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BGG랭킹
BGG전체 : 7042
WARGAMES : 802
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.62 / 5
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디자이너
Bruce S. Maxwell
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아티스트
Stephen Crane, Richard A. Johnson, Kevin Wilkins
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인원
게임 소개
공군 및 장갑차(Air & Armer)는 바르샤바 조약 기구의 독일 국경 50마일(부츠부르크와 슈바인푸르트 근처)에서 벌어지는 미래의 서독 침공에 대한 모의 전투이다. 부대들은 광범위한 헬리콥터와 공격기의 지원을 받는 중대, 대대, 연대를 대표한다.
이 게임은 소련군보다 훨씬 더 높은 전투력을 부여하여 열세를 보완하는 대신, 나토군에게 생존에 필요한 병력의 승수를 제공하는 교리와 명령의 차이를 강조한다. 플레이어들은 비대칭 명령 시스템을 운영하고, 각각 자신의 시스템을 최대한 활용해야 하는 어려움을 겪는다. 게임 시스템은 또한 속임수, 상대방을 능가하는 추측, 그리고 전술적 기습이 좋은 성과를 거둘 수 있는 진정한 "포그 오브 워" 환경을 조성한다.
게임 규모:
1 육각 = 1마일
1회전 = 2시간(낮), 6시간(밤)
각 부대 단계 = 1개 중대 또는 바르샤바 조약 기구 포병 대대, 3-4대
순서 전환:
1. 바르샤바 조약 계획 단계
2. 이니셔티브 단계
3. 미션 단계(플레이어들이 주요 포메이션 또는 패스를 번갈아 가짐)
3a. 활성화 세그먼트
3b. 기동 방해 세그먼트(고급)
3c. 공기/공장 파업 부문(고급)
3d. 기동 세그먼트(표준 이동-반응-불 순서 포함, 고급 전투 방해 추가)
4. 예비 단계
5. 엔지니어링 단계(고급)
6. 부기 단계
이 게임은 소련군보다 훨씬 더 높은 전투력을 부여하여 열세를 보완하는 대신, 나토군에게 생존에 필요한 병력의 승수를 제공하는 교리와 명령의 차이를 강조한다. 플레이어들은 비대칭 명령 시스템을 운영하고, 각각 자신의 시스템을 최대한 활용해야 하는 어려움을 겪는다. 게임 시스템은 또한 속임수, 상대방을 능가하는 추측, 그리고 전술적 기습이 좋은 성과를 거둘 수 있는 진정한 "포그 오브 워" 환경을 조성한다.
게임 규모:
1 육각 = 1마일
1회전 = 2시간(낮), 6시간(밤)
각 부대 단계 = 1개 중대 또는 바르샤바 조약 기구 포병 대대, 3-4대
순서 전환:
1. 바르샤바 조약 계획 단계
2. 이니셔티브 단계
3. 미션 단계(플레이어들이 주요 포메이션 또는 패스를 번갈아 가짐)
3a. 활성화 세그먼트
3b. 기동 방해 세그먼트(고급)
3c. 공기/공장 파업 부문(고급)
3d. 기동 세그먼트(표준 이동-반응-불 순서 포함, 고급 전투 방해 추가)
4. 예비 단계
5. 엔지니어링 단계(고급)
6. 부기 단계
Air & Armor is a simulation of near future combat in a Warsaw Pact invasion of West Germany, taking place on 50 miles of the Inter-German border near Wurzburg and Schweinfurt in the US VII Corps sector. Units represent companies, battalions and regiments supported by a wide range of helicopters and attack aircraft.
Instead of granting NATO units combat strengths far higher than the Soviet strengths to compensate for inferior numbers, the game emphasizes the doctrinal and command differences between the opposing armies that provide NATO with the force multiplier it needs to survive. Players operate asymmetric command systems, and each is challenged to get the most out of his system. The game system also creates a true "fog of war" environment in which deception, outguessing your opponent and tactical surprise can pay off handsomely.
Game Scale:
1 hex = 1 mile
1 turn = 2 hours (day), 6 hours (night)
Each unit step = 1 company or Warsaw Pact artillery battalion, 3-4 aircraft
Turn Sequence:
1. Warsaw Pact Planning Phase
2. Initiative Phase
3. Mission Phase (players alternate Major Formations or pass)
3a. Activation Segment
3b. Maneuver Jamming Segment (Advanced)
3c. Air/Artillery Strike Segment (Advanced)
3d. Maneuver Segment (includes the standard Move-React-Fire sequences; adds Advanced Combat Jamming)
4. Reserve Phase
5. Engineering Phase (Advanced)
6. Bookkeeping Phase
Instead of granting NATO units combat strengths far higher than the Soviet strengths to compensate for inferior numbers, the game emphasizes the doctrinal and command differences between the opposing armies that provide NATO with the force multiplier it needs to survive. Players operate asymmetric command systems, and each is challenged to get the most out of his system. The game system also creates a true "fog of war" environment in which deception, outguessing your opponent and tactical surprise can pay off handsomely.
Game Scale:
1 hex = 1 mile
1 turn = 2 hours (day), 6 hours (night)
Each unit step = 1 company or Warsaw Pact artillery battalion, 3-4 aircraft
Turn Sequence:
1. Warsaw Pact Planning Phase
2. Initiative Phase
3. Mission Phase (players alternate Major Formations or pass)
3a. Activation Segment
3b. Maneuver Jamming Segment (Advanced)
3c. Air/Artillery Strike Segment (Advanced)
3d. Maneuver Segment (includes the standard Move-React-Fire sequences; adds Advanced Combat Jamming)
4. Reserve Phase
5. Engineering Phase (Advanced)
6. Bookkeeping Phase
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