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Operation Jubilee: Dieppe, August 1942 (2010)
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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-240 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.93 / 5

게임 소개

1942년 독일이 점령한 항구도시 디에프에 대한 영연방군의 처참한 습격 사건을 묘사합니다. 이 게임은 단순화된 버전의 오마하 비치 D-Day 시스템을 사용한다.



(출판사 웹사이트 :) 주빌리 작전: 《디에프, 1942년 8월》(, OJ)는 존 버터필드가 제작한 게임으로, 1942년 8월 19일 독일령 디에프에 대한 영국 연방군의 참혹한 급습을 시뮬레이션한 게임이다. 그것은 이전의 박스 게임 출시작인 D-Day on Omaha Beach에서 그가 좋아하는 시스템을 발전시킨 것이다.
역사적으로 캐나다군과 탱크, 영국군 특공대가 다양한 목적을 가지고 16마일 해안가에 상륙했다. 디에프에 대한 특공대의 공습은 어느 정도 성공을 거두었지만, 디에프에 대한 주요 작전은 큰 대가를 치르는 실패로 끝났다. 목표 달성에 실패했고, 상륙 병력의 75% 이상이 죽거나 포로로 잡혔다. 당신은 해변을 공격하고 독일군의 격렬한 저항에 맞서 그들의 목적을 달성하기 위해 고군분투하는 CW군을 통제한다. 게임 시스템은 당신에게 반대하는 독일군을 통제합니다.

전체 34x22” 큰 헥스 지도는 절반으로 잘려 17"x42"플레이 지역으로 재조립되며, 프랑스 항구인 디에프 및 주변 지역을 보여주는 주요 지도와 주요 지도의 동쪽과 서쪽 해안 지역을 나타내는 두 개의 작은 지도로 구성되어 있다. 메인 지도는 4개의 영역으로 나뉜다. 블루 비치, 디에프 타운, 그린 비치 앤 리어. 각 육각은 지름이 400미터(438야드)이고, 각 턴은 20분이다. 176개의 대형 NATO 스타일의 상징적인 카운터가 혼합되어 있다.
규칙은 해안 포대 사격, 무작위 사건, 부대 깊이, 지휘-통제 및 통신, 항공 공격, “what if&rdqu; 변종, 수륙 양용전 등을 다룬다. 이 게임은 약 3~4시간 안에 끝날 수 있습니다. 턴 순서는 다음과 같습니다.

I. CW 수륙양용 수송 단계
1. 단위 운송
2. 랜딩 체크
II. 운영 단계
III. 영연방 조치 단계
1. 해변 상륙 또는 대피.
2. CW 동작
3. 회복
IV. 회전 단계 종료
Portrays the disastrous Commonwealth raid against the German-held French port city of Dieppe in 1942. The game uses a simplified version of the D-Day at Omaha Beach system.



(from Publisher website :)Operation Jubilee: Dieppe, August 1942 (OJ) is a purpose-designed solitaire game, by John Butterfield, simulating the disastrous Commonwealth raid against the German-held French port of Dieppe on 19 August 1942. It uses an evolution of his well-liked system from our earlier boxed game release: D-Day on Omaha Beach.
Historically, a mixed force of Canadian troops and tanks and British Commandos landed on several beaches along a 16-mile stretch of coast, with a variety of objectives. While the commando raids on the flanks met with some success, the major action against Dieppe was a costly failure. It didn’t come close to achieving its objectives, and over 75 percent of that landing force were killed or captured. You control the CW forces assaulting the beaches and struggling to achieve their objectives against intense German resistance. The game system controls the German forces that oppose you.

The overall 34x22” large-hex map, which is cut in half and reassembled into a 17"x42" play area, consists of three sector maps: the main map showing the French port of Dieppe and surrounding areas, and two smaller maps portraying coastal areas east and west of the main map. The main map is divided into four areas: Blue Beach, Dieppe town, Green Beach and Rear. Each hex represents 400 meters (438 yards) across; each game turn equals 20 minutes. Units of maneuver are companies and batteries; there are 176 large-size NATO-style and iconic counters in the mix.
Rules cover such things as: coastal battery fire, random events, unit depth, command-control and communication, air attack, “what if” variants, amphibious warfare and much more. The game can be completed in about three to four hours. The turn sequence is as follows.

I. CW Amphibious Transport Phase
1. Unit Transport
2. Landing Check
II. Operations Phase
III. Commonwealth Action Phase
1. Beach Landings or Evacuation.
2. CW Actions
3. Recovery
IV. End of Turn Phase

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