-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Lance McMillan
-
아티스트
Christopher Magoun
-
인원
게임 소개
나폴레옹 20 시리즈 10차전(독일 20위)
드레스덴 전투와 같은 날, 나폴레옹&르스쿠르의 측면의 맥도널드&르스쿠르의 군대는 폰 블랑울러셰르 원수가 지휘하는 프로이센-러시아군과 우연히 마주쳤고, 폭풍우 속에서 카츠바흐 전투가 벌어졌다. 두 군대 모두 놀랐지만, 맥도날드가 먼저 공격했다. 그의 공격은 비와 혼란 속에서 자극을 잃었고, 블¨cher가 반격할 수 있었다. 연합군은 프랑스군에 큰 손실을 입혔고, 독일에서의 나폴레옹의 입지를 약화시켰다. 4일 후 쿨름에서의 프랑스 패배와 9월 6일의 데네비츠 패배로 드레스덴에서의 나폴레옹&르스쿠르의 승리가 좌절되었다.
이 게임은 지도 상의 낮은 단위 밀도(20개 이하)와 드라마틱하고 빠른 턴을 사용하는 낮은 복잡성과 집중력 있는 범위를 특징으로 합니다. 스토리-드라이브&rsquo, 랜덤 이벤트 카드와 야간 게임 턴이 추가되어 작동 일시 중지 및 “전쟁”마찰로 플레이어들에게 총검에 가까운 군대가 가장 먼저 부러지는지 확인할 수 있는 나폴레옹 대첩의 격렬한 전투의 느낌을 준다.
복잡성: 9점 만점에 4점
카드놀이 적합성: 9점 만점에 6점
척도: 각 단위는 1분할이고, 각 육각은 약 800미터이며, 각 회전은 대략 일광 절약 시간(또는 야간 10시간)입니다.
드레스덴 전투와 같은 날, 나폴레옹&르스쿠르의 측면의 맥도널드&르스쿠르의 군대는 폰 블랑울러셰르 원수가 지휘하는 프로이센-러시아군과 우연히 마주쳤고, 폭풍우 속에서 카츠바흐 전투가 벌어졌다. 두 군대 모두 놀랐지만, 맥도날드가 먼저 공격했다. 그의 공격은 비와 혼란 속에서 자극을 잃었고, 블¨cher가 반격할 수 있었다. 연합군은 프랑스군에 큰 손실을 입혔고, 독일에서의 나폴레옹의 입지를 약화시켰다. 4일 후 쿨름에서의 프랑스 패배와 9월 6일의 데네비츠 패배로 드레스덴에서의 나폴레옹&르스쿠르의 승리가 좌절되었다.
이 게임은 지도 상의 낮은 단위 밀도(20개 이하)와 드라마틱하고 빠른 턴을 사용하는 낮은 복잡성과 집중력 있는 범위를 특징으로 합니다. 스토리-드라이브&rsquo, 랜덤 이벤트 카드와 야간 게임 턴이 추가되어 작동 일시 중지 및 “전쟁”마찰로 플레이어들에게 총검에 가까운 군대가 가장 먼저 부러지는지 확인할 수 있는 나폴레옹 대첩의 격렬한 전투의 느낌을 준다.
복잡성: 9점 만점에 4점
카드놀이 적합성: 9점 만점에 6점
척도: 각 단위는 1분할이고, 각 육각은 약 800미터이며, 각 회전은 대략 일광 절약 시간(또는 야간 10시간)입니다.
Game number 10 in the Napoleonic 20 series (Germany 20 #2)
On the same day as the Battle of Dresden, Marshal MacDonald’s forces on the flank of Napoleon’s army stumbled upon a Russo-Prussian force of about equal size under Marshal von Blücher, and the accidental Battle of Katzbach ensued amidst a heavy thunderstorm. Both armies were surprised, but MacDonald struck first. His attack lost impetus in the rain and confusion, allowing Blücher to strike back. The Allies inflicted heavy losses on the French, weakening Napoleon’s position in Germany. The French defeats here, at Kulm (four days later), and Dennewitz (on 6 September) negated Napoleon’s victory at Dresden.
This game features only modest complexity and a focused scope employing low unit density on the map (20 pieces or less) and dramatic, fast playing turns. It is the addition of ‘story-driven’ random event cards and night game turns that provide the operational pauses and “friction of war” that give players a great feel for the parry-and-thrust of a Napoleonic grand battle as the armies close to bayonet-point to see which will break first!
Complexity: 4 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 6 on a 9 scale
Scale: Each unit is 1 division, each hex is about 800 meters, and each turn is roughly 3 daylight hours (or 10 night hours).
On the same day as the Battle of Dresden, Marshal MacDonald’s forces on the flank of Napoleon’s army stumbled upon a Russo-Prussian force of about equal size under Marshal von Blücher, and the accidental Battle of Katzbach ensued amidst a heavy thunderstorm. Both armies were surprised, but MacDonald struck first. His attack lost impetus in the rain and confusion, allowing Blücher to strike back. The Allies inflicted heavy losses on the French, weakening Napoleon’s position in Germany. The French defeats here, at Kulm (four days later), and Dennewitz (on 6 September) negated Napoleon’s victory at Dresden.
This game features only modest complexity and a focused scope employing low unit density on the map (20 pieces or less) and dramatic, fast playing turns. It is the addition of ‘story-driven’ random event cards and night game turns that provide the operational pauses and “friction of war” that give players a great feel for the parry-and-thrust of a Napoleonic grand battle as the armies close to bayonet-point to see which will break first!
Complexity: 4 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 6 on a 9 scale
Scale: Each unit is 1 division, each hex is about 800 meters, and each turn is roughly 3 daylight hours (or 10 night hours).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18