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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Umpapa
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아티스트
Piotr Słaby
-
인원
게임 소개
1926년 5월 12일부터 5월 15일까지 일어난 폴란드의 5월 쿠데타 사건이다. 그럼에도 불구하고, 1939년까지 폴란드의 전반적인 진로를 결정지었기 때문에, 제3제국에 대한 반대와 USRR에 대한 반대를 포함하여, 그 결과는 전 세계에 매우 중요했다.
제1차 마샬 Józef 피우수트스키가 이끈 장교들의 시위운동은 인기 없는 중도우파 정부에 대항하여 시작되었고, 급기야 불만족스러운 쿠데타로 번졌고 짧지만 격렬한 내전으로 끝났다. 그것은 폴란드를 혁명과 전멸의 위기에 빠뜨렸다.
성공적인 내전에 이은 쿠데타가 실패한 흔치 않은 사례다.
Przewrót majowy"는 매우 특별한 기후였다. 처음에는 18세기의 모든 명예로운 전쟁(결투 장교와 상대편 머리 위로 총을 쏘는 등) 전통과 함께 부분적으로 정치적 시위인 전통적인 "szlachta";는 부분적으로 정치적 시위였다.
불행히도 며칠 안에 바르샤바 중심부에서 전차, 장갑열차, 중포, 공중폭격, 총공격, 암살, 저격, 포로 처형, 양측의 민간인 전투원 대량 처형 등 총체적인 내전의 나락으로 빠져들었다. 가스전을 할 정도로 가까웠다.
게임 "Maj 1926" (이름이 바뀔 수도 있다)는 카드 중심의 유로 전쟁 게임이라는 혁신적인 방식으로 그 시절을 묘사하고 있다.
바르샤바의 시타델, 전화 센터, 총리 총리실, 철도부, 국방부, 병원, 보급소, 철도, 전력, 가스, 수도소 등의 지역을 점령하면 전투, 이동, 물류, 정치 등의 이점을 얻을 수 있다. 일반적으로 이러한 영역(일종의 작업자 배치)을 완전히 활용하려면 부대를 떠나야 합니다.
이러한 갈등의 특이성(예: 전쟁의 안개 부족, 유창한 공격 역학, 전투 과정에 대한 정치의 큰 영향 등)과 모든 "what-if"s (외국의 개입과 같은)이 메커니즘에 잘 표현되어 있다.
폴란드에서 쿠데타를 성공시키고 싶고(또는 합법 정부를 옹호하고) 폴란드어를 알고 있다면, 그것은 당신을 위한 게임입니다.
안타깝게도 저자는 (설명서와 모든 카드를 BGG 파일로 번역하는 것 외에는) 국제판을 예상하지 못하고 있다.
이 게임에 대한 폴란드 사이트:
http://www.strategie.net.pl/viewforum.php?f=161&sid=0239f37ae2c3e623e339d6505c118971
이 게임에 대한 사진:
http://umpapa.multiply.com/photos/album/26#
이 게임은 "przewrót majowy"의 85주년 기념일에 2011년에 출시될 예정이었다. 다만 플레이테스트 지연으로 게임은 추후 퍼블리싱할 예정이다. 우리는 이 게임이 완벽하기를 원하니 인내심을 가져주세요.
제1차 마샬 Józef 피우수트스키가 이끈 장교들의 시위운동은 인기 없는 중도우파 정부에 대항하여 시작되었고, 급기야 불만족스러운 쿠데타로 번졌고 짧지만 격렬한 내전으로 끝났다. 그것은 폴란드를 혁명과 전멸의 위기에 빠뜨렸다.
성공적인 내전에 이은 쿠데타가 실패한 흔치 않은 사례다.
Przewrót majowy"는 매우 특별한 기후였다. 처음에는 18세기의 모든 명예로운 전쟁(결투 장교와 상대편 머리 위로 총을 쏘는 등) 전통과 함께 부분적으로 정치적 시위인 전통적인 "szlachta";는 부분적으로 정치적 시위였다.
불행히도 며칠 안에 바르샤바 중심부에서 전차, 장갑열차, 중포, 공중폭격, 총공격, 암살, 저격, 포로 처형, 양측의 민간인 전투원 대량 처형 등 총체적인 내전의 나락으로 빠져들었다. 가스전을 할 정도로 가까웠다.
게임 "Maj 1926" (이름이 바뀔 수도 있다)는 카드 중심의 유로 전쟁 게임이라는 혁신적인 방식으로 그 시절을 묘사하고 있다.
바르샤바의 시타델, 전화 센터, 총리 총리실, 철도부, 국방부, 병원, 보급소, 철도, 전력, 가스, 수도소 등의 지역을 점령하면 전투, 이동, 물류, 정치 등의 이점을 얻을 수 있다. 일반적으로 이러한 영역(일종의 작업자 배치)을 완전히 활용하려면 부대를 떠나야 합니다.
이러한 갈등의 특이성(예: 전쟁의 안개 부족, 유창한 공격 역학, 전투 과정에 대한 정치의 큰 영향 등)과 모든 "what-if"s (외국의 개입과 같은)이 메커니즘에 잘 표현되어 있다.
폴란드에서 쿠데타를 성공시키고 싶고(또는 합법 정부를 옹호하고) 폴란드어를 알고 있다면, 그것은 당신을 위한 게임입니다.
