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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Chris Huntoon
-
아티스트
-
인원
게임 소개
고르곤은 체커와 같은 게임으로, 8x8 보드에서 행해진다. 각 플레이어는 두 개의 백 랭크에 각각 8개씩 16개의 고곤으로 시작합니다.
각각의 회전마다 고르곤은 대각선으로 앞으로 움직이며 인접한 빈 사각형으로 미끄러진다.
고르곤은 상대편의 고르곤을 건너편에 있는 빈 공간으로 뛰어 넘음으로써 겁을 줄 수 있다. 겁에 질린 고르곤은 움직일 수 없고 게임의 남은 시간 동안 자신이 차지하는 공간을 막는다. 점프는 후퇴하지 않는 5가지 방향(세로, 대각선 전방, 측면) 중 하나일 수 있다. 여러 번 점프를 할 수 있다. 보드의 첫 번째 줄과 마지막 줄은 연결된 것으로 간주됩니다. 한 모서리를 떠나는 고르곤은 다른 가장자리의 적절한 공간에 다시 들어갑니다.
먼저 움직일 수 없는 플레이어가 집니다.
참고: 이 게임은 강제 점프(표준) 없이 또는 강제 점프(다양화)로 플레이할 수 있습니다.
고르곤은 슈퍼더퍼 게임에 적용되었다.
각각의 회전마다 고르곤은 대각선으로 앞으로 움직이며 인접한 빈 사각형으로 미끄러진다.
고르곤은 상대편의 고르곤을 건너편에 있는 빈 공간으로 뛰어 넘음으로써 겁을 줄 수 있다. 겁에 질린 고르곤은 움직일 수 없고 게임의 남은 시간 동안 자신이 차지하는 공간을 막는다. 점프는 후퇴하지 않는 5가지 방향(세로, 대각선 전방, 측면) 중 하나일 수 있다. 여러 번 점프를 할 수 있다. 보드의 첫 번째 줄과 마지막 줄은 연결된 것으로 간주됩니다. 한 모서리를 떠나는 고르곤은 다른 가장자리의 적절한 공간에 다시 들어갑니다.
먼저 움직일 수 없는 플레이어가 집니다.
참고: 이 게임은 강제 점프(표준) 없이 또는 강제 점프(다양화)로 플레이할 수 있습니다.
고르곤은 슈퍼더퍼 게임에 적용되었다.
Gorgon is a checkers-like game, which is played on a 8x8 board. Each player starts with 16 Gorgons - 8 on each of the two back ranks.
On each turn a Gorgon moves diagonally forward, sliding to an adjacent empty square.
A Gorgon may petrify an opponent`s Gorgon by jumping over it to an empty space on the other side. A petrified Gorgon is unable to move and blocks the space it occupies for the remainder of the game. Jumps may be in any of the five non retreating directions: vertically, diagonally forward, and sideways. Multiple jumps are possible. The first and last row of the board are considered to be connected. A Gorgon leaving one edge will be re-entered at the appropriate space on the other edge.
The first player that cannot move, loses.
Note: The game can be played without forced jumps (standard) or with forced jumps (variation).
Gorgon was implemented on Super Duper Games (only without forced jumps).
On each turn a Gorgon moves diagonally forward, sliding to an adjacent empty square.
A Gorgon may petrify an opponent`s Gorgon by jumping over it to an empty space on the other side. A petrified Gorgon is unable to move and blocks the space it occupies for the remainder of the game. Jumps may be in any of the five non retreating directions: vertically, diagonally forward, and sideways. Multiple jumps are possible. The first and last row of the board are considered to be connected. A Gorgon leaving one edge will be re-entered at the appropriate space on the other edge.
The first player that cannot move, loses.
Note: The game can be played without forced jumps (standard) or with forced jumps (variation).
Gorgon was implemented on Super Duper Games (only without forced jumps).
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