diagonal space per turn. A Flag Bearer cannot jump teammates or opposing game pieces to complete a move. A Flag Bearer cannot kill any opposing game pieces but can only be killed by the opposing King. A Flag Bearer must end its move as soon as it traverses a level of The Castle. A Flag Bearer can win the game by reaching an opposing King’s starting position.
Winning Crusade & Conquer
There are two potential endgames (ways to win the game) in Crusade & Conquer. The first endgame is to kill the opposing King. The second endgame is to get your Flag Bearer into the opposing King’s starting position (the opposing X).
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