안타깝게도 저자는 (설명서와 모든 카드를 BGG 파일로 번역하는 것 외에는) 국제판을 예상하지 못하고 있다.
이 게임에 대한 폴란드 사이트:
http://www.strategie.net.pl/viewforum.php?f=161&sid=0239f37ae2c3e623e339d6505c118971
이 게임에 대한 사진:
http://umpapa.multiply.com/photos/album/26#
이 게임은 "przewrót majowy"의 85주년 기념일에 2011년에 출시될 예정이었다. 다만 플레이테스트 지연으로 게임은 추후 퍼블리싱할 예정이다. 우리는 이 게임이 완벽하기를 원하니 인내심을 가져주세요.
The Polish May Coup d'État on May 12-15, 1926 (Polish: "Przewrót majowy" or "zamach majowy") is one of the least known events of the 20th century. Even so, its outcome was very important for the whole world, as it settled the overall course of Poland until 1939, including opposition both to the Third Reich, as well as USRR.
What started as an officers' demonstration led by First Marshall Józef Piłsudski against the unpopular center-right government rapidly expanded into an unsuccesful coup d'état and ended as a short, albeit intensive quasi-revolutionary civil war. It put Poland at the brink of revolution and annihilation.
It is a rare example of an unsuccessful coup followed by a successful civil war.
"Przewrót majowy" had a very special climate. At the beginning it was partly a traditional "szlachta" foray (polish: "zajazd"), partly a political demonstration, with all of the 18th century "honorable war" traditions (including dueling officers and shooting above opponents' heads).
Unfortunately in a few days it fall into an abyss of bloody total civil war, with mass use in the center of Warsaw of tanks, armored trains, heavy artillery and aerial bombardments; with general strike, assassinating, sniping, and execution of prisoners as well as masses of civilian combatants, on both sides. It was really close to use of gas warfare.
The game "Maj 1926" (name may change) depicts those days in an innovative way: a card-driven euro-wargame.
Occupying areas in Warsaw (like the Citadel, telephone center, Prime Minister chancellery, Ministry of Railroad, Ministry of Defense, hospitals, supply depots; also railroad, power, gas and water stations) brings advantages (bonuses to combat, movement, logistics, politics, and many more, including variable phase order). Usually it is necessary to leave a unit to fully exploit such areas (a kind of worker placement).
Oddities of this conflict (such as a lack of fog of war, fluent dynamics of aggression, a big influence of politics over the course of battle) as well as all "what-if"s (like foreign intervention) are well represented in the mechanisms.
If you want to make successful coup in Poland (or defend the legal government) and you know the Polish language, it is a game for you.
Unfortunately the author doesn't anticipate an international version (other than translating the manual and all cards into a BGG file), as "przewrót majowy" is a kind of event understandable only by Poles.
Polish site about this game:
http://www.strategie.net.pl/viewforum.php?f=161&sid=0239f37ae2c3e623e339d6505c118971
Photos about this game:
http://umpapa.multiply.com/photos/album/26#
The game was to be published in 2011, on the 85th anniversary of "przewrót majowy". However due to delayment in playtestying, game will published later. Please be patient, as we want this game to be perfect.
What started as an officers' demonstration led by First Marshall Józef Piłsudski against the unpopular center-right government rapidly expanded into an unsuccesful coup d'état and ended as a short, albeit intensive quasi-revolutionary civil war. It put Poland at the brink of revolution and annihilation.
It is a rare example of an unsuccessful coup followed by a successful civil war.
"Przewrót majowy" had a very special climate. At the beginning it was partly a traditional "szlachta" foray (polish: "zajazd"), partly a political demonstration, with all of the 18th century "honorable war" traditions (including dueling officers and shooting above opponents' heads).
Unfortunately in a few days it fall into an abyss of bloody total civil war, with mass use in the center of Warsaw of tanks, armored trains, heavy artillery and aerial bombardments; with general strike, assassinating, sniping, and execution of prisoners as well as masses of civilian combatants, on both sides. It was really close to use of gas warfare.
The game "Maj 1926" (name may change) depicts those days in an innovative way: a card-driven euro-wargame.
Occupying areas in Warsaw (like the Citadel, telephone center, Prime Minister chancellery, Ministry of Railroad, Ministry of Defense, hospitals, supply depots; also railroad, power, gas and water stations) brings advantages (bonuses to combat, movement, logistics, politics, and many more, including variable phase order). Usually it is necessary to leave a unit to fully exploit such areas (a kind of worker placement).
Oddities of this conflict (such as a lack of fog of war, fluent dynamics of aggression, a big influence of politics over the course of battle) as well as all "what-if"s (like foreign intervention) are well represented in the mechanisms.
If you want to make successful coup in Poland (or defend the legal government) and you know the Polish language, it is a game for you.
Unfortunately the author doesn't anticipate an international version (other than translating the manual and all cards into a BGG file), as "przewrót majowy" is a kind of event understandable only by Poles.
Polish site about this game:
http://www.strategie.net.pl/viewforum.php?f=161&sid=0239f37ae2c3e623e339d6505c118971
Photos about this game:
http://umpapa.multiply.com/photos/album/26#
The game was to be published in 2011, on the 85th anniversary of "przewrót majowy". However due to delayment in playtestying, game will published later. Please be patient, as we want this game to be perfect.
